Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

hoedenplank verwijderen

heeft iemand misschien een idee of tip hoe ik het beste (zonder te slopen) mijn hoedenplank kan verwijderen? er zitten zo een aantal rotdingen in de weg :)
bv het rolgordijn en die stop waar je je skiluik mee moet sluiten! iemand een uitlegje voor mij aub?

hartelijk dank!
 
ik ben al zover om te begrijpen dat half de auto uit elkaar moet! 8)7 wie dit bedacht heeft mankeert ook iets!
maar heb de achterbank er volledig uit, de gordels zijn gedemonteerd ik heb al een aantal stopjes uit de bekleding geduwd!
het rolgordijn is los (onderaan de drie moeren)
nu rest mij enkel nog de c-stijl bekleding incl handvatjes en verlichting en dat vervelende stopje voor het skiluik!

dringend iemands hulp over hoe ik dit los kan maken!!!

alvast bedankt aan diegene met de gouden tip!
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
De C stijlen laat ik zitten, maar als ze eruit zijn heb je iets meer ruimte.

- 3x moeren in de kofferbak voor de rollo losmaken
- Alle bussen voor de hoofdsteunen eruit
- Diverse dopjes en kapje middelste gordel eraf
- Stopje skiluik losdraaien (evt. doekje eromheen en dan met een tang voorzichtig losdraaien, tegen de klok in)

Daarna zit hij nog met 3 dopjes door gaten gedrukt in de kofferbak, die zie je in de bovenste rand, onder de achterruit. Inknijpen en naar binnen (richting interieur) drukken.

Dan wordt het een kwestie van hem iets naar je toe halen. Heb je Bose, dan moet je de rollo over de woofers heen zien te tillen, anders beschadig je ze.

Het beste werkt het om hem aan 1 kant als eerste naar je toe te halen als je eenmaal speelruimte hebt.
 
bedankt voor de tip! dat stopje kreeg ik dus geen beweging in zo dadelijk eens proberen hopelijk blijft ie leven! :)
 
en als je dan pech hebt zit hij vast met kit ik heb al 2 keer gehad nu dat er een ruit in is gekomen en dat de hoedenplank met de overdaad aan kit vast zit ......
 
henri zei:
en als je dan pech hebt zit hij vast met kit ik heb al 2 keer gehad nu dat er een ruit in is gekomen en dat de hoedenplank met de overdaad aan kit vast zit ......

En dan zit hij goed vast he Henri! ;)
 
Bovenaan