Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

koelvloeistof verlies

Rob, ik heb het al eerder gezegd maar het kan ook de pakking van de deksel van de oliekoeler zijn.
Ik heb hetzelfde probleem.
 
Oke, dank je.

Maar ik zie geen lekkage onder de auto, geen natte plekken. En de oliekoeler zit voor bij de radiateur??

Gr Rob vK
 
rtvankampen zei:
Oke, dank je.

Maar ik zie geen lekkage onder de auto, geen natte plekken. En de oliekoeler zit voor bij de radiateur??

Gr Rob vK
ik denk dat als de deksel lekt van de oliekoeler er veel verdampt dus zie je ook geen natte plekken [weet niet zeker of mijn theorie klopt zo niet dan word ik wel gestraft met een tegenantwoord door de dokter] ;)
 

tonboy

Verbannen
Dat ruiken gebeurt alleen als je kvs gebruikt en niet toevallig het systeem gevuld hebt met alleen water. De glycol (of soortgelijk additief) kan je ruiken als een zoete geur.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
@Ton,

Deze bedoel ik

ohn79i.jpg


Of is dit iets anders dan een warmtewisselaar, dit is geen oliekoeler, dat weet ik ook ........

Grt. Hans
 

tonboy

Verbannen
Lijkt erop dat dit te maken heeft met standverwarming, Kan dat ? Zo te zien warmt het koelwater de olie in het filter op.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
tonboy zei:
Lijkt erop dat dit te maken heeft met standverwarming, Kan dat ? Zo te zien warmt het koelwater de olie in het filter op.

nee, Ton dit heeft niet te maken met stand verwarming

het laatste is juist wat je zegt d:)b

zit dit er bij jou niet op?

bij mijn 2.2 zat het er wel op en had geen stand verwarming

Grt. Hans
 

tonboy

Verbannen
@Hans
Nee, bij mij zeker er niet op.
Heb even op ecat24 gekeken in daar staat dat tussenstuk tussen oliepomp en oliefilter inderdaad als "heat exchanger", dus warmtewisselaar.
Weer wat geleerd over de verschillen tussen de 2.0 en 2.2 motor.
Lijkt mij wel een nuttige modificatie voor mijn motor ook denk ik.
 

Vega

Medewerker
Administrator
omega_cruiser zei:
@Ton,

Deze bedoel ik

ohn79i.jpg


Of is dit iets anders dan een warmtewisselaar, dit is geen oliekoeler, dat weet ik ook ........

Grt. Hans


Dit is inderdaad een warmtewisselaar.
 
nou even weer mijn topic opgerakeld vandaag auto even naar garage werd weer wat koelvloeistof kwijt wat blijkt een scheurtje in de radiateur iemand ervaring mee, is dit te maken of een nieuwe en wat kosten deze dan ongeveer
 
Bovenaan