Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Jevv's Omega pech

Beste mede-Omega rijders,

Ik tilde gister even mijn motorkap op, en toen viel mij het volgende op:

9475994563_f7911d6035_b.jpg


9475991395_6d27a0b7b9_b.jpg


Voor zover ik weet is dit nog niet zo lang. Tenzij het me gewoon nooit eerder is opgevallen, maar dit lijkt me onwaarschijnlijk.

Ik ben eigenlijk nogal een leek op dit gebied, dus vandaar dat ik vraag naar jullie professionele mening.

Is dit erg? En zo ja, wat kan de oorzaak zijn en hoe fix ik het? Ik heb hier en daar al wat gelezen over een eventuele lekke kleppendekselpakking? Echter stonden er nergens foto's bij en het topic dat ik heb gevonden over het vervangen van die pakking ging over een V6... Dus ik dacht ik open even een eigen topic :).

Alvast bedankt!

EDIT: Ik controleer trouwens regelmatig mijn oliepeil, en voor zover ik kan zien verbruikt ie geen druppel.
 

Colinh

Donateur 2023
Re: Olie op het blok? Erg of niet?

Even schoonmaken en kijken of je het volgende week weer hebt.
 
Re: Olie op het blok? Erg of niet?

Trek de bougie doppen ook eens los, en kijk of de bougies niet in de motorolie zwemmen. Meestal is olie rond de klepdeksel bouten een voorbode dat de klapdekselpakking niet meer goed is.

Mvg, Jan Wieger.
 
Re: Olie op het blok? Erg of niet?

Thanks voor de reacties! Ik zal vanavond na m'n werk of morgen even m'n bougies checken.
 
Re: Olie op het blok? Erg of niet?

dit is inderdaad het zweten van de klepdekselpakking, is in beginsel niet erg maar als de bougieschachten ook vettig zijn toch pakking vervangen, is niet zoveel werk, dit is een euvel van de motoren
 
Re: Olie op het blok? Erg of niet?