Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Hey daar, Daan hier

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo allemaal, mijn naam is Daniel Schaap uit Wijk bij Duurstede. Na n paar dikke ascona b's en manta b's en a's klaar te hebben gemaakt en genoten te hebben, ben ik 5 jaar terug een hele andere weg in geslagen. mn opel 69er opel blitz brandweer bus met maar 15000km op de teller. En bij voorhand wist ik dat dit nu eens een rijdend project zou worden. eerst heb ik de 2.5 carb met 4 bak gewisseld voor een 2.5e met 4 traps autom uit een senator b. wereld van verschil. in plaats van 80kmh bij 4500rpm hobbel ik nu 100kmh bij 2500rpm. en de 140kmh haalt ie met gemak . de 2.5 vond ik te weinig, dus inmiddels de motor gewisseld voor een 3.0e. nu hier weer een jaartje mee gereden te hebben, ga ik maar eens wisselen, gewoon omdat ik n diesel wil. lijkt me leuker op mn inmiddels blitz stepside truck met staande uitlaten. en daarom heb ik me dus hier aangemeld; om info te winnen op de 2.5 tds motor. ik ben inmiddels al in bezit van de motor met n 5 bak. maar aangezien de pook van de bak ver naar achter zit als ie onder de blitz komt, zit ik toch weer te twijfelen aan een automaat. maar goed..... bij deze mijn kleine introductie hier...

 

tonboy

Verbannen
welkom op het forum.
Wat ik begrepen heb van Berry, is een 2,5 tds met handbak niet de beste oplossing aangezien de lagers van de krukas nogal op hun donder krijgen bij gebruik van de koppeling. Diezelfde motor met een automaat heeft dat probleem niet.
 

ommie b2

Heer van Stand
Welkom dan Daan. Er valt hier genoeg te zien en te lezen over motoren, dus geniet er van.

Toedels Yvonne
 
Ey mensen. Hartelijk dank voor alle verwekomingen. En ja, mss heb ik wel interresse in n automaat en de evt ecu en bedrading die er bij hoort. Op die manier heb ik dan n r25d bak over. Mss iemand dan interresse of evt ruilen oid . :D Ik zal eerdaags onder de projecten een topic openen voor de evt vragen en vorderingen.
Groeten Daan
 
kan iemand me vertellen hoe ik mn eigen project op t forum kan zetten? bij dat forumgedeelte staat geen "nieuw onderwerp"-knop onderaan...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan