Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

grotere remkracht voor Omega

Ik zie het als een tekenfilm voor me. Dat de wielen blijven staan maar dat de rest door gaat :).

Gr. Paul
 
de offset van de remmen van een kadett calibra ed is anders als van omega
als je meer remkracht wilt hebben kan je beter op je originele schijven remklauwen van een pontiac gto v8 zetten die zijn nagenoeg plug en play en daar kosten de remblokken bij ebc maar 50 euro voor wel de remsets kopen van een gto tm 2004 de jaren na 2004 zijn grotere klauwen en passen niet (die hebben grotere schijven nodig ik heb nog zoon set liggen met lotus omega schijven maar ook dat moet pas gemaakt worden )

de gto klauwen zijn wel op ebay te vinden
 

Vega

Medewerker
Administrator
henri zei:
als je meer remkracht wilt hebben kan je beter op je originele schijven remklauwen van een pontiac gto v8 zetten die zijn nagenoeg plug en play

Klopt Henri, deze remklauwen hadden er gewoon standaard onder moeten zitten, het remt inderdaad echt veel beter.
Elke zelf respecterende OOPer zou deze (GTO/Holden) remklauwen gewoon moeten monteren voor de kosten hoef je het niet te laten.
Maar als je inderdaad grotere remkracht wilt hebben die het altijd moet blijven doen dan zal inderdaad naar een grotere schijf moeten gaan en dat wordt voor de Omega wel weer een uitdaging en brengt meer kosten met zich mee.
 
en in nederland is dat allemaal leuk maar in belgië mag het dan weer niet ook al verbeter je eigenlijk je eigen veiligheid! |:(
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Tja echt raar. Net als Stijn EBC greenstuff blokken in originele klauwen steken, dat scheelt ook al behoorlijk wat. Maar ik sluit me volledig bij Vega aan, zo'n upgrade is zeker voor de zwaardere modellen echt wenselijk.
 

tonboy

Verbannen
Met die laatste link van de ebay shop kan je dus naar remschijven van de A8 audi van 347x30 mm en porsche remklauwen met 6 zuigers, wel 18 "velgen nodig. Lijkt mij echt het maximaal haalbare. Ben je zo rond de 800 euro kwijt in totaal (met 2de hands remklauwen)
 

Vega

Medewerker
Administrator
tonboy zei:
Met die laatste link van de ebay shop kan je dus naar remschijven van de A8 audi van 347x30 mm en porsche remklauwen met 6 zuigers, wel 18 "velgen nodig. Lijkt mij echt het maximaal haalbare. Ben je zo rond de 800 euro kwijt in totaal (met 2de hands remklauwen)

Schijven moeten worden aangepast aan de steek van de Omega.
Het is niet alleen de €800 voor de aanpassingen maar er komt ook nog eens een setje 18 inchers bij, al met al een aardig prijskaartje voor het totaal plaatje maar dan heb je ook wat.
 
ach das flauw :P voor het probleem met de naaf hebben ze adapters uitgevonden en dan is je probleem met de steek ook opgelost! en die 18ers hadden er gewoon standaard op moeten liggen :) alleen vervelend voor winterwielen die zijn wat prijzig in 18ers |:(
 
Ik heb een Veel betere oplossing. .


Rij ff een weekje in een A Manta, en dan wel een hand geschakelde. ...
Die hebben vóór dezelfde klauwen als mijn vorige Omega achter[emoji6]
Bij de mijne lag er dan ook nog een 2.4i in!

Vervolgens stap je weer in je Omega!
 
het mooiste is de gto klauwen er voor op met redstuff van ebc en dan de geventileerde set achter van een 3.2 met redstuff ebc blokken
 

tonboy

Verbannen
henri zei:
het mooiste is de gto klauwen er voor op met redstuff van ebc en dan de geventileerde set achter van een 3.2 met redstuff ebc blokken
Lijkt mij dat die niet tegen de remkracht van de porsche remklauwen/audi a8 schijven op kan.
Heb het even niet over de kosten natuurlijk, maar puur over remkracht. De schijven van de A8 zijn 347 mm in doorsnede !!
tel daar het grote oppervlak van de remblokken van porsche bij op en dat gaat me toch remmen !
 
tonboy zei:
henri zei:
het mooiste is de gto klauwen er voor op met redstuff van ebc en dan de geventileerde set achter van een 3.2 met redstuff ebc blokken
Lijkt mij dat die niet tegen de remkracht van de porsche remklauwen/audi a8 schijven op kan.
Heb het even niet over de kosten natuurlijk, maar puur over remkracht. De schijven van de A8 zijn 347 mm in doorsnede !!
tel daar het grote oppervlak van de remblokken van porsche bij op en dat gaat me toch remmen !
je gewicht en banden breedte en werking van je veersysteen bepalen de frictie met het wegdek en dus ook de afremming van je voertuig op een gegevenmoment staan je wielen wel stil maar glijdt het het is leuk dat het kan maar al langer bekend op het saab tuning forum staan deze setjes ook al jaren voor een vectra kan je beter de opel vectra opc schijven gebruiken die zijn ook iets van 350 ofzo plug and play
http://www.saab-tuners.com/porsche-brak ... 345mm.html
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
henri zei:
het mooiste is de gto klauwen er voor op met redstuff van ebc en dan de geventileerde set achter van een 3.2 met redstuff ebc blokken

De Redstuffs zou ik vervangen voor Greenstuffs, die werken in de dagelijkse praktijk een stuk fijner.

Natuurlijk kan het met grotere schijven nog beter. Maar ten opzichte van wat Opel bedacht heeft is het upgraden van die klauwen en blokken al een hele verbetering.

Niels zei:
Ik heb een Veel betere oplossing. .


Rij ff een weekje in een A Manta, en dan wel een hand geschakelde. ...
Die hebben vóór dezelfde klauwen als mijn vorige Omega achter[emoji6]
Bij de mijne lag er dan ook nog een 2.4i in!

Vervolgens stap je weer in je Omega!

Ik geloof direct dat je dan heel blij bent met de Omega remmen.

Maarja.. ik wissel nog weleens tussen m'n MV6 (standaard remmen) en de B2 (GTO) en als ik daarna weer in de MV6 stap ben ik toch elke keer weer een tijdje erg teleurgesteld in Opel.
 

tonboy

Verbannen
Moet zeggen dat ik heel tevreden ben met mijn Brembo remschijven en blokken. Standaard afmetingen en achter gewoon volle remschijven, maar het remt voldoende. Nu gebruikt ik ook rvs omvlochte nylon remslangen en DOT 5.1 remvloeistof, ook dat geeft al betere remkracht natuurlijk.
Maar de reden dat ik dit verhaal hier neerzette, was omdat ik weet dat sommigen op zoek zijn naar het beste van het beste. En ik geloof dat die porsche/audi oplossing toch wel de max is.
 
Moet wel zeggen dat m'n 3.2 beter remt als mn toenmalige mv6 .

Als ik later nog wel eens in de mv6 van Sjors reed merkte ik ook direct verschil!

Weet ff niet meer waar dat in zat! Rembekrachtiger?


Trouwens mn Diplomat V8 van 1973 met rondom geventileerde schijven remt wel Veel feller!
Moet wel zeggen dat de remmen van mn Omega sinds dat ik hem heb nog geen onderhoud hebben gehad. .. Ook geen olie o.i.d[emoji5]
 

Joep

Verbannen
Ik vind de Omega prima remmen. Ik weet ook niet beter maar sinds ik nieuwe remvloeistof heb en voor nieuwe schijven en blokken dan merk je wel verschil natuurlijk. Komend jaar ook maar eens proberen om aan een setje GTO klauwen te komen om ook dát verschil te ondervinden.
 
Bovenaan