Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

koelvloeistof verlies

het scheurtje zit boven op de radiateur garage zei dat ze dit vroeger wel eens probeerde te plakken maar dit niet zou gaan, ik heb een nieuwe aangeboden gekregen via garage is imitatie maar oem kwaliteit voor 200,00 euro heb gezegd even verder te kijken, origineel 345,00 euro en dan nog het erin zetten moet airco ook voor los
 
weet nu waar het precies zit, zit rechts bovenop waar ook de slang aan zit een klein haarscheurtje is dit niet te plakken of zoiets heb in het verleden wel eens iets voorbij zien komen hier
 

renepaul

Donateur 2024
35dagz4.jpg


zoiets?
 

renepaul

Donateur 2024
Dit overkwam mij toen we op vakantie waren in Luxemburg.
Heb het toen ter plekke provisorisch gerepareerd met wat 2 comp lijm.
Dit heeft me wel thuis doen komen, maar met toch wel wat koelvloeistof verlies.
Thuisgekomen nog wat geprobeerd met gesmolten kunststof, wat ook wel wordt gebruik om bumpers te repareren.
Maar mocht allemaal niet baten.

Eigenlijk is er maar 1 goede oplossing Jacques........
 
tonboy zei:
is te maken zo heb ik gelezen op het forum (beetje afhankelijk waar dat scheurtje zit natuurlijk).
Nieuwe radiator zo rond de 75 euro (imitatie). Zie bijvoorbeeld http://www.autopartswinkel.nl
Ton weet effe niet waar jij die 75 euro vandaan haalt als ik kijk bij die site en vul mijn kenteken in en kijk voor aut versnellingsbak incl airco staan er prijzen rond de 500 euro<br /><br />-- 19 aug 2014 21:33 --<br /><br />nou als je op internet zoekt zijn er nogal wat verschillende in de koop van goedkoop tot heel duur, welke zou ik moeten hebben, voor aut is stuk duurder heb trouwens Berry ook al gevraagd hij heeft er ook nog
 

Andrew

600.000
Of kijk hier eens:

http://www.mister-auto.nl/fl/radiator/o ... _g470.html

€ 85,- en het plaatje is voor auto's met automaat. Overigens zijn vervanging radiateurs veelal meteen geschikt voor een automaat, ik rijd ook met zo eentje rond terwijl ik een handbak heb. En die is origineel OEM bij de VOD ooit gekocht, zonder die olieleidingaansluitingen was niet leverbaar.

Andrew
 

Berry

OOP Huisleverancier
Maakt niets uit ....zit geen olie koeler in ....Jaques heeft een externe automaatbak koeler.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Andrew zei:
zonder die olieleidingaansluitingen was niet leverbaar.

Heel vroeger wel maar daar zijn ze vanaf gestapt.1 model was goedkoper dan allemaal verschillende.
 
oke dus die Andrew hier voorspiegeld zou het moeten zijn dan en dan kan je die zelf monteren, doe veel alleen dat nog nooit gedaan hoe het zit met de verschillende aansluitingen of moet je op een brug staan,
 

Joep

Verbannen
Nogmaals, is op straat te doen.

Hieronder de how-to.

Open je motorkap, bescherm of afdekkap onder je motorkap losmaken en verwijderen, dop van het kvs vaatje verwijderen, daarna een emmer linksonder je radiateur zetten en het rode kraantje losdraaien. Alle kvs komt er dan uit, er zal nog wat achterblijven in de kapotte radiateur maar dat is logisch.
Als ie leeg is kun je beginnen met demonteren.

Bovenop de radiateur zitten 2 klemmen, klik deze los en leg ze apart, draai daarna de 2 boutjes los waarmee de radiateur vastzit aan de aircoradiateur. Maak alle slangenklemmen los en trek voorzichtig alle slangen los. Hierna maak je de stekker(s) los van de ventilator(en) en daarna kun je de radiateur al omhoog trekkend en zijdelings schuddend eruit pakken, eventueel met 2 personen maar alleen is ook goed te doen.

Als ie eruit is de koelventilatoren en de 2 vierkante rubberen blokjes (waar de apart gelegde klemmen overheen zitten in gemonteerde toestand) overzetten op je nieuwe radiateur en daarna voorzichtig terugschuiven op zn plek. De 2 boutjes niet vergeten voor aan de aircoradiateur en de klemmen terugplaatsen. Meteen de stekkers weer vastklikken aan de ventilatoren waarna je alle slangen weer gaat aansluiten. Niet vergeten de slangenklemmen weer op hun positie te schuiven. Daarna kvs vaatje afvullen met kvs en stukje gaan rijden en indien geen lekkages waarneembaar, het kvs vaatje op peil zetten.

Hierna de afdekkap weer terugplaatsen, alles even schoonmaken en klaar is Jacques. :)

Succes!
 
Nou heb ik het geluk dat mijn echtgenote bij een pompenbedrijf werkt WEIR minerals die pompen maken en niet van die huis tuin en keuken pompen maar pompen die zo groot kunnen zijn als een huis voor bv in mijnen en erts te verpompen maar ook maken ze kunstofpompen voor chemicaliën en onder grote warmte en druk, en laten die nou een plakgoedje hebben voor die pompen die ik ook op de radiateur kan smeren, het is 2 componenten duurt 12 uur uitharding, en zou theoretisch dit soort mankementen moeten kunnen rep. niet geschoten is altijd mis en werkt het toch niet dan komt er een nieuwe in, dus heb het kleine scheurtje wat opgefreesd met dremel iets uitgediept, en ook rondom wat rauwer gemaakt en toen de lijm gemengd met de verharder en dit netjes erop aangebracht ik ben benieuwd
 

tonboy

Verbannen
Als ik het goed heb zijn dat soort pompen meestal gemaakt van pvc of pp. De behuizing van de radiator is naar mijn mening van abs. Dit materiaal heeft de eigenschap dat andere kunststoffen of lijmen er bijna onmogelijk op hechten. Maar het is natuurlijk altijd de moeite waard van het proberen. Succes en hou ons op de hoogte.
 

yoyo

The UK brothers
Ik heb het zo eens gevolgd, en ik hoop dat dit goedje de hele boel lijmt.
Succes Jacques.
 
Bovenaan