Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Inbouw Lpi 2.6 V6

Jaja, da's meer dan mijn hele Omega waard is.
Heb je ook overwogen om een onderbouwinstallatie te doen of een ringtank in de reservewielkuip?
 
Zéker had ik dat liever, maar onderbouw ging niet wegens de trekhaak en moet volgens de Belgische norm minstens x cm van de bodem vrij zijn.
Ringtank was te duur en moest op maakt gemaakt worden dus..te duur!

Eigenlijk ben ik zéér tevreden...omega rijdt prima en...géén vermogenverlies !!
 

yoyo

The UK brothers
Martijn zei:
Jaja, da's meer dan mijn hele Omega waard is.
Heb je ook overwogen om een onderbouwinstallatie te doen of een ringtank in de reservewielkuip?

Max heeft geen reserve wiel kuip, hij heeft een sedan.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ook voor de sedan is een tank ipv het reservewiel mogelijk. In Duitsland wordt dat veel toegepast.

Helaas is er in NL geen typegoedkeuring voor.
 

yoyo

The UK brothers
Klopt, en de plaats voor een LPG tank in een sedan (in Nederland) is meestal achter de achterbank.
Ikzelf heb een kleine tank zodat ik het linkergedeelte van de achterbank toch om kan klappen en naast de tank ook nog wat ruimte heb.

Maar dan wordt het aantal bezoekjes aan de pomp wel wat meer (55 ltr tankje), maar wat voor inhoud je wil ligt aan de persoon zelf.
 
yoyo zei:
Klopt, en de plaats voor een LPG tank in een sedan (in Nederland) is meestal achter de achterbank.
Ikzelf heb een kleine tank zodat ik het linkergedeelte van de achterbank toch om kan klappen en naast de tank ook nog wat ruimte heb.

Maar dan wordt het aantal bezoekjes aan de pomp wel wat meer (55 ltr tankje), maar wat voor inhoud je wil ligt aan de persoon zelf.

Aart...hoeveel km doe je met uw 55ltr tankje?
 

yoyo

The UK brothers
tussen 300/330 (woon/werk)
voor mij 1x tanken per week..........komt mooi uit
(mooie dame bij het tankstation) O-)
 

Andrew

600.000
yoyo zei:
tussen 300/330 (woon/werk)
voor mij 1x tanken per week

Aart, dan hoop ik voor jou dat je met 55 liter de bruto inhoud bedoelt, maar dan nog kom ik op pakweg 1 op 7 - 7,5. Lijkt niet echt zuinig afgesteld of heeft een automaat daar erg veel invloed op :?

Mijn Omega 2.2 handbak met LPG doet tussen 1 op 8,5 - 9. Overigens heb ik een grotere tank en sta na pakweg 700 - 720 km leeg en wederom met een brede :) aan de pomp, voor mij ook minimaal 1 en soms 2 x per week.

Ik heb de tank in de lengte van de kofferbak (stationwagon) en kan de linker (brede) helft van de achterbank nog gewoon neerklappen en benutten voor lange lading. Ik heb er een houten bak omheen gemaakt en bekleed met stof die erg op de achterbakbekleding lijkt. Het luik van het reservewiel is aan de rechterkant ingekort, zodat deze precies open kan langs die bak. Die bak maakt het tijdens vakanties erg makkelijk om ook de ruimte boven de LPG-tank te benutten. Ploatje bij het proatje:

1zc0bbq.jpg


Andrew
 
Andrew, hoevéél bedraagt de inhoud dan van uw tank met 85 ltr doe ik ook 680km
Is erg mooi gedaan zo met het hout, maar was het in uw geval niet beter met een ringtank die bestaan nu ook met 75ltr
 

Andrew

600.000
Als ik leeg sta, dan gaat er 85 liter in. Ik heb de auto niet zelf om laten bouwen op LPG maar gekocht met deze LPG-installatie en deze tankopstelling er al in.

Hiervoor heb ik 2 Omega's gehad met een onderbouwtank, dan zagen ze de reservewielkuip eruit en verwijderen de originele benzinetank en krijg je een noodtankje met iets van 15 liter benzine. Dat wilde ik niet meer, ik vond dat in het buitenland niet echt handig, helaas zijn niet alle landen zo goed voorzien van LPG-stations als Belgie en Nederland.

Een ringtank had wel gekund, alhoewel ik meestal heb gehoord dat die niet echt groot zijn, maar 75 liter valt mee te leven.

Andrew
 
Ok. fijn..heb nu ook wél een brede glimlach aan de pomp.

Moest ik nogmaals kopen...ging ik voor de 3.2 en zéker automaat !
 
Andrew zei:
Ik heb de tank in de lengte van de kofferbak (stationwagon) en kan de linker (brede) helft van de achterbank nog gewoon neerklappen en benutten voor lange lading. Ik heb er een houten bak omheen gemaakt en bekleed met stof die erg op de achterbakbekleding lijkt. Het luik van het reservewiel is aan de rechterkant ingekort, zodat deze precies open kan langs die bak. Die bak maakt het tijdens vakanties erg makkelijk om ook de ruimte boven de LPG-tank te benutten. Ploatje bij het proatje:



Andrew

Dat ziet er heel netjes uit d:)b
 
Bovenaan