Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Hoe middenconsole "houten" paneel verwijderen?

Ik heb nu zoveel gelezen op verschillende fora maar ik kan niet precies een how-to vinden van het verwijderen van mijn houtkleurig kunststof paneel waar de knoppen van de climate control e.d. zitten. er staat wel wat beschreven over een B1 zonder ECC, maar ik weet niet of dat verschillend is.

Ik wil weten hoe ik op de snelste en makkelijkste manier te werk kan gaan om dat paneel eraf te halen. Zit dit geklikt? Moet de radio er eerst uit of gaat dit automatisch samen met het paneel eruit?
 
ik weet het niet meer precies maar ik meen de asbak eruit daar zitten meen ik wat schroefjes verder radio eruit en dan met de hand in de uitsparing van de radio en dan voelentot je een hendeltje voelt en die naar beneden trekken zodat hij uit een pal komten mss als je geen climate control hebt zitten er achter de draaiknoppen ook nog wel schroefjes maar weet niet zeker
 
Radio eruit, dan met je hand in het radio gat voelen en dan moet je een handle tegen komen.
Die trek je naar beneden en dan komt de boel los.
 
Ik ben op dit moment bezig met het paneel, maar het carbon paneel wat ik heb besteld, daar zitten de stekkers nog aan van de auto waar dit paneel uitkomt. Na de knoppen eraf gehaald te hebben kon ik de stekkers eraf schuiven. Maar die stekker waar een 'loze" knop zit zonder optie's, daar zitten ook draden aan, waarschijnlijk voor de voorbereiding, maar die stekker kan ik er niet af schuiven omdat dat bakje in de weg zit!!

Is dat "bakje" ook uit het frame te halen??? Ik krijg het maar niet voor elkaar!!
 
Ok het is me toch gelukt met wat brute kracht ;-)

Wie weet welke lampjes ik nodig heb voor de climat control? Het zijn volgens mij 5 lampjes.

Zijn deze lampjes allemaal dezelfde of zit daar verschil in??

Alvast bedankt!
 
Bovenaan