Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Jevv's Omega pech

Nee ben ik zelf ook geen fan van. Zojuist de omi weer opgehaald. Waardes waren op toeren 0,7 - 0,8. Aangezien de max. waarde 0,5 is zit ik er echt net overheen. Die gast van de garage raadde me aan olie te verversen. Dit was ik sowieso al van plan na de keuring, omdat het wel weer tijd wordt. Dus dat ga ik komende week doen en daarna opnieuw keuren, hopen dat ie er dan wel doorheen komt.
 

Andrew

600.000
Ik zie de link niet helemaal tussen olie verversen en een lagere CO-waarde op toeren :S :? Ik zou eens een stevige rit maken en meteen goed op temperatuur die meting laten doen.

Andrew
 
Nja ik breng hem daar tussen 8 en 9. Hoe laat ze eraan beginnen is niet mijn pakkie aan. Wie weet beginnen ze pas om 2 uur ofzo. Dan is ie al redelijk afgekoeld dus heeft warmrijden niet veel nut (al ga ik dat de volgende keer zeker wel even doen)
 

Andrew

600.000
Ik weet niet waar jij de keuring laat doen, maar als het alleen om de CO-meting gaat, dan lijkt het mij toch wel mogelijk om vooraf af te spreken dat ze dat meteen bij aankomst even doen. Indien oké dan kunnen ze meteen afmelden en bij geen steekproef rijd je meteen met een goedgekeurde wagen weer weg.

Andrew
 

tonboy

Verbannen
Jevv zei:
Nja ik breng hem daar tussen 8 en 9. Hoe laat ze eraan beginnen is niet mijn pakkie aan. Wie weet beginnen ze pas om 2 uur ofzo. Dan is ie al redelijk afgekoeld dus heeft warmrijden niet veel nut (al ga ik dat de volgende keer zeker wel even doen)

En gooi dat slangetje los bij de brandstofdrukregelaar, dat help echt enorm.
 
tonboy zei:
En gooi dat slangetje los bij de brandstofdrukregelaar, dat help echt enorm.

Even voor de zekerheid, de brandstofdrukregelaar, dat is deze toch?



Ik had hem even losgetrokken om te kijken hoe die loopt. Merk geen verschil qua toeren etc.

Dan heb ik nog even naar m'n uitlaatspruitstuk gekeken, want ik wil toch weten waar die waardes vandaan komen. Het viel me op dat er op het hitteschild (die ik een paar maanden geleden nog goed schoon heb gemaakt) wat roet zat. Duidt dit wellicht op een lek spruitstuk/pakking?



Ook hier in het hoekje zat wat:



Als dit zo is dan zou hier best weleens die waarde vandaan kunnen komen toch? Vuile lucht eruit, misschien schone lucht aangezogen waardoor lambdasonde een schonere meting doet, en er op zijn beurt weer voor zorgt dat ie teveel benzine inspuit doordat ie die waardes doorgeeft aan de ECU? Ik probeer gewoon even hardop na te denken :P.
 
tonboy zei:
yep, en volg dat slangetje naar de voet van de gasklep en trek hem daar los voor de meting

Thanks, van de week maar weer even een afspraak maken dan. Had hem nu om te testen bij de regelaar zelf los getrokken, maar dit is natuurlijk redelijk in het zicht. Zal hem van de week als ik hem weer laat keuren even bij het gasklephuis lostrekken.

Nog ideeën over de andere dingen in mijn post? Eerste prio is nu natuurlijk door de APK heen, maar wil daarna het probleem wel aanpakken. Het milieu interesseert me hierin niet zo veel, maar hou m'n kat het liefst zo lang mogelijk heel :).

Oh, en heeft iemand nog tips om evt. m'n lambdasonde te testen oid? Misschien is die wel gewoon z'n werking aan het verliezen...
 
Heren,

Helaas door drukte op werk & studie nog geen tijd gehad hem te laten keuren. Komende week herfstvakantie dus dan plan ik even een nieuwe keuring in.

Nu het volgende: Als ik tijdens het rijden de koppeling indruk gaan m'n toeren als een malle te keer tussen de 1000 en 2000 toeren, loopt ie langzaamaan terug tot ie netjes rond de 900 blijf hangen.

Ik heb dit vorig jaar winter ook gehad, toen heb ik er een nieuwe stationairregelaar ingezet maar het probleem verdween eigenlijk pas toen het weer een beetje warm begon te worden.

Nu het weer wat kouder / vochtiger wordt begint het dus weer. Tevens ruik ik vaak een benzinelucht. Ik verdenk m'n luchtmassameter. Wat denken jullie?

Kan ik deze gewoon met remreiniger schoonspuiten? Ik lees hierover verschillende dingen namelijk...
 
Oké, net een belletje gehad van de Kwik-Fit. Vacuumslangetje loshalen heeft niet geholpen, CO is nog steeds te hoog. Daarbij wist de keurmeester nu te vertellen dat ie lek is bij de uitlaat, vóór de kat. (overigens was de keurmeester al weg, ik had een monteur aan de lijn die er verder niet naar gekeken heeft). Waarschijnlijk klopte dus toch mijn hypothese van een paar posts geleden?
 
Ondanks dat ie nog steeds niet is goedgekeurd, vandaag even naar Tonboy gereden om er donkere koplampen op te gooien. En ach, doe eens gek, gelijk even xenon erbij :). Het resultaat:

 
Ik heb hem serieus recht gedaan nadat ik deze foto had genomen. Was alleen te lui om er nog een te maken [emoji14]
 
Laat je auto keuren bij http://www.carfluids.nl/index.html ik zou persoonlijk nog geen lampje laten vervangen bij de Kwik fit.
Michael zit in Berkel en Rodenrijs apk voor 2 tientjes.
Ik ga altijd naar hem, ik heb mijn kat's er niet meer onder zitten, en nooit probleem gehad met Co ..hoe hij het doet weet ik niet..en hoef ik ook niet te weten 8)
Suc6
 
Thanks voor de tip William, en de anderen bedankt voor de complimenten :).

Ik heb hem vanochtend bij een bedrijfje laten keuren op loopafstand van m'n werk. Zojuist goedgekeurd en al weer opgehaald. Er moesten wel vier nieuwe remblokken onder. Dit had ik al een tijdje op m'n lijstje staan maar voor Kwik-Fit waarschijnlijk niet versleten genoeg. Anyway, ik rij weer iets veiliger en ik hoef me niet meer druk te maken om een keuring :).
 
....en ik vrijdag voor de herkeuring. Afgekeurd op roestige remleidingen en pitmanarm, vrijdag voor de apk ff goed tectyleren en die arm vervangen.
 
Bovenaan