Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Hoi!

Ik ben John en rijd al geruime tijd een Omega B1 2.5 V6 - X2.5XE - 1999. Woonachtig in Noord Limburg en heb al vaker op dit forum rond gekeken. Ik doe zoveel mogelijk zelf aan mijn auto. Met behulp van dit forum heb ik al veel informatie verkregen in het verleden. Ik vond dat het nu tijd was om me eens voor te stellen. Bij deze dus.
 
Thanks allemaal voor het warme welkom.
Jacques, ik woon in Sevenum. En voor de volledigheid: Ik rijd een zwarte Station in de diamond uitvoering.
Ik moet nog even uitvogelen hoe ik hier foto's kan plaatsen. Ik hoop dat dit binnenkort een keer gaat lukken.
 
Welkom... nog Maals! als je iets voor je station nodig hebt de mijne gaat er binnen een heel korte tijd uit. En woon maar net over de grens een 40tal min van sevenum...
 
Hoi Lowflyer, ik zoek nog een set aluminium kleppendeksels van een Vectra B V6 voor mijn Omega x2.5xe.
Toevallig iets liggen? Of weet je misschien waar deze te vinden zijn? Ik wil mijn kunststof deksels binnenkort een keer vervangen voor duurzaam spul.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Omdat ze alleen in de Vectra V6 zijn geleverd, daar zijn relatief gezien minder V6'en van van de band gerold. Zijn best te vinden, alleen weten de meeste verkopers de prijs wel.

Als ze niet te strak worden vastgezet gaan de kunststof deksels ook lang mee. De mijne na 16 jaar gewisseld omdat ik voor een leuke prijs alu deksels kon krijgen en de pakking van de oude deksels ging lekken. Helaas worden ze vaak veel te vast gezet door beun en steun en dan houdt het snel op.

Andersom moet je de alu deksels ook niet te hard vastdraaien want dan kun je ze ook weggooien.
 
Omdat ze alleen in de Vectra V6 zijn geleverd, daar zijn relatief gezien minder V6'en van van de band gerold. Zijn best te vinden, alleen weten de meeste verkopers de prijs wel.

Als ze niet te strak worden vastgezet gaan de kunststof deksels ook lang mee. De mijne na 16 jaar gewisseld omdat ik voor een leuke prijs alu deksels kon krijgen en de pakking van de oude deksels ging lekken. Helaas worden ze vaak veel te vast gezet door beun en steun en dan houdt het snel op.

Andersom moet je de alu deksels ook niet te hard vastdraaien want dan kun je ze ook weggooien.


Oké bedankt voor de toelichting! Ik zal ook eens om mij heen kijken of ik ergens aluminium deksels kan vinden.
 

Joep

Verbannen
Op Ebay nog genoeg setjes te vinden van een Vectra. Je moet er alleen wat voor over hebben.
 
Bedankt voor de informatie, ik houd me aanbevolen als iemand er heeft liggen. Laat dan even wat weten s.v.p.
Ik zal hier in de omgeving eens wat gaan bellen.
1 van mijn deksels lekt teveel als er een grote afstand mee gereden wordt ( b.v. vakantie ). Het lekt dan op het uitlaatspruitstuk. Tijdens de normale stukken ( werk, boodschappen e.d. tot 75 km ) is de lekkage de praat niet waard m.a.w. niet of nauwelijks merkbaar.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Van je huidige deksels kun je ook de pakkingen (laten) vervangen. Zolang ze niet krom zijn (dan lekken ze met overtuiging) is het daarmee opgelost.
 

Joep

Verbannen
Ik denk inderdaad dat als je de pakkingen vervangt dat het lekken al verholpen is.
Echter, mocht je ze voor een leuk prijsje op de kop kunnen tikken dan zou ik het zeker doen.
 
Bovenaan