Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

I'm back!

ciaobapao

Donateur 2023
Einde verhaal...

Vandaag aan het einde van de rit naar mijn werk in Utrecht, begint de motor te schudden in stationair bij stoplicht. Witte rook uit de uitlaat.... Reed daarna nog even goed tot ik op het parkeerterrein bij mijn werk aankwam. De auto weer hevig schuddend, grote witte rookwolken achterlatend. ANWB laten komen. Lekke koppakking...shit happens. Ride of shame achter de sleepwagen van de ANWB naar Alphen a.d. Rijn. Einde verhaal van deze Omega. Ga ik niet laten repareren (kosten, en heb ook al 3 afgebroken bouten bij het uitlaatspruitstuk). Wordt dus enkeltje demontagebedrijf...
 

ciaobapao

Donateur 2023
Omega is donderdag opgehaald door een demontagebedrijf voor een paar honderd euro. Heb gisteren een Peugeot 106 1.1 XR Crystal gekocht (binnen mijn budget) om voorlopig te kunnen rijden (werk in Utrecht). Heeft gelukkig sportvelgjes en electrische ramen. Kan dochterlief hem overnemen als ik wellicht tegen het voorjaar weer een leuke Omega scoor (lieftst met lederen bekleding)..... I'll be back!!!

r1aosl.jpg
wsr9dg.jpg
 

ciaobapao

Donateur 2023
Rij sinds gisteren weer Omega! Good to be back. Dit keer een 2.0 GL automaat uit 1996 met oldskool raamslingers met 150.000 op de teller.
De vorige eigenaar had hem 12 jaar in zijn bezit.
 

ommie b2

Heer van Stand
zijn blijkbaar niet goed doorgekomen...... jammer, want ik ben best wel benieuwd eigenlijk.....

Toedels Yvonne
 

ommie b2

Heer van Stand
In het zesde hokje staat naast de smiley een soort foto, als je hier op klikt kun je de url van de foto toevoegen en dan staat tie er op... effe puzzelen, en dan ineens lukt t...

Toedels Yvonne
 

ciaobapao

Donateur 2023
Gisteren verlofdag genomen om thermostaat te vernieuwen (verwarming lauw/koelw.temp-meter kwam nauweljks op), klepdekselpakking te vernieuwen (lekte olie door oude droge pakking), gasveren motorkap te vernieuwen (nauwelijks druk) en defecte stadslichtje links (achter de accu) te vervangen. Was de laatste redelijk droge dag (parkeerplaats-klus) dus moest die maar benutten voor met name die thermostaat-swap voordat het volgende week gaat vriezen. Dan rij je graag in een warme auto naar het werk.
Alles goed kunnen uitvoeren, ruim voordat het ging regenen. Verwarming doet het nu redelijk: temp.meter loopt snel naar de 90 graden, maar auto wordt niet super warm bij max-stand. Maar is iig al beter dan voor de swap. Voor stadslicht-swap had ik de accu losgehaald. Later bij testrijden ging in het begin motorlampje af en toe branden, later niet meer. Wellicht dat het loshalen van de accu een foutcode genereerde(?).
Anyway, zoals een mede forumlid al eerder riep: je hoeft je nooit te vervelen met een Omega...
De auto rijdt heerlijk: een 8-klepper met een automaatbak. Geen gerammel in het onderstel. Remmen en sturen doet ie subliem. Is toch weer echt het Omega gevoel. Als alles goed werkt is rijden een feest, hahahaaaa!!!!
 

ciaobapao

Donateur 2023
Wil nog niet lukken met die foto's. Heb de toegekende url's van de site waar ze opstaan, bijgevoegd in het bericht. Maar de foto's worden niet getoond.
 

Joep

Verbannen
Goed bezig geweest aan je nieuwe aanwinst! :)
8-klepper? Loopt dat nou anders als een 16 klepper?
 

ciaobapao

Donateur 2023
Goed bezig geweest aan je nieuwe aanwinst! :)
8-klepper? Loopt dat nou anders als een 16 klepper?
Nou het valt iig niet tegen, bedoel ik eigenlijk te zeggen. Tuurlijk wat minder vermogen, maar ben geen strepentrekker. Maar af en toe de kickdown en de sportstand bij het optrekken, doet ie goed. Maar in combinatie met de automaat rijdt het lekker. En voordeel is dat je overal wat makkelijker bijkunt. Blok is wat smaller.
 

ommie b2

Heer van Stand
afhankelijk van welk programma je hebt gebruikt... ikke photobucket en dan is het de tweede van boven uit mn hoofd... je kunt het sjekken door concept te bekijken, ken je ook effe lekker stoeien en zien welke je moet hebben?

Succes en toedels Yvonne
 
Bovenaan