Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Kan iemand mij vertellen wat ik allemaal nodig heb voor het

Heren,

Na de krasjes en beschadigingen op mijn auto door deuren en het goede nieuws van Jacco en Sjors dat deze goed te verwijderen zijn met een dap wil ik deze gaan bestellen. Echter heb ik geen idee wat ik allemaal nodig heb hiervoor.

Zouden jullie mij kunnen vertellen wat ik allemaal nodig heb voor mijn metalic lak om weer een helemooie auto te krijgen en de krasjes te verwijderen.

Ik heb zo eens zitten kijken bij carclean maar er zijn zoveeeeeeeeeeeeel :S producten. Heb ook iets gelezen over het kleien maar heb werkelijk geen idee.

Groet

Martijn
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Met hem ^^

In het draadje van René (Tarzanen) staat eigenlijk alles wat je nodig hebt. Jou kleur is vergelijkbaar met die van René qua producten, dus zijn lijstje kan je mooi aanhouden.

De Monello serie zou ik zeker doen, werkt perfect!

Voor je gaat polijsten zeker even kleien, dat kan jou lak wel gebruiken heb ik gemerkt afgelopen zaterdag.

Heb je verdere vragen / twijfels / enz.. shoot! :)
 
Ik heb zitten denken over een Dap aanschaf,Ik heb de draadjes gelezen en ben er achter gekomen dat er veel keuze is.Maar wat is nu een mooie set voor m,n omega om mee tebeginnen?Heb ook al bij CC zitten lezen maar daar staat ook veel informatie.Er zijn hier genoeg mannen die erop los dappen _O- .Dus wat denken de heren dat het beste is om aanteschaffen?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
- Setje klei + flesje spray & wipe

- DAP500 of 900
- Monello serie (in ieder geval de Mezzo en Finale)
- Pads (oranje, wit, zwart) waarbij het handig is om van de oranje en witte er meerdere te hebben: dan hoef je wat minder naar binnen om ze uit te wassen als je bezig bent.
- Wax (bijv. Poorboys Paste Wax blue) + handpad om die aan te brengen

Als je wat verder wilt gaan kan je er bijv. nog Poorboys World Black hole en EX-P bij doen als tussenstap na het polijsten en voor het opbrengen van de wax.
 
O ohh Henk, bezint eer ge begint. _O-
Wat Jacco schrijft is helemaal juist, het zou een mooie startset zijn.
Zelf ben ik voor de Dap 900 gegaan en dat kwam door dit verhaal.
Het belangrijkste van alles blijft toch altijd nog de man achter de machine, geloof me ik heb er 1 gezien die met een 500 gedaan was. :*) :*) _/-\o_

Ps; wat je ook koopt...... je collectie gaat echt wel groter worden. ;)
 
B-Buster zei:
- Setje klei + flesje spray & wipe

- DAP500 of 900
- Monello serie (in ieder geval de Mezzo en Finale)
- Pads (oranje, wit, zwart) waarbij het handig is om van de oranje en witte er meerdere te hebben: dan hoef je wat minder naar binnen om ze uit te wassen als je bezig bent.
- Wax (bijv. Poorboys Paste Wax blue) + handpad om die aan te brengen

Als je wat verder wilt gaan kan je er bijv. nog Poorboys World Black hole en EX-P bij doen als tussenstap na het polijsten en voor het opbrengen van de wax.
Jacco er staan bij CC van die starterspaketten.Is dat iets om mee testarten?Daar zitten wel oranje witte en groene pads bij maar geen zwarte.Of zit er niet zoveel verschil tussen groene en zwarte pads(behalve de kleur dan _O- ).Als je er veel over leest weet je het op het laatst niet meer,de ene zeg dit de andere dat.Gr Henk
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
De starterspakketten zijn prima om mee te beginnen.

Een groene pad heeft nog iets polijstende werking, een zwarte niet. Die groene zul je op de gemiddelde Omega lak niet nodig hebben. Ik gebruik de zwarte soms als laatste stap i.c.m. Monello Finale om de glans nog net iets verder omhoog te halen, en om de Black Hole met de DAP aan te brengen.
Onder aan de streep is het aan jou om te bepalen of je zover wilt gaan. Hou je het bij polijsten met oranje en wit, om dat vervolgens af te toppen met een goede wax, dan heb je zowel groen als zwart niet eens nodig.
 
ik zou zeker licht groen altijd gebruiken. Vooral na wit. Je kan namelijk beter van oranje naar goen gaan dan van oranje naar wit.
Que finish word namelijk op groen de glans nog een stuk beter.
Voor mijn omega heb ik in het begin geel oranje wit en groen gebruikt.
Was echt een snoeiharde lak. Met onwijs veel swirls.

Ik zou persoonlijk de wax afhankelijk van welke je heb met de machine aanbrengen. Maar vooral nu de winter in aantocht is, is de collinite 845 of 915 een heel erg mooie wax.
Wil je een nog mooier resultaat dan eerst een glaze aanbrengen deze voedt je lak en zorgt voor een nog diepere glans gebruik hiervoor bijvoorbeeld chemical guys black ligt of dodo juice lime prime lite
 
hehe dat ben ik zeker.
Ben er zeer verslaafd aan zelfs. heb momenteel een verbod van het vrouwtje, alleen houd ik me daar niet aan haha
 
Vandaag even m,n dap pro900 opgehaald bij een maat van me,hij had er 5 besteld iedereen wil er 1 hebben lijkt het wel.Nu nog een keer naar CC en eens kijken wat ik allemaal ga halen :) .Alleen zijn ze op zaterdag dicht zal vd week eens bellen met CC.Hou jullie op de hoogte
2cf5kp1.jpg

Ps: meneer metalrush krijgen we OOP korting bij CC?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Al ervaring met zo'n machine?

Je hebt geen DAP maar de PRO 900, dat is een rotary. Daarvoor heb je, in tegenstelling tot de DAP, wel redelijk wat ervaring nodig.
 
B-Buster zei:
Al ervaring met zo'n machine?

Je hebt geen DAP maar de PRO 900, dat is een rotary. Daarvoor heb je, in tegenstelling tot de DAP, wel redelijk wat ervaring nodig.
Hallo Jacco
Ik heb er al vaker mee gewerkt bij m,n maatje.Als er wat fout gaat kan hij hem gelijk spuiten _O- _O- .
Hij doet airbrush en spuiten,een DAP werkt wel makelijker met deze moet je oppassen wat je doet dat je niet door de lak heen gaat.Misschien neem ik er nog wel een DAP bij.
Gr Henk<br /><br />-- 03 dec 2011 10:06 --<br /><br />
MetalRush zei:
Ja Henk, bij CC krijgen we ook korting.
Even in het sponsor draadje van CC kijken :P
Oke zal eens even kijken.Alvast bedankt.
Gr Henk
 

Colinh

Donateur 2023
Boes zei:
B-Buster zei:
Al ervaring met zo'n machine?

Je hebt geen DAP maar de PRO 900, dat is een rotary. Daarvoor heb je, in tegenstelling tot de DAP, wel redelijk wat ervaring nodig.
Hallo Jacco
Ik heb er al vaker mee gewerkt bij m,n maatje.Als er wat fout gaat kan hij hem gelijk spuiten _O- _O- .
Hij doet airbrush en spuiten,een DAP werkt wel makelijker met deze moet je oppassen wat je doet dat je niet door de lak heen gaat.Misschien neem ik er nog wel een DAP bij.
Gr Henk


Heeft hij die Volvo van Harry van Dalen gespoten ?

Petje af dan ! :9~



Gr Colin
 
Colinh zei:
Boes zei:
B-Buster zei:
Al ervaring met zo'n machine?

Je hebt geen DAP maar de PRO 900, dat is een rotary. Daarvoor heb je, in tegenstelling tot de DAP, wel redelijk wat ervaring nodig.
Hallo Jacco
Ik heb er al vaker mee gewerkt bij m,n maatje.Als er wat fout gaat kan hij hem gelijk spuiten _O- _O- .
Hij doet airbrush en spuiten,een DAP werkt wel makelijker met deze moet je oppassen wat je doet dat je niet door de lak heen gaat.Misschien neem ik er nog wel een DAP bij.
Gr Henk


Heeft hij die Volvo van Harry van Dalen gespoten ?

Petje af dan ! :9~

Gr Colin
Ja onderandere,die had je snel gezien Colin :Y<br /><br />-- 11 dec 2011 11:03 --<br /><br />
B-Buster zei:
Al ervaring met zo'n machine?

Je hebt geen DAP maar de PRO 900, dat is een rotary. Daarvoor heb je, in tegenstelling tot de DAP, wel redelijk wat ervaring nodig.
Jacco
Ik ben toch eens na gaan denken over de pro900 ik had er al eens mee gewerkt bij m,n maatje in de spuiterij maar ik zit er niet op tewachten om m,n lakt te verkl.ten :o met hologrammen ofzo iets.Ik heb een email gestuurd naar CC of dat ik iets kon regelen met de pro900 en een dap900.Dat was geen enkel probleem, :Y en ga ik hem dus ruilen tussen kerst en oud en nieuw.Ik moet nog poetsspullen hebben kan ik gelijk even rond kijken daar.Ik hou jullie op de hoogte.
Gr Henk.
 
Bovenaan