Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

interrieurdelen schoonmaken

Vandaag tijdens het terugbouwen van de radio CCR 2006 ook wat geprobeerd de plastic delen in het interrieur wat schoon te krijgen.Maar man..wat een plekzooi..de knop van het licht is een drama,de deurpanelen zijn bekrast maar volgens mij is het ook erg vuil.De zwarte kap die om de pook heen zit met het PRND gedeelte..dat hoort toch gewoon zwart en glad te zijn?Heel dat ding is plakkerig en met een nagel krijg je diepe krassen van het vuil.Ik neem aan dat ze af fabriek niet gespoten zijn??Iemand nog een tip voor het schoonmaken van deze onderdelen(ook bv schakelaars elec ramen).

Greetz Erik.
 
Erik, misschien diezelfde rubberachtige laag waar iedereen zo een beetje een probleem mee heeft?

Check:
All Purpose Cleaner
<a class="postlink-local" href="http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=48&t=2058" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=48&t=2058</a>

Kunstofreiniger van de Wibra
<a class="postlink-local" href="http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=41&t=2060&start=10" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=41&t=2060&start=10</a>

Groet, hardy.
 
Dat is een rubberdeklaag idd, is mooi en geen vuil... Wel jammer dat je hem onherstelbaar beschadigd hebt nu :S
 

yoyo

The UK brothers
Eric,

Het is een algemene klacht over deze delen.
Dat plaatje incl de de delen op de deur zijn van een rubberlaagje voorzien en worden (zeker als je er aan probeerd te poetsen) plakkerig
en vies.
Er zijn 2 adviezen
1: alle rubber eraf poetsen en dan hou je een glimmend stuk kunsstof over
(de goedkoopste manier)
2: Nieuwe delen kopen.
(plaatje rondom de versn/auto pook is incl korting +/- € 71,00. Deurgrepen kosten voor beide kanten =/- € 90,00)

Dus aan jou de keuze.
 
Het plaatje rondom de pook is nu voor de helft "schoon" en dat zier er gewoon beter uit vind ik..zoals ik al zei:dat word poetsen en schrobben.

Greetz Erik.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
warhamstr zei:
Dat is een rubberdeklaag idd, is mooi en geen vuil... Wel jammer dat je hem onherstelbaar beschadigd hebt nu :S

Als er al plakkerig vuil op heeft gezeten krijg je het nooit meer fatsoenlijk schoon, dus dat ligt niet direct aan de handelswijze van Erik. Er wordt niet voor niets zoveel geklaagd over die kansloze coating. Ook bij de Vectra C is het waardeloos.
 
klopt het is ook gruwelijk kwetsbaar, ik heb eens op een Audi forum gelezen dat ze het wrapten in de juiste kleur. Dat ga ik binnekort ook proberen
 
Ja vreselijk kansloos Astra g had er ook last van net als de zafira kon me er mateloos aan irriteren.

Maar heb nu zo iets goed schoonmaken en het glad poetsen hihihi
 
Heren dat vieze plakken van dat rubber kan je dat niet verwijderen met thinner? Of zou ik dan me auto slopen?

Zo ie zo irritant dat een b2 Omega geen normaal interieur heeft maar rammelende deurpanelen met vieze plak plak rubber.

De oude b1 kon je met elke cockpitspray netjes krijgen.
 
Ik heb bij m'n Omi eens zo'n zijpaneeltje gedaan met zwarte PlastyDip. Dan krijg je dezelfde structuur. Wel nog kwetsbaarder maar daar kun je igg rekening mee houden.
 

renepaul

Donateur 2024
En ik heb plastidip gebruikt om het kunststof rond de selector te doen.

24gtu.jpg

voor

30k5z6a.jpg

en na.

En inderdaad, het is wel net zo gevoelig als wat Opel heeft gebruikt.
Maar daar kan je dus rekening mee houden nu.
 
Bovenaan