Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Hulp bij aanschaf gezocht

Andrew

600.000
Ziet er inderdaad niet verkeerd uit.

Alleen bij de opties staat navigatiesysteem, dat heeft tie in elk geval niet (of je krijgt er eentje los bij met een zuignap :+ )

Andrew
 

Berry

OOP Huisleverancier
2001 en dan nog net het ouwe type type motor ,zuipt als een 3 liter,en je krijgt er niets aan prestaties voor terug en dan die prijs :N
 
Hee berry,

is die dan zo veel meer schadelijk in brandstof dan een gewone 2.2?
wat is dan het gemiddelde verbruik van een 2.5?
scheelt het met een 2.6? is die dan zuiniger?

Groeten Peet
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Inderdaad Berry moet ik gelijk geven

Mijn 2.2 verbruikt net zoveel als mijn 2.6

Allebei ongeveer 1op6 in de stad, 1op12 op de snelweg met 120km/uur

Alleen de 2.2 is lichter in gewicht en iets trager dan de 2.6

Grt. Hans
 

Vega

Medewerker
Administrator
Berry zei:
en dan die prijs :N

De prijs die jij betaalt voor de slopers staat niet in verhouding met de normale verkoopprijs van auto's, maar sommige verkopers |:( denken dat ze met een Omega goud in handen hebben. :f :d
Dat een enkele sloper tot verrassingen kan lijden is mooi meegenomen.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Het verbruik zal ongeveer hetzelfde zijn als een 2.2 maar zo'n V6 rijdt een stuk soepeler, je hebt wél het fijne V6 geluid en gevoel dus ik zou in dat geval wel weten wat ik zou kiezen. Ook al zijn de onderhoudskosten iets hoger.

Een 2.5 is inderdaad niet heel snel maar ik vind hem ook zéker niet traag.
 

richard66

500.000+
Vega zei:
Berry zei:
en dan die prijs :N

De prijs die jij betaalt voor de slopers staat niet in verhouding met de normale verkoopprijs van auto's, maar sommige verkopers |:( denken dat ze met een Omega goud in handen hebben. :f :d
Dat een enkele sloper tot verrassingen kan lijden is mooi meegenomen.

Vooral in belgie denken ze dat een omega iets specials is daar vragen echt de hoofdprijs . ik haal ze niet voor niets uit NL .

Gr Richard. :b
 
Ik wilde toch even kwijt dat de V6 er niet onaardig uit ziet, maar het is een 2.5 met dus een oude motor. Wel een mooie auto met mooie wielen, maar een flinke km stand.
Al met al dik aan de prijs. Ik zou verder kijken voor een 2.6 i . Wel verstandig overigens om nu naar een V6 te kijken. Veel meer rijplezier met een V6. Sorry voor de 4 pitter rijders.
Let goed op het onderstel, vooral de draagarmen en pitman armen. Kan je een hoop kosten schelen en zorg dat de distributie vernieuwd is, of in ieder geval lang mee kan, want ook dat loopt in de papieren.
Veel succes met jouw zoektocht.

Gr. Henk
 
Zo,

we zijn weer thuis van een rondje Nederland!
We zijn vandaag in Amersfoort geweest bij autobedrijf Tastan.
Gisteren een afspraak gemaakt, dat ik daar tussen 10 en 11 u aanwezig zou zijn.
Eenmaal daar aangekomen, bleek er gewoon niemand te zijn. geen licht aan, deur op slot.
het was immer 10 voor 11 dus ruimschoots binnen de afgesproken tijd.
Na hem gebeld te hebben dat ik voor een gesloten deur stond, vertelde hij, dat hij bij de lokale tuincentrum was en binnen enkele
minuten er zou zijn. Helaas heeft hij nog zeker een half uur nodig gehad om zijn eigen bedrijf te kunnen vinden 7(8)7
Na de auto te hebben bekeken hier en daar roest, wielscherm rechtsachter behoorlijk aan het rotten, stuurpomp maakt geluid, sportstoel naar de kl.te. wilde ik het toch eens proberen om een proefritje te rijden met deze auto.

Ik vroeg 'm dus te starten, want ik wilde 'm wel eens horen lopen.
Tijdens het starten hoorde ik een vreemd fluitend geluid. wat ter hoogte van het uitlaatspruitstuk klonk. ook tijdens het draaien hoorde je de uitlaat behoorlijk lekken daar.
op zich zijn dit niet de moeilijkste reparaties, en wilde ik een stukkie rijden.
aangezien de auto binnen stond moest er een auto opzij gezet worden om de omega buiten te zetten.
Ik mocht geen proefstukje rijden met deze omega. Vreemd? ja ik vond van wel. ik moest van hem maar annemen dat de Omega uitstekend rijdt!
Ik vind nog altijd dat ik dat zelf wil bepalen toch?

na nog tien minuten te hebben gepraat heb ik hem vriendelijk bedankt voor zijn tijd, en ben snel weggegaan naar de volgende stop, Hazet in Ochten.
Wat een grote garage en wat een prachtige auto's allemaal.
Maar goed, ik kom voor de opel omega. na mij gemeld te hebben aan de balie kwam de desbetreffende verkoper mijn richting uit.
Hij zegt: "ik zal de omega even voor rijden." wauw! dat moet wel een gaaf exemplaar worden *O*
na hem voor gereden te hebben komt hij op me af, en zegt: "ga maar kijken, hij staat voor".

Ik loop op de omega af, die met draaiende motor staat en een open portier! ik dacht bij mezelf: "cool, das zo in stappen en wegrijden".
totdat ik de auto van dichtbij aanschouw. ik begon bijna te huilen zo beschadigd. _O-
Mijn vrouw trekt de achterportier open en een roestplek bij de dorpel zo groot als een koekenpan!
ik probeer diverse schakelaars waaronder de kofferbak....geen respons.
Ik zet het contact af, wilde de auto opnieuw starten, geen reactie. accu zo dood als een pier! :(
Nou ik was er direct klaar mee, ben in m'n ouwe roestbak gestapt en weer huiswaarts gekeerd.
Dus op dit moment nog steeds omi-loos

Onze zoektocht gaat weer verder....

Tot zo ver onze belevingen vandaag!

Groeten Peet
 

Joep

Verbannen
Die schakelaar van de kofferbak kan ook niet werken ivm het bouwjaar. Volgens mij werkt het na 2001 wel door die knop 3 seconden ingedrukt te houden. Verder erg teleurstellend allemaal wat je bent tegengekomen vandaag. Ik griezel altijd bij zulke verhalen. Niet erin mogen rijden, te laat komen op gemaakte afspraken etc. Dan is bij mij al een groot deel van het vertrouwen weg.

Nu maar gauw verder zoeken naar een mooie 2.2.
 
Ene kant jammer andere kant als je niet gaat kijken weet je niet wat je mist .
Maar die 2.5 sport sedan (autoscout) gaat hem niet worden ?
 
Hoi Peter,

Nee, ik krijg geen reactie van de eigenaar terug.
inmiddels heb ik weer 2x 2.6 V6 gevonden....
kijken wat dat gaat worden....

hou je/jullie op de hoogte!

Groeten Peet
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Lekker verhaal weer. :/

Jammer van je tijd, aan de andere kant leer je zo wel snel de goede van de slechte exemplaren te onderscheiden. Hopelijk heb je bij je volgende rondje Omega's kijken meer geluk!

Welke hebben nu je aandacht?
 
en wéér een antraciet 2.5 sport, maar € 3500.- en géén garantie is (mij) te gek.
die zilveren 2.6 automaat zou mijn voorkeur hebben maar ze zien er alledrie netjes uit op de foto's,
maar je weet dat DAT niks zegt, er kan nog van alles aan mankeren.................

succes maar weer ! :w
 
Bovenaan