Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Kef uni-q speakers voordeuren en hoedenplank

Ik heb mij even beziggehouden met het inbouwen van andere "lees betere" speakers
Voorlopig nog geen tijd om de fotos te plaatsen maar dit is het geworden .


Hifi liefhebbers onder jullie zullen KEF zeker kennen van huiskamer luidsprekers en niet van autospeakers.
Deze autoluidsprekers hebben de bekende uni-q tweeter , welke in het midden achter de woofer staat (volgens kef voor een betere spreiding)

Kef 160 uni-q voor de voordeuren de originele tweeter in de driehoek wordt ook gebruikt
Originele speakers in de achterdeuren
Kef 690 uni-q in de hoedenplank achteraan .

Daar de omega enkel voorzien is voor max 16cm speakers in de hoedenplank , was het een heel goede om mijn ovale kerels
hier in te passen .

Ook omdat die lpg tank in de weg ligt was werken met een decoupeerzaag (wipzaag) onmogelijk .
Dus heb ik het plaatwerk moeten uitsnijden met een plaatschaar , van het plaatwerk plaatst ik geen fotos omdat dit gewoon niet mooi is en op amateurwerk lijkt , maar door mijn lpg tank zie en storen mij de scherpe kantjes niet .Natuurlijk eerst verkeerd gesneden (te ver naar achteren ten opzichte van de hoedenplank) waardoor ik nu aan beide zijden onder mijn hoedenplank met een gat zit van +- 25 op 35 >:) maarja zoveel te beter voor de klank he !!!

Momenteel moet ik de scheidingsfilters van de kefjes , deze dingen zijn 10cm op 20 cm per speaker !! nog op een ordelijke manier plaatsen en
de bekabeling voor de versterker leggen , deze is niets speciaals een gewone soundlab van 2x 100 watt sinus., en kan in de toekomst nog vervangen worden . eerst afwachten hoe dit klinkt .

Als radio wordt er een Sony Sony CDX-NC9950 geplaatst deze heeft een aparte dvd navigatie unit die in het handschoenkastje komt .
11rep14.jpg


2w6i3oy.jpg




De bedoeling is om naderhand 2 voorste hoofdsteunen te vervangen door steunen met lcd schermen en een ingebouwde dvd speler , dan hebben
de kids ook wat he :Y

Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen en fotos



groetjes , jullie Belgje ......Peter
 

yoyo

The UK brothers
Waarom die navigatie in je hanschoenenkastje?
Er bestaan ook 2 din consoles (dan heb je ze mooi onder elkaar)

GR
Aart
 
Hoi Aart ,

Omdat ik een B1 omega heb en dus maar 1 din opening. O-)

Ook moet je aan die navigatie eenheid eigenlijk nooit aankomen , dus steekt dit mooi weg in het handschoenkastje vind ik d:)b , buiten de
wettellijke papieren steekt daar bij mij toch nooit iets in . En dit is ineens ook minder aantrekkelijk voor vingervlugge mensen. :Y
 
Bij de B1 zit ie, normaal gesproken, achter in de kofferbak, net voor het reserve-wiel, hè :Y
Maar ik neem aan dat je dat weet.
Kan me voorstellen dat je geen zin hebt die kabelboom helemaal naar voren te trekken... hoewel dat wél weer een mooie uitdaging is ;)
 
Het zijn autoluidsprekers dus 4 ohm

waarom omdat ik deze vooraan koppel bij de bestaande tweeter ?

Dit is geen onoverkomelijk probleem he , en voor een tweeter maakt het niet zoveel uit of de versterker in 4 of 8 ohm aansturen moet .
 
Ahja , let even niet op de rommel , als ik bezig ben is alles een zooitje !

Moet het van mijn madam wel opruimen hoor ! hahhaha
 

yoyo

The UK brothers
SOW HEE, ik zat even te sufducken!!!! |:(

Ik zag die twee foto's van je radio voor twee verschillende aan en ook die b1 had ik overheen gelezen. 8)7

Ik ga maar snel even een tukkie doen. :Z


doei
Aart :w
 
Zo zeg dat zijn mooie luidsprekers ! Kent Engineering & Foundry ken ik zeker :9 heb de Q11 in m'n studio'tje gehad, prachtige luidsprekers.


Had totaal geen idee dat ze ook op automotive gebied actief zijn ! als ik de units en de filters zo zie, moet het weer de nodige centen gekost hebben, wel wel benieuwd naar je resultaat, hoop dat nog eens op een meeting o.i.d mee te kunnen maken !
 
Volgens mij is het een virus, dat voornamelijk in België heerst...
Illuminat0r was er ook nogal heftig mee bezig. Jammer dat we dat nooit hebben mogen/kunnen beluisteren.

Maar als Peter niet naar de meeting komt.... komt de meeting wel naar hem _O-
Ik ben namelijk ook razend benieuwd :Y
 
Kef was een paar maal op en af de automotive markt , nu weer af ! lol :9~

In mijn Lancia kappa had ik ook al Kef speakers maar dit waren oude type's gebaseerd op hun huiskamer speakers (letterlijk)
met een andere baskast er rond en een luchtpijp die naar je hoedenplank moest !! 7(8)7

Deze sets zijn dan wel speciaal ontwikkeld voor in de wagen .

In verband met de kostprijs , tja dat viel nog mee hoor ! normaal was de verkoopprijs iets van 150 euro voor de 16cm en 100 euro per paar filters , inderdaad de filters moest je apart kopen omdat er ook actieve filters waren . Alhoewel ik deze actieve nooit gezien of gevonden heb.
De ovale versie was +- 200euro en dan natuurllijk ook nog eens 100 voor de filters .

totaal winkelprijs was dus 150+100+200+100 = 550 euro !! niet te betalen dus :(

Ik heb deze laatste sets per ongeluk gevonden in Gent in een autoshop en stonden helemaal achterin de rekken , dus ik naar de kassa als een domme peer en vraag wat die laatste sets KEEF (express lol) moesten komen , zegt die verkoper ik weet het niet zal even vragen .
Even later komt de uitbater en die man zegt 100 euro voor alles , ik zeg sorry zoveel geef ik niet aan een onbekend merk als KEEF (lol) zeg hem nog dat ik dan wel pioneer of kenwood ga halen (die zij niet hadden).
Vraagt die man ineens wat wil je ervoor geven ?? Ik antwoord dat ik 50 euro bij me heb and thats it ! Ok zegt die kerel VERKOCHT 7(8)7

Ik moest me daar even serieus houden , heb de man betaald en me in de wagen een breuk gelachen ! _O-

50 euro was toch een koopje niet ? d:)b

groetjes Peter
 
Ik moet de voorste set en filters nog monteren en de radio/gps moet nog aankomen , dan nog wat bitumen en isolatie materialen halen en afwerken !
8)
En jullie mogen gerust zijn dat ik zeker naar een meeting kom , ben erg benieuwd om jullie (allemaal) eens in het echt te zien ! :+

OOk moet ik eerst nog wat aan de omega zelf werken (roest vorming aan de deuren en achterste wielkasten) :(

Wel heb ik gisteren iets gedaan wat jullie waarschijnlijk wel heiligschennis zullen noemen :X maar zelf ben ik heel blij met het resultaat (voorlopig)
Ik heb namelijk omdat de chrome rond mijn achterbumer wat hoekig en losstond deze volledig verwijderd voor en achteraan !!! *O*

Dat als voorlopige oplossing tot ik wat verder gespaard hebt voor een irmscher voor en achter bumper (mijn sierlijsten (B2) in koetswerkkleur zijn al onderweg van Duitsland naar Belgie :9~
 
Wow je hebt voor die set 50,- betaald |:( zelf die 100,- was écht een koopje !!

Mazzelaar, kan mij voorstellen dat je je eigen een breuk gelachen hebt onderweg terug _O-
 
Bovenaan