Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Kachelslang aansluitingen

Heren,

Ik heb met mijn Omega het probleem, dat de kachel aan bestuurderskant niet warm wordt.
Nu heb ik de diverse euvels gelezen hier op het forum en elders.

- Kachelradi lek
- Klep wat niet geijkt is
- Klep waar kabel afloopt
- Off en auto tegelijk 10sec indrukken

Ik kon zelf de kabel van de klep niet/slecht zien, halve dashboard eruit, je kent het wel.
Kachelradi kan ik niet checken, omdat vloer bijrijderskant al nat is door voorruit lekkage (ja weet dit 100% zeker).
Ijken kan ik denk ik niet, aangezien ik alleen obd2-kassie heb.
Off en auto meermaals gedaan, geen effect wat ik wil.

Nu viel mij tevens op, dat er aan de 3weg klep (thv uitlaatspruitstuk) er een stuk slang is afgedopt. De onderste verbinding richting cabine.
Tevens verbeelde ik mij, dat er aan het brandschot een slang aansluiting zit(onderste), waar niets op zit.....

Je voelt hem al, kan dit de slangaansluiting zijn die ik moet aansluiten op de 3weg? En zal mn kacheltje het dan eindelijk doen????
 

Joep

Verbannen
Kwestie van proberen. Wellicht is ie niet voor niks afgedopt dus voorzichtigheid is geboden.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Passagierskant wordt wel goed warm? Indien ja, krijg je via de 3weg klep wel degelijk warmtedoorvoer.
Als dat zo is, ligt de verbinding van een mengklep met een servo van je kachelhuis eruit. Te maken zonder dashboard eruit.

Foto's van die slangen?
 
Passagierskant blijft koud.
bestuurderskant wordt wel warm.

Ik begreep dat er een speciale koppeling tussen de slang en de slangpilaar van kachel hoort/zit?
 
dat off en aut gelijk indrukken en dan 10 sec vasthouden maakt het wat uit of hij wel of niet op contact staat
 
Bovenaan