Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Klepveren 3.2 V6 motor

De eigenaar van mijn vorige omega 3.2 V6 had een paar dagen geleden wat motorische problemen.Afslaan van de motor en een hoop gepuf en gehijg...en de daarbij behorende foutcode´s.(P0300,P0301 t/m P0306 met uitzondering van cil 4).Na de uitwisseling van wat componenten met GEEN resultaat toch maar eens verder gekeken en wat blijkt...klepveer gebroken van cil 5.Ik rijd al zolang de 6 cilinders van Opel maar heb nog nooit gehoord van een gebroken klepveer.Heeft iemand misschien nog wat liggen,misschien een set van 24 stuks of wie weet waar deze nog aan te komen zijn??Zijn ze 3.2 specifiek of zijn de veren van een 3.0 hetzelfde?Iedere hulp is welkom....bij voorbaat alvast bedankt.

Greetz Erik.
 
Joep,zeer herkenbaar maar de vraag is of er nog aan de klepveren te komen is.Ik kwam wel een overzichtje tegen van alle opel motoren die gebruik van maken van deze klepveren en dat waren er nogal wat.Ik dacht dat ze wel specifiek voor een V6 motor zouden zijn maar er zitten heel veel 4 cil motoren tussen die dan ook deze klepveer gebruiken.

Greetz Erik.
 
Peter,altijd fijn om te weten maar ik denk dat het met wat nieuwe onderdelen wel gaat lukken.Maarrrrr,...mocht het ooit nodig zijn ,is het altijd fijn als iemand nog een goede motor heeft liggen.

Greetz Erik.
 
Bovenaan