Dag beste mensen,
M'n Omega B 2.2 loopt niet helemaal soepel zoals ie altijd gedaan heeft. Als ik op cruise control een constante snelheid rij (bijv. 80 in de 5, maar ook in de 4, 130 op de snelweg in de 5) dan lijkt 't alsof ie af en toe schokt en inhoudt. 't Is zowel bij koude als warme motor 't geval. Krijg geen enkele foutmelding te zien, geen MM lampje, ook als ik 'm uitlees is niets terug te lezen. Bougies nagekeken: geen rare sporen te bekennen, bobine idem (ook niks geks te bekennen). LMM eens gewisseld, ook 0,0 effect. Bougies zijn origineel GM en zitten er nu 25.000km in.
Carterontluchting heb ik onlangs schoongemaakt en ook gister nog eens gecheckt. Alle slangen en ook de oliepijp vanaf het carter richting kleppendeksel is schoon en vrij van troep. Met de oliedop los erop danst de dop wel aardig. Met andere woorden: via het olievulgat blaast ie aardig. Zeker als ik dit vergelijk met een Z18XE.
Wellicht handig ter info: ik heb jaren terug het gasklephuis schoongemaakt en het pijpje opgeboord. Afgelopen zomer heb ik 't gasklephuis (preventief) nog eens schoongemaakt, maar zonder al teveel troep. Nu heb ik wel een olieafscheider erin zitten (ook schoon). Deze zit er nu een 30.000km in.
Op valse lucht heb ik ook even gecheckt met de welbekende remmenreinigerproef. Ook daar viel helemaal niets uit op te maken. Bleef netjes constant stationair draaien.
Iemand nog tips of idee waar dit aan zou kunnen liggen (en: wat ik eraan kan doen)? Alvast dank!
M'n Omega B 2.2 loopt niet helemaal soepel zoals ie altijd gedaan heeft. Als ik op cruise control een constante snelheid rij (bijv. 80 in de 5, maar ook in de 4, 130 op de snelweg in de 5) dan lijkt 't alsof ie af en toe schokt en inhoudt. 't Is zowel bij koude als warme motor 't geval. Krijg geen enkele foutmelding te zien, geen MM lampje, ook als ik 'm uitlees is niets terug te lezen. Bougies nagekeken: geen rare sporen te bekennen, bobine idem (ook niks geks te bekennen). LMM eens gewisseld, ook 0,0 effect. Bougies zijn origineel GM en zitten er nu 25.000km in.
Carterontluchting heb ik onlangs schoongemaakt en ook gister nog eens gecheckt. Alle slangen en ook de oliepijp vanaf het carter richting kleppendeksel is schoon en vrij van troep. Met de oliedop los erop danst de dop wel aardig. Met andere woorden: via het olievulgat blaast ie aardig. Zeker als ik dit vergelijk met een Z18XE.
Wellicht handig ter info: ik heb jaren terug het gasklephuis schoongemaakt en het pijpje opgeboord. Afgelopen zomer heb ik 't gasklephuis (preventief) nog eens schoongemaakt, maar zonder al teveel troep. Nu heb ik wel een olieafscheider erin zitten (ook schoon). Deze zit er nu een 30.000km in.
Op valse lucht heb ik ook even gecheckt met de welbekende remmenreinigerproef. Ook daar viel helemaal niets uit op te maken. Bleef netjes constant stationair draaien.
Iemand nog tips of idee waar dit aan zou kunnen liggen (en: wat ik eraan kan doen)? Alvast dank!