Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Kofferbak openen.....

Weet iemand of het mogelijk is om bij een Omega (b2 sedan)
De dempers welke de kofferbak openen te vervangen voor sterkere?

Niet dat ze bij mijn Omega versleten zijn maar.....

Lijkt mij wel leuk dat met een druk op de afstandsbediening de kofferklep
helemaal open gaat, ipv.een stukje!

Ik ben benieuwd.....

Groetjes,

Niels
 
Ze zijn er wel, dacht ik... voor die mensen die een spoiler op de achterklep (laten) plaatsen.
Nadeel is dat, bij een sedan, de klep niet zelf op tijd stopt.

Ik kan de link en het filmpje niet zo snel meer terug vinden... maar ik weet dat er figuren zijn, die zoiets als dit in hun sedan hebben gebouwd:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oQEWv-zKKfQ[/youtube]
 
Irmscher heeft vroegah dempers geleverd voor kofferbakken met spoiler.
Deze zijn echter al heel lang niet meer leverbaar voor hun site.

Opzich moet het kunnen, er zijn genoeg sedan's (van o.a. Mercedes en Audi) die dit erop hebben zitten.
Mij lijkt het ook super, en daarbij wordt de kofferklep dan nooit meer (te) hard dicht gegooid.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik vraag me af of dit gaat lukken. De standaard demper ligt in een dood punt als de klep in / op het slot ligt, wil je dat overbruggen dan moet die demper zoveel kracht hebben dat ie hem vervolgens door je achterruit lanceert. :P

Sjors heeft een sterkere demper aan 1 kant zitten en die drukt de klep al behoorlijk lomp open vind ik. Echter moet je ook daarbij de klep nog over het eerste stuk helpen.
 

yoyo

The UK brothers
opel_omega_steinmetz zei:
daarbij wordt de kofferklep dan nooit meer (te) hard dicht gegooid.


Heb je die klap in dat filmpje gehoord als hij dicht gaat?
Zo hard is mijn kofferbak nog nooit (en zal ook nooit gebeuren ook) dichtgegooid! :X :(
 
B-Buster zei:
Sjors heeft een sterkere demper aan 1 kant zitten en die drukt de klep al behoorlijk lomp open vind ik. Echter moet je ook daarbij de klep nog over het eerste stuk helpen.


Op een of andere manier is dat nu weg ! stopt gewoon prima nu, hij moest fkes wennen vermoed ik :9



@Niels:

Janneman heeft een kennis/vriend/kameraad welke die gasdempers op maat en kracht(Nm) maakt ! wellicht moet je die eens pm'en ?

Je kunt ze theoretisch zoveel kracht geven dat ze de klep wel open duwen, je kan 'm dan alleen niet meer aan laten liggen ! je moet de klep dan sluiten, daar i anders weer terug open gaat.



Groetss,
Sjors
 
Hmmmmm.......

Dat de dempers in een dode hoek liggen geloof ik idd. ook wel ja!

Maar dat de klep hierdoor gelanceerd zou worden?
ze remmen nu toch ook af op het einde!? Dat moeten ze dan dus eigenlijk
Ook harder doen.........

Vraag me alleen ook af of de complete scharnier constructie niet in de vernieling
Gedrukt gaat worden?

Dat ik de kofferklep niet aan kan leggen vind ik geen probleem,
heb ik nog nooit gedaan dus.......

Groeten,

Niels

Vraag me alleen af pof met
 
Bovenaan