Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

I'm back!

clach

Donateur 2023
Hier nog even een extra uitleg om plaatjes zichtbaar te maken.
Het kan zoals hierboven beschreven via TinyPic / PhotoBucket enz en dan via deze knop.
24llco3.jpg


Dan krijg je dit scherm te zien.
2wg625e.jpg


Je gaat je foto uploaden en dan krijg je een aantal keuzes waaruit je kunt kiezen voor de foto link.
Er zijn er maar 2 belangrijk, onder nummer 1 en nummer 2
1zm2wrm.jpg


In dit scherm vult je de code in die onder nummer 1 staat "De direct link" optie.
2wg625e.jpg

Zo dus.
Code:
http://i63.tinypic.com/2wg625e.jpg
Je kan ook de optie onder nummer 2 gebruiken "IMG code for Forums", dan hoef je niet op deze knop te drukken.
24llco3.jpg


Je kan de regel gelijk in je bericht plakken
Zo dus.



Geleend van Peter (vega) _O-
 

ciaobapao

Donateur 2023
afhankelijk van welk programma je hebt gebruikt... ikke photobucket en dan is het de tweede van boven uit mn hoofd... je kunt het sjekken door concept te bekijken, ken je ook effe lekker stoeien en zien welke je moet hebben?

Succes en toedels Yvonne

Ik heb ze ook op Photobucket staan maar lukte niet met die codes. Via Tinypic herkende ik het weer en lukte het wel. Jij en Peter bedankt voor de support.
 

ciaobapao

Donateur 2023
Goodbye BMW, hello Omega!

2zhibso.jpg


Nieuwe thermostaat in huis geplaatst, de oude ernaast:

11j0y1d.jpg


Nieuwe klepdekselpakking:

2mn0qia.jpg


X2.0SE blok met doorgelekte olie:

205wkma.jpg


Klepdeksel los:

15dt0ex.jpg


De enkele bovenliggende nokkenas:

25iugy9.jpg
 
Op het eerste zicht net dezelfde als mijn 1e omega toen ik 17 was... enkel was de mijne een 2.5 tds zelfde kleur zelfde interieur ook geen mistlampen maar heerlijk ouderwets toeren....d:)b
 

ommie b2

Heer van Stand
Graag gedaan hoor, ik kijk graag plaatjes:Y:Y (effe gekeken, is idd 2-de van boven in photobucket)

Toedels Yvonne

engel31_zps80ggz5ky.gif
 

ciaobapao

Donateur 2023
Hey dat is een aparte interieur combinatie. Mooi!

Nette Omega.

Goed dat je er tevreden mee bent.

Moest er wel helemaal voor van Alphen naar Roermond rijden vorige week zaterdag.

De man had een adv staan zonder foto. Prijs was binnen mijn budget, maar wat mijn aandacht trok was dat de 20 jaar oude Omega slechts 150.000 km gelopen had en dat de man de auto 12 jaar in zijn bezit had. Zag op RDW dat hij de eerste part eigenaar was sinds 2004 en APK had tot maart 2017. Via Google maps zijn postcode en huisnr ingetikt, en wat denk je wat: zie ik een foto van zijn huis met de Omega voor de deur. Zo kon ik hem toch zien vanuit verschillende hoeken. De auto zag er goed uit in een prima donkergroene kleur. Na 3 zilvergrijze Omega's een welkome afwisseling.

Had de man gebeld en hij vertelde me dat hij de auto altijd goed onderhouden had de 12 jaar dat hij hem in zijn bezit had en dat het afgelopen jaar de radiateur, uitlaat en de achterbanden vernieuwd waren. Auto zou nog goed in de lak staan en geen roestplekken hebben. Met name geen bloemkolen bij de raamlikkers (B1 kwaal). Minpunten waren een deuk rechtsachter en de airco die niet koud meer werd (pffff...what's new).

Ben toen maar de zaterdag daarop gaan kijken. Chauffeur geregeld om met 2 auto's terug te rijden als ik hem zou kopen. De auto zag er goed uit, iig goed in de lak en idd geen roest (nou ja, een minimaal randje bij de wielkast rechtsachter, mag geen naam hebben voor deze leeftijd). Onderkant van de deuren roestvrij en idd geen bloemkolen onder de raamlikkers. Ook geen water/vocht in de deurvakken. Viel dus niet tegen! Ok, een stompe deuk rechtsachter, met alleen een minimaal puntje waar de lak af was. Olie op het blok door lekkende klepdekselpakking kende ik al van mijn eerste Omega.
Na een testrit waarbij de auto goed bleek te rijden de auto gekocht. Terugrit naar Alphen was heerlijk rijden in het luxe interieur met de automaat.

Volgens boekje blijkt de auto 8 jaar van een leasebedrijf te zijn geweest. De laatste stempel in het seviceboekje is van 2001 op 57500 km. De man had de auto in 2004 gekocht. Stond volgens hem al een tijdje in een garage te verstoffen. Wellicht daardoor geen stempels meer t/m 2004. Ach, en zijn "goed onderhouden" is kennelijk niet in de vakgarage geweest (geen stempels). Anyway de auto stuurt strak, onderstel voelt goed aan, remt goed (schijven en blokken nog goed). Sticker van distributieriem staat op 99.330. Weet niet of er later nog een swap is geweest.
Radio zat er niet in, maar ik had de Blaupunkt (6-cd wisselaar, radio-cassette van mijn eerste Omega nog liggen. Achterspeakers zijn zoals gewoonlijk half verteerd. Voorspeakers en tweeters zijn nog goed.

Rijden met die Omega!!!
 
Bovenaan