Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Handremkabelhouder laat los??

Laats trok ik mijn handrem stevig aan en...geen weerstand meer. Handremkabel gebroken, dacht ik. Alvast een nieuwe besteld en in het weekend op de brug. Niets gebroken: de handremkabel vertakt zich en dan zitten beide takken in een rubberen bus. Die bus zit in een metalen houder aan het chassis vast.
De metalen houder stond open, waardoor de bus was losgetrokken. Door alles weer terug op zijn plaats te brengen en met een waterpomptang de houder dicht te knijpen, kreeg ik de handrem weer aan de praat.
Maar nu is het weer zover. Ik kan de operatie natuurlijk herhalen, maar het probleem is dat die houder steeds zwakker wordt en sneller open gaat staan.
De houder zit vastgelast. Bestaan er nieuwe houders? In dat geval kan ik de oude losslijpen en een nieuwe in de plaats lassen.
Of hebben jullie andere oplossingen voor dit probleem?
 

Joep

Verbannen
Toevallig heb ik afgelopen weekend de complete handremkabels vervangen. Die houders zitten halverwege net voor de achterbrug met klemmen die ik weer dichtgetikt heb met een hamer. Onder de middendempers zit die kabel erin geschoven net als net voor de achterwielen. Die laatste houders heb ik bij de nieuwe kabel wel meer dicht moeten knijpen.

Zit jou kabel niet ergens vast waardoor die houder steeds open gaat? Kan zijn dat de kabel aan die bus vast zit waardoor je 'm bij het aantrekken uit de bus wringt.
 
Bovenaan