Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Ik ben terug met een Omega mv6

Hallo allemaal,

Ik ben hier al 2 jaar niet meer actief maar ik ben zo nu en dan wel altijd blijven meelezen.

Eind 2017 verkocht ik mijn vorige MV6 maar nu 2 jaar later vond ik afgelopen week eindelijk weer een mooie originele mv6 in een zeer nette staat zonder roest en een kilometerstand van 139000. Toen ik ging kijken hoefde ik geen seconde te twijfelen.
Zo mooi dat ie eruit ziet.
APK tot december 2020.

Ik was al meer dan een jaar op zoek naar een B1 MV6 maar het is zoeken naar een speld in een hooiberg naar een exemplaar in bijna uitmuntende staat. Nu werd het wachten toch beloond. En zelfs gewoon vlakbij huis! Hij werd aangeboden in Yerseke. Stomtoevallig was die man een neef van de man waarvan ik mijn vorige mv6 in 2017 heb gekocht. Die kocht ik destijds in Kapellen, dus ook in de provincie Zeeland. De Omega-wereld is klein :-)

Ik ben in Nederland de 2e eigenaar. De mv6 is in 2008 uit Duitsland geimporteerd en is altijd goed behandeld.

Ik heb hem nu in de stalling gezet, volgend jaar in de lente haal ik 'm eruit om er lekker van te genieten.
Ik hou hem gewoon origineel.
De distributieriem wil ik dan laten vervangen, die heeft nog maar 15.000km gedraaid maar zit er wel 4 jaar op.
En de kleppendekselpakking moet vervangen worden. Dat is uiteraard allemaal geen probleem, en het is ook leuk om allemaal in orde te laten maken.

Voor de rest werkt alles.


kqaq6c6o9.png


d10go3v2l.png


7lih16.png
 
kijk dat vind ik persoonlijk nou mooi,die auto straalt sjiek uit, goeie kleur en dito interieur, prachtding, hou hem maar mooi, als ik zoiets zou tegenkomen zou ik er nog wel een kopen gewoon voor de heb, in Duitsland kom je ze nog wel meer tegen, maar je moet net weten waar
 
Bedankt voor de leuke reacties! Ja aan de buitenkant is deze mv6 nog bijna in nieuwstaat, geen krasje te vinden en ook geen steenslag.

Ja Jacques, je moet maar net weten waar je ze kunt vinden in Duitsland. Ik heb op veel Duitse websites gezocht maar daar stond veel rommel tussen. Of te hoge prijzen.

En nee, verkopen doe ik hem zeker niet meer Joep haha daar heb ik wel van geleerd.
 
waar ik alleen bang voor ben is dat de overheid dadelijk met dermate maatregelen gaan komen dat zulke autos niet meer de weg op mogen vanwege de leeftijd en de forse motor die natuurlijk niet meer de nieuwste is, of alleen tegen een hoge prijs, en dan denk ik dat er veel schuurvondsten komen die niks meer waard zijn, dat is een van de reden waarom ik met pijn mijn omega verkocht heb een jaar geleden alweer, want niet omdat hij niet meer goed was, want die kan nog vele jaren mee
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Zo lang het nog kan lekker plezier hebben. Het is economisch gezien niet haalbaar om binnen afzienbare tijd alle benzine- en dieselauto's van de weg te plukken dus dat zal zo'n vaart niet lopen.

Wat je voor de Omega hebt gekregen schrijf je elke 1,5 jaar af op de 5 serie die ook gewoon op benzine loopt dus dat is niet echt een argument om hem op weg te doen Jacques. ;)
Gaat je ketting kapot (en daar kun je bij de N20 op wachten) dan ga je ook voor een bedrag gelijk aan een afschrijjvingsjaar. Als het meezit.

Dat we weleens wat anders willen is herkenbaar.

Mocht het toch een keer zover komen dan mooi poetsen, in de hoek zetten en vaak naar kijken.
 
Zo lang het nog kan lekker plezier hebben. Het is economisch gezien niet haalbaar om binnen afzienbare tijd alle benzine- en dieselauto's van de weg te plukken dus dat zal zo'n vaart niet lopen.

Wat je voor de Omega hebt gekregen schrijf je elke 1,5 jaar af op de 5 serie die ook gewoon op benzine loopt dus dat is niet echt een argument om hem op weg te doen Jacques. ;)
Gaat je ketting kapot (en daar kun je bij de N20 op wachten) dan ga je ook voor een bedrag gelijk aan een afschrijjvingsjaar. Als het meezit.

Dat we weleens wat anders willen is herkenbaar.

Mocht het toch een keer zover komen dan mooi poetsen, in de hoek zetten en vaak naar kijken.
ja, maar de 5 serie heeft wel een groen labelmotor , is daarbij stukke zuiniger, en wat betreft de kettingen waren het de eerste serie die hier last van hadden, maar hoeft niet want er zijn er genoeg die geen problemen geven daarbij had ik toch bedongen bij koop, dat alletwee de kettingen nieuw erop kwamen, met alle toeters en bellen die erbij horen dus zo geschiede en zowieso nog een half jaar garantie
 
Groen label? Flauwekul allemaal. Volgens die theorie stoot een nieuwe V8 ook minder uit dan een oude 4 pitter. Statistische nonsens.;)

Ik zeg maar zo: meer plezier met 100 in de 4 (doet je EGR niks meer, tenzij je ‘m al hebt afgedopt).d:)b
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Bij 120 en 130 zitten zitten die moderne direct ingespoten blokken al vol met koolstof, wordt weer een mooie upgrade van de werkgelegenheid in de werkplaatsen. Maar inderdaad wel rijden met een mooi groen labeltje. _O-
 
En eens om de zoveel tijd moeten ze die regenereren of zoiets... En dan zie je ineens een zwarte explosie... waardoor als je er achter rijd niks meer ziet
 
Het zal ongetwijfeld nog heel lang duren voordat alle (oudere) voertuigen met een verbrandingsmotor volledig verboden zullen worden. Er worden nog steeds nieuwe auto's op diesel en benzine verkocht. Die moeten ook nog minimaal 10 jaar mee. Als ik mijn youngtimer of oldtimer maar een paar keer per jaar gebruik dan zou ik het ook geen ramp vinden als ik daar in de toekomst extra belasting voor moet gaan betalen als dat betekent dat ik er geen afstand van hoef te doen. Ik ben er niet bang voor dat mijn mv6 de stalling niet meer uit mag. Ik ben wel benieuwd hoe het gaat lopen. Toch allemaal elektrisch of juist op zeewier-brandstoffen?

Wat er ook gaat gebeuren; het zou toch mooi zijn als er tegen die tijd nog een paar ouderwetse Omega's zouden overblijven. En dan heb ik er 1 van.
 
Bovenaan