Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Jevv's Omega pech

Heren,

Er is de laatste tijd iets met mijn climate control aan de hand. Ik vergeet het steeds te posten maar kom nu net thuis dus ik dacht ik gooi het er gelijk ff op.

Mijn cc stond net ingesteld op 21 graden. Dan gaat ie uiteraard warme lucht blazen en dat is allemaal prima, maar als ie dan op temperatuur is gaat ie van het ene op het andere moment ineens koude lucht blazen. Pas als ik hem op z'n hoogst zet wordt de lucht weer warm...

Iemand een idee?
 
Ik had het juist andersom. Bij het instellen van een lage temperatuur werd er ineens geen koude lucht meer geblazen. Bij het instellen van een hogere temperatuur kwam de verwarming er gewoon bij zoals het hoort. Mijn airconditioning was compleet leeg.

Als het airco systeem leeg is dan lijkt het mij vreemd dat er ineens koude lucht wordt geblazen bij een ingestelde temperatuur van 21. Dat zou niet kunnen, en zo koud is het buiten ook niet. Als je had gezegd dat er ineens warmere lucht word geblazen, dan zou ik ook denken dat het systeem leeg is.

Nu lijkt het meer een fout in de temperatuur berekening van de Climate Control. De sensor in het interieur slecht of kapot misschien?
 
lowflyer zei:
Dat zou wel de makkelijkste oplossing zijn, als dat de oplossing is. Ik moet zeggen dat ik hem nu 3 jaar heb ofzo, en ik dit nog nooit heb laten doen.


Driver1980 zei:
Nu lijkt het meer een fout in de temperatuur berekening van de Climate Control. De sensor in het interieur slecht of kapot misschien?
Aan zoiets dacht ik inderdaad ook. Maar dan alsnog is het raar dat ie dan ijskoude lucht gaat blazen. Dan zou ie misschien rond de 21 graden ineens een temperatuur meten van boven de 30 ofzo? Dat ie dat probeert terug te brengen naar 21.


PieterK zei:
Probeer eens te resetten
Hoe doe ik dat? Met een Tech2 of gewoon accu even los halen oid?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Met de Tech2 kun je hem opnieuw calibreren. Met Auto+Off resetten.

Met Tech2 kun je meteen nakijken of de temperaturen van de diverse sensoren in koelsysteem en kachel huis kloppen.
 
Thanks heren!

Ik ga hem even resetten en mocht dat niet baten laat ik hem binnenkort even opnieuw vullen.

Mocht dat ook niet helpen dan horen jullie mij wel weer :).
 
Heren,

Resetten heeft niet geholpen dus binnenkort even opnieuw laten vullen. Hier heb ik nog geen tijd voor gehad.
Even iets anders. Mijn ramen en centrale deurvergrendeling. Komt ie:

Linksvoor:
CV OK
Raam doet het nog maar gaat steeds langzamer open/dicht: Motortje vervangen?

Rechtsvoor:
CV Doet het soms wel, soms niet. Moet hem vaak 2x op slot doen wil ie hem meepakken. Heel vervelend. Motortje vervangen?
Raam OK

Linksachter:
CV doet het niet. Ik neem aan dat ik hier het motortje even moet vervangen.
Raam OK

Rechtsachter:
CV OK
Nu komt het. Een tijd geleden wilde dit raam niet meer dicht. Heb hem toen met de hand omhoog geschoven en godzijdank bleef ie zitten. Niks meer aan doen, niemand aan het knopje zitten en lekker houden zo. Gister stond ie ineens een centimeter open, dus er moet iets vervangen worden want ik heb geen zin om de hele tijd dat raam in de gaten te houden en te kijken of ie nog dicht is.
Nu ben ik vandaag toevallig vrij dus ik dacht ik ga eens even een kijkje nemen. Deurpaneel gedemonteerd, vond ik dit:



En in mijn deur trof ik dit aan:



Nu ga ik er vanuit dat het ongeveer zo hoort:



Gebroken dus. Gelijk het stekkertje maar even losgetrokken zodat er in ieder geval niemand kan proberen hem te openen.
Verlanglijstje: 2x CV motor, 1x raammotor, 1x raammechaniek


Conclusie:
Ik denk dat ik @Berry zo maar even een PMmetje stuur O-)
 
Ik heb je een PM gestuurd :).

Is dit een beetje handig in te bouwen? Het lijkt op een ontzettend klotekarwei namelijk :P.
 
Zojuist van de postbode Berry z'n pakketje binnengehad:



Van het weekend (of anders volgend weekend) weer even lekker knutselen :).

Thanks Berry!
 
Bovenaan