Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Hulp bij aanschaf gezocht

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een omega sedan, automaat met lichtmetalen wielen.
2.2 16v motor.

Het liefst zo luxe mogelijk uitgevoerd.
met zo min mogelijke kilometers. onder de 2 ton

Waar moet ik speciaal op letten bij aanschaf, zoals defecten, zwakke punten enz. zeker als je er een particulier vindt.
Deze heb ik op het oog.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=236982143

Wat vinden jullie hiervan, en wat vinden jullie van de prijs?
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Alvast Bedankt!

Peet<br /><br />-- 06 okt 2013 09:21 --<br /><br />En wat denken jullie van deze?
http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehan ... ce/3472214

Groeten Peet
 

Andrew

600.000
Die eerste advertentie: zo op de foto´s een nette schadevrije wagen met dito km-stand en een zeldzame kleur. Enkele niet-standaard opties (xenon+sproeiers, PDC, LM-velgen, afneembare trekhaak, mistlampen en elektrische ramen achter) maar verder is het volgens mij een standaard uitvoering (alle verder vermelde "opties" heeft gewoon iedere Omega). De huidige eigenaar heeft hem net 9 maanden en is de vierde eigenaar. Erg veel over de historie zal hij niet weten, gok ik zo. Deze Omega valt in elk geval nagenoeg binnen jouw zoekcriteria (behalve "zo luxe mogelijk") en lijkt me het nader bekijken zeker waard. En er staat al bij dat die € 2.500,- onderhandelbaar is en dat is ook logisch want dat is een stevige prijs, dus wie weet krijg je hem mee voor een prijs die met een 1 begint.

Voor de tweede advertentie geldt pakweg hetzelfde, die heeft slechts 1 eigenaar gehad, dat kan een pré zijn (als je kan achterhalen wie dat was om de historie te weten te komen).

Succes,

Andrew
 
Hallo Andrew!

Dank je wel voor de snelle reactie!

ik heb 'm gisteren nog gemaild en wil niet verder zakken dan 2300 euro.
ik had een bod uitgebracht van 2000 wat hij veel te weinig vondt.
lijk mij anders ook wel een mooi rond bedrag.

Peet
 

Joep

Verbannen
BrutalForce zei:
Hallo Andrew!

Dank je wel voor de snelle reactie!

ik heb 'm gisteren nog gemaild en wil niet verder zakken dan 2300 euro.
ik had een bod uitgebracht van 2000 wat hij veel te weinig vondt.
lijk mij anders ook wel een mooi rond bedrag.

Peet
Beste Peter,

Jouw eerste keus ben ik een maandje geleden ook voor wezen kijken hier in Tilburg. Helaas ziet deze Omega er op de foto's beter uit dan dat ie in werkelijkheid is. Bij de kokerbalken rechtsvoor veel roest en ook zijn de veerpootlagers versleten. Ook zit de distribitieriem er binnen 10.000 km aan te komen en gezien ook de automaat van z'n 2e naar 3e trap bijna gelijktijdig overschakeld zou ik m laten staan. Helemaal omdat hij niet verder wou zakken dan inderdaad 2300 euro. 1500 euro is de max die ik er voor zou willen betalen gezien het toch wel een unieke kleur is.

Ik pm je straks even.

Gr. Joep
 

yoyo

The UK brothers
Wees niet te snel, want als je hier wat rond snuffel komt je altijd dingen tegen van " dat wil ik ook ,en dat, en dat enz"

Dat had ik ook en achteraf soms wel een beetje het gevoel van had ik geen V6 moeten nemen, en achteraf met hulp van de tovenaar en andere OOP'ers
allerlei mod's gedaan die op een andere Omega misschien wel standaard gezeten zouden hebben enz .

Al die extra's kosten geen cent extra in de aanschaf, dus kijk goed rond.
 
Dank je wel Henk voor de info!

de rode omega laten we staan.
de zwarte van de 2e advertentie, staat bij een garage in Tiel en blijkt er ook netjes uit te zien met onderhoudshistorie.

Ik heb 'm net gemaild voor een proefrit.
aangezien het een automaat is, waar moet ik dan op letten op juiste werking van de automaat enz.
waar kunnen zwakke plekken op de auto zitten waarna ik ook moet kijken?

Kunnen jullie me tips geven
alvast bedankt!

Peet
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Als je hem vanuit N in de D of R zet mag hij niet te lomp inschakelen, test hoe hij schakelt op het moment dat je omhoog bijv. een oprit van een snelweg opgaat zonder al te veel gas te geven (dan blijft ie lang doortrekken, interessant is juist of hij normaal doorschakelt) en natuurlijk of hij bij versnellen fatsoenlijk terugschakelt zonder te slippen.
 

yoyo

The UK brothers
Tsjaa waar moet je nog meer naar kijken?
dat is altijd makkelijker als je ervoor staat.

ik zet hier een lijst die een ieder aan mag vullen:

Roest bij een sedan de wielkasten vooral de achterste kasten aan de bovenkant.
(De onderkant van de deuren en ter hoogte van je sierlijsten)
In de motorruimte: Een koelvloeistof reservoir die tot net over de naad met heldere( rode) koelvloeistof voorzien is.
(Staat deze lager en is de vloeistof net "chocomel" dan heb je een probleem met motorpakkingen)

Kijk naar eventuele "natte" plekken rondom je kleppendeksel en ook het blok ook zover als het kan de achterkant
van het blok.

Speling op je voorwiel ( speling kan duiden op versleten voorwiellagers of een veel voorkomende versleten ophanging)
Het rijden spreekt voor zich, luister goed naar de auto en voel goed zittend in je stoel in bochten en tijdens remmen of
er trillingen in zitten waarvan je zegt "die horen er niet".

Hoe ziet de auto eruit?
Netjes en niet versleten (op de wangen van de stoel , bij de hak stukken in je mat de rubbers op de pedalen enz.)

Je moet een auto niet bekijken met een roze bril op omdat je hem zo op het eerste gezicht heeeel mooi vind.
Je moet een auto héél kritisch bekijken en berijden, want elk gemist punt kan je een hoop geld kosten.
(Ook een auto die in je ogen (en op het moment) goed is kan geld kosten)

Ik had dat ook en daarom ....kijk, luister en voel de auto en laat je vooral niet opjagen door een verkoper!!!
Succes.
 
ik zie iets op de bestuurders stoel aan de rechterzijde van de zitting, lijkt of het kapot is of het is vuil,
tevens viel mij op dat bij de raamschakelaars nog vuil zit zegt wel iets over de onderhoud van de binnenzijde ( maar alles is natuurlijk schoon te maken)
live zien is natuurlijk het beste, de koplampen kan je polijsten, en die hoes is te vervangen.
 
Beste mede forummers,

Zaterdag ochtend ga ik de lange reis aan om van Steenbergen naar Tiel te reizen.
Ik ga dan deze omega bekijken
http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehan ... n_send&i=2

De zou kunnen voldoen aan mijn wensen.
Is er toevallig iemand van jullie hier in de buurt?
Ik zou erg blij zijn als er iemand van jullie bij zou zijn en z'n expertise in dit geval op los zou kunnen laten.

alvast enorm bedankt voor alle reacties en hulp!

Groeten Peet
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat wordt een mooie reis.

Wellicht ben ik dan in de buurt, maar dat is niet zonder reden dus ik weet zeker of ik dan tijd heb om af te zwaaien. Hoe laat heb je een date daar?
 
ik wilde er zo rond een uurtje of 10 zijn.
vandaar uit wilde ik nog naar Ochten door rijden om naar een zilvergrijze te gaan kijken bij Hazet.


Groeten peet
 
Even een update-tje over de zoektocht.
Na net nog eens naar de advertentie van de zwarte omega te hebben gekeken bleek deze ineens verdwenen! :(
Toch maar de telefoon gepakt, om naar deze garage te bellen.
ondanks de afspraken om zaterdag naar deze auto te gaan kijken/kopen, bleek deze vandaag te zijn verkocht.
Jammer :w

Voor het zelfde geld was ik voor peer snot naar Tiel gereden..... 7(8)7

Iemand nog een B2 gezien, met lagere km stand onder de 200K en automaat? *O*

Groeten Peet
 

Joep

Verbannen
Dat is de 2e Omega al die ineens verkocht blijkt te zijn. Geeft ook maar weer aan dat ze nog best in trek zijn. Wat goed nieuws is voor de Omega natuurlijk! :Y
 

Joep

Verbannen
Voor een 2.5 V6 vind ik 'm vrij standaard. Je zocht een 2.2 toch? Zal vanavond eens kijken op het internet voor je of er wat leuks op staat.
 
Bovenaan