Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Kachelradiateur lek

Ik heb waarschijnlijk een lekke kachelradiateur.
Nu sta ik voor de keus vervangen of een "pil" erin.
Nu kom ik met de vraag.
Hoe verwijder ik de kachelradiateur van een Omega met airco zo eenvoudig mogelijk ???
Kan iemand mij advies geven of ik de onderstaande beschrijving kan gebruiken
voor een omega uit 2001 met airco.
De beschreven Omega is namelijk van het B1 type.
Link voor een snelle vervanging van de kachelradiateur:
<a class="postlink" href="http://picasaweb.google.com/109183761360756779525/WarmetauscherWechselnEinfachGemacht?authkey=Gv1sRgCL3FmbKs9vrMNQ&gsessionid=-C8cQWoYPKglB2mtJ-QySg#" onclick="window.open(this.href);return false;">http://picasaweb.google.com/10918376136 ... 2mtJ-QySg#</a>
 

Vega

Medewerker
Administrator
Als je even de moeite had genomen of de zoek functie had gebruikt dan had in dit forum diverse post gevonden die daar over gaan.
 
Die moeite heb ik genomen Peter. Maar de beschrijvingen gaan meestal in combinatie met het verwijderen van het instrumenten-bord. En dat lijkt me nogal een giga klus. Dus ik ben op zoek naar een methode of dat iets eenvoudiger kan.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Die is er helaas niet als je de kachelradiator wil vervangen, het dashboard moet eruit anders kan je er niet bij.
Je kan altijd een pil proberen, zolang dat werkt hoef je niks te vervangen.
 
Hai,

heb zelf geen ervaring met het verwijderen van de kachelradiateur bij een Omega, leuk werk zal het zeker niet zijn. Die pil moet je echt vergeten tenzij je ergens langs de weg staat en het echt een noodoplossing is. maar de kans dat dat werkt is net zo groot als de kans dat je daar in de toekomst problemen mee krijgt......

Groet Marvin
 
Je kúnt het zoals Kurt doen en gewoon een zaag in je dashboard zetten 7(8)7
Of je moet het hele dashboard uitbouwen.
Kost wat tijd, maar als je die hebt, blijft je dash tenminste heel en krijg je het ook voor elkaar.
 
Volgens berichten op het duitse forum is naderhand niets meer te zien van de werkzaamheden. Het lijkt me echter wel dat je een berg tijd verliest omdat je weinig bewegingsruimte hebt... Ik heb nog niet kunnen vinden in hoe veel tijd je dit klusje zo zou moeten kunnen klaren. Het gehele dashboard hoop ik in een dag te kunnen doen. Misschien wat optimistisch?
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Als je eenmaal aan de volledige 'cassete' kan van de warmtewisselaar is er niet veel meer aan.
De slangen/flens los en ding eruit schuiven, nieuwe erin en weer vast een water vullen...

Maar ik zou dus NOOIT in mijn dash liggen snijden...

Dash eruit nemen is een hoop werk, niet zonder risico op schade, maar volgens mij nog steeds de beste oplossing.
 
ik zou hem gewoon zagen als je netjes werkt met lijm gaat er niks verloren en er is niks tezien waarom zou je je dan een enorme pens werk halen door eht hele ding er uit te slopen zonder toegevoegde waarde en juist kan op elende (klemmende kabelboom stekkers stuk kapjes beschadigd enz enz enz)
 

yoyo

The UK brothers
Nou is dat natuurlijk ieder zijn mening, maar ik zou hem dus nooit naar een garage brengen waar ze zeggen
"ik zou hem door midden zagen" en dat je er niets van ziet lijkt mij dus niet het geval.( is ook te
zien op de foto's) je blijft altijd zien dat er iets niet meer zo strak om heen zit zoals het zou horen.

Maar goed het zal misschien wel wat tijd schelen maar zo kom je ook weer eens wat tegen waarvan je later kan zeggen....hey ik weet hoe dat moet.
(ik zeg zomaar iets, maar zagen........Nee nooit!!!!)
 

Andrew

600.000
Gelukkig sta ik niet voor de keuze, maar mocht het ooit nodig zijn, dan denk ik dat ik wel voor de zaagmethode zou gaan. Uiteraard is het even slikken om te doen, maar naast de bult extra werk (wat ik niet binnen kan doen) is het maar de vraag of je alle klemmetjes en pennetjes en wat nog meer zij, heel kunt houden en ook weer gemonteerd krijgt. Als je wat aandacht aan het lijmen/herstellen van het dashboard besteed, dan kan het denk ik volkomen onzichtbaar, en met de juiste lijm ook sterk genoeg. Maar dit is slechts mijn mening, ieder moet doen wat hem het beste lijkt.

Andrew
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Als het een keer nodig is, dan maar het hele dashboard eruit. Maakt me niet uit bij welke van m'n Omega's dat zou zijn, ik zou niet met de gedachte kunnen leven dat daar gezaagd is.
 
er kan zoveel tegewoordig ik heb mensen naar een auto zien kijken waarvan bekend was dat hij plat was geweest en niet konden aanwijzen waar onzichtbaar repareren kan echt wel je moet het alleen wel kunnen
en ik zou het zelf wel doen in de garage dan weer niet alleen op wens van de klant na duidelijk overleg
 
Dank voor alle reactie's. Ik heb alle Pro's en Con's tegenover elkaar gezet en volgende week gaat de zaag erin.
Ik heb de mazzel dat er een handsfree set van Nokia inzit die helemaal over het gezaagde deel komt te zitten.
Een paar maand geleden heb ik nog het achterwiel-lager vervangen, dus ik heb er de puf niet voor om het hele dashbord eruit te halen. Het dashbord-kastje en het ventilatie gedeelte heb ik al verwijdert, de kachelradiator is in bestelling en ik hoop hem volgende week in een middagje erin in sleutelen. Ik laat jullie nog wel weten hoe het afgelopen is.
 
Bovenaan