Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Klepseals vervangen met gemonteerde kop 2.0 16v XEV

Ben er gewoon zat van!
Haal de Rekord wel weer van stal rij daar deze zomer wel in en zie dan even rustig om me heen wat ik hebben wil.
Denk een Senator B ?
Vectra C vind ik ook wel mooi alleen heeft die voorwiel aandrijving.

gr Wybe.
 

Joep

Verbannen
Waarom na zo'n relatief korte tijd al de handdoek in de ring gooien? Na die operatie van de kop kun je nog jááááren mee met de Omega. Je hebt er nu ff wat werk mee wat misschien wat minder verloopt dan je had verwacht maar elke wagen heeft wel wat werk. Als je nou om de week of maand allerlei sensoren moet vervangen dan snap ik dat je het beu bent maar ineens lees ik, ik ben het zat. Misschien gereageerd uit frustratie? ;)

Zou jammer zijn, je hebt nog een erg strakke Omi die nog lang mee kan. d:)b
 

tonboy

Verbannen
Zou het zeker nog eens bekijken, straks heb je weer een mooi motortje.
Heb zelf net een paar reparaties gedaan en de motor viewtopic.php?f=46&t=6082 en de kick die je krijgt na zo'n reparatie als die dan weer goed loopt, is enorm.
 
Heb gisteren inderdaad gereageerd uit frustratie.
Als het goed is, is morgen de kop weer klaar en komen dinsdag de pakkingen binnen.
Mijn collega kan dinsdag avond niet. (Auto staat bij hem thuis)
Dus word woensdag avond weer opbouwen en misschien donderdag avond nog af maken, is maar net hoe vlot het gaat.

gr Wybe.
 

Joep

Verbannen
wybe zei:
Heb gisteren inderdaad gereageerd uit frustratie.
Als het goed is, is morgen de kop weer klaar en komen dinsdag de pakkingen binnen.
Mijn collega kan dinsdag avond niet. (Auto staat bij hem thuis)
Dus word woensdag avond weer opbouwen en misschien donderdag avond nog af maken, is maar net hoe vlot het gaat.

gr Wybe.
Goed om te horen! Dit lees ik liever als in de trend van je vorige bericht. :Y
Succes met opbouwen! d:)b
 

tonboy

Verbannen
Prima. Ik neem aan dat je de klephoedjes meteen laat vernieuwen door het revisiebedrijf ? en de kleppies effe lekker laat inslijpen op elkaar ?
En nou de kop er toch afligt, gooi meteen even wat ATF op de zuigers, kan geen kwaad voor het reinigen van de zuigerveren.
 

Andrew

600.000
Tja, als we dan toch extra tips meegeven :) maak dan ook de standbuis van de carterventilatie even schoon, zonder kop kun je daar goed bij, alsmede de rest van de carterventilatie, die ligt nu ook helemaal gedemonteerd.

Andrew
 
Klepseals worden idd vernieuwt.
En carter ontluchting word ook schoon gemaakt want zit sludge in!

gr Wybe.
 
Cilinderkop vanavond opgehaald.
Hij had hem gelukkig klaar.
Morgen komen de pakkingen binnen en woensdag weer opbouwen! :)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Mooi man. Nu hopelijk weer fijn een tijd lekker sturen in plaats van onder de kap te klussen.
 

ommie b2

Heer van Stand
Fijn om te horen dat alles toch weer op z'n pootjes terecht gekomen is en nu vooral veel rijplezier :Y

Toedels Yvonne
 
Gister de Omega even goed gewassen en binnen gezet waar ik werk!
Zodat ik hem vandaag kon poetsen met Monello.
Wat is dat mooi spul zeg!

Zit nog te twijfelen over spoor verbreders achter.
Weet dat de wiellager belasting dan erger word maar zijn ze dan heel snel stuk ?
Wil er dan spoor verbreders tussen hebben van 20mm per kant en dan de geschroefde versie van TMP systeem 4:
Omdat ik dit degelijker vast vind zitten dan wielbouten van 40 mm.















 
Bovenaan