Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Heeft mijn Omega wel omega remmen ?

Ik had een tijdje geleden al eens remblokken besteld maar dit bleken de verkeerde te zijn :( (dacht ik) ! :o

Na gemaild te hebben met de verkoper verzekerde deze mij dat dit de juiste set was voor een Omega , nu heb ik vorige week
bij Bandel dan maar een andere set besteld en welke krijg ik aan ??? inderdaad net dezelfde als die andere verkoper mij stuurde . 7(8)7

Ook had ik nog een setje remschijven liggen die niet ingelopen zijn en deze wou ik dan samen met mijn nieuwe remblokken plaatsen
maaaaaaaar ook deze zijn verschillend van de schijven op mijn omega })

In bijlagen enkele fotos van de blokken en de schijven
2rnv383.jpg


Bovenaan de remblokken zoals ik reeds 2 sets liggen heb , die volgens 2 verkopers voor de Omega zouden dienen.
onderaan mijn remblokken die onder de wagen steken ! een duidelijk verschil dus ..... type GM DB989

Dan de schijven

2wdqb1l.jpg


Mijn remschijf aan de rechterzijde is dus dikker dan die van een andere omega 2 liter

1zvbnrq.jpg


Ook zijn mijn schijven ietsje groter !!

2r544si.jpg



Ik kan er totaal niet meer aan uit , hebben jullie de juiste info voor mij ?


groetjes peter
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ik denk dat jouw auto net een twijfel geval is.
De verkoper had wel een beetje aan de goede kant alleen jouw auto is net even iets anders uitgevoerd.

Onder jouw type kunnen twee soorten voorremmen zitten, het verschil is de maat van de schijven

Er kunnen de volgende schijven onder zitten 286 x 24 en 296 x 28.
Tevens zijn dan ook de remklauwen anders en natuurlijk ook de remblokken anders.

De bovenste remblokken zijn voor de 286 x 24 schijven en de onderste remblokken zijn voor de 296 x 28 schijven.
2rnv383.jpg
 
Hoi Peter

Bedankt voor je snelle antwoord , dan weten we dat ook weer en moet ik op zoek naar nieuwe schijven en blokken voor 296x28.

Wat ik dan niet begrijp is dat op de hele duitse ebay gezegd wordt dat onder alle omega's en alle bouwjaren dezelfde remmen staan ?
Ze spreken tot 230 ps en van 1994 tot 2002 ?? snap ik dan niet .

Ook lijken "mijn" blokken en schijven onvindbaar te zijn op ebay.de dan


groetjes peter
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ja dat is niet helemaal waar dan, misschien wel in Duitsland maar niet in Nederland dar is wel degelijk verschil met de 2 liters.

Gewoon bij de VOD kopen, blokken en schijven zijn daar niet zo duur en waarschijnlijk een stuk beter dan die imitatie onderdelen.
Ik zelf heb één keer de fout gemaakt om niet Opel schijven te kopen, na een jaar konden er nieuwe schijven op, want met die imitatie dingen was niet meer mee te rijden.
 
Bovenaan