Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Kadootje [calibra] aan mijzelf

Berry

OOP Huisleverancier
Helaas dit jaar niet op vakantie,maar het vakantie geld moet wel op natuurlijk 8)
Ik werd gebeld of ik interesse had in een ouwe calibra 16v van de 1ste eigenaar,dus samen met jan Wieger wezen kijken.
De beste man was 93 jaar !!!!! en mocht niet meer rijden.
Het betreft een rode calibra 16v van 1993 kenners weten dat dat nog een echte 16v is,ik had de hoop dat het er 1 was met dis ontsteking en met de nummers 197 op de inlaat ....en jahoor dat was inderdaad zo,deze blokken zijn redelijk zeldzaam en zeer gewild.Dus de koop was snel gesloten.De wagen rijd perfect en wat een power als je boven de 3500 toeren komt.
Voor de irmscher liefhebbers zitten er nog een paar dinkies op
Instaplijsten
uitlaat
vreselijke lelijke velgen
en een echte turbo achtervleugel _O-





O+ O+ O+
En een GM deken 8)7
 

Joep

Verbannen
Mooi ding Berry. En de uitvoering waar je op hoopte, van de 1e eigenaar ook nog... Gaaf! 8)

Veel plezier ermee! :)
 

tonboy

Verbannen
Berry, dit is een 4 cilinder.... ben je van je geloof afgevallen ? Ik kom hem zondag wel ophalen, leuk kadootje voor mijn verjaardag ;)
 
@ton Ik denk dat Berry er voor zichzelf lekker een 3.2 inhangt en gaat verdienen aan dat zeldzame en gewilde blok ;)
 

yoyo

The UK brothers
Wat moet tie kosten? een tientje?








Geintje wat een stukje nostalgie heb je daar mee in huis gehaald Berry, netjes!
 
Ziet er nog netjes uit voor de kleur :Y

Veel klusplezier er mee, ennehhh, je hebt geleerd van je eerdere fouten, toch?

Zou trouwens die 2 liter er in laten, ben je toch sneller mee bij stoplicht sprintjes.

Greetz Emiel
 
Heren wat is er zo speciaal aan juist die 2 liter?

Calibra is bij de RDW toch makkelijk om te laten keuren en Berry kan maar uitkiezen welke v6 er in mag, ik een 3.0 nemen met als het past een handbak, Berry moet alleen flink sleutelen met een Voorwielaandrijver ipv RWD.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Het is gewoon een leuke old school calibra die niet verprutst is,en ik laat hem lekker zo tzt wel andere velgen eronder.
En Remco er is niets speciaal aan het motortje alleen deze is redelijk zeldzaam er zijn c20xe zat maar die zijn bijna allemaal met motronic 2.5 en deze is 2.8 en zo zijn er wel meer verschillen.
En net wat Emiel zegt deze is denk ik sneller weg bij het stoplicht dan een standaard 2.5 v6 .
 
Berry zei:
Het is gewoon een leuke old school calibra die niet verprutst is,en ik laat hem lekker zo tzt wel andere velgen eronder.
En Remco er is niets speciaal aan het motortje alleen deze is redelijk zeldzaam er zijn c20xe zat maar die zijn bijna allemaal met motronic 2.5 en deze is 2.8 en zo zijn er wel meer verschillen.
En net wat Emiel zegt deze is denk ik sneller weg bij het stoplicht dan een standaard 2.5 v6 .

Hoever je die dingen kan doortrekken niet normaal.
Heb er destijds ook veel plezier aan beleefd.
 
Bovenaan