Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Kofferbakspoiler B1 Sedan

Beste allemaal,

Ik zie een groot aantal Omega´s met zo´n leuk klein spoilertje op de kofferbak. Ik meen te lezen dat het hier om een Irmscher spoiler gaat?
Dat lijkt mij ook wel leuk om achterop te bouwen, ook omdat er een derde remlicht inzit en die heb ik nu niet, is wel zo veilig met al die weggebruikers die heerlijk met de telefoon zitten te spelen in de auto.
Heeft iemand of weet iemand zo'n spoilertje liggen? ik heb op marktplaats al gezocht maar daar stond niks..

ik hoor het graag van jullie :D
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik heb er nog eentje met uitsparing voor het remlicht, helaas zit dat lampje er zelf niet meer bij. Die komen nog weleens los voorbij op eBay, maar uiteraard nu (als je er bewust naar zoekt) even niet.
 

Joep

Verbannen
Ik weet dat dit offtopic is maar een 3e remlicht hebben ze toch allemaal? Of pas vanaf '98?

Edit: Mijn Omega uit '97 had er geen volgens mij... Weet het niet zeker meer.
 
Zojuist een mooi spoilertje besteld 8)
Alleen nog even in de goede kleur spuiten zodra die binnen is. Ik heb zelf al wat rondgekeken voor bedrijven die spuitbussen in fabriekskleuren leveren.... maar er zijn natuurlijk altijd forumleden met ervaringen haha, heeft iemand een site waarvan die zegt: Daar moet je hem bestellen?
 

renepaul

Donateur 2024
30lotwj.jpg

Volgens mij kan je bij je VOD je kleur bestellen.
Heb ik bij 2 van mijn auto's gedaan, en het was exact de goede kleur.
Kleur lak en blanke lak
Je moet wel een beetje spuit ervaring hebben om het netjes te doen.
 

tonboy

Verbannen
En genoeg warmte, probeer dit niet bij 10 graden of zo, maar het liefst bij temperaturen boven de 20 graden.
Bij de autospuiterij waar ik gewerkt heb deden we dit soort klussen altijd bij een cabine temperatuur van 30 graden, gaat de lak goed van vloeien en krijg je geen sinaasappelhuidje.
Begin met een vuller cq sealer te spuiten. Dan schuren, minimaal p 500, en de kleurlak daarna opbouwen in dunne lagen, tussentijds pakweg 20 minuten wachten (bij 20 graden). Als laatste twee lagen blanke lak, wederom met een tussenpauze van pakweg 20 minuten. Succes.
 
Bovenaan