Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Koplamp mod

Zag ergens via Google deze schoonheid...
Nu vraag ik mij af of dat originele Dagrijlichten zouden kunnen zijn of is dat helemaal self made?
Zie dit namelijk wel zitten mocht het geen monnikkenwerk zijn, al dan niet in combinatie met de US lights. :)
Heb wel al gelezen dat alle Omi's voorzien zijn van een dagrijlicht relais (Zweden).

10440671_10205446225341931_8368336626260788686_n.jpg


10014585_10205446225381932_1360900578208714541_n.jpg
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Is zelf gemaakt door Ivan, een Amerikaan die zijn Catera een Omega look heeft gegeven.
 
Dit zit zo te zien in de unit zelf, dus is wel degelijk een monnikenwerk. Ziet er wel erg vet uit! Mijn neefje heeft op zijn Volvo S40 van die ledstrips onder z'n units gemonteerd. Zal eens vragen waar ie die vandaan had. Hierin zit ook de richtingaanwijzer verwerkt. Heel nice iig. En redelijk makkelijk te monteren.

EDIT: Heb er nog een filmpje van op mijn telefoon gevonden. Kan hem helaas niet embedden, maar hij staat hier: https://flic.kr/p/puHEWb

Is wel een oud filmpje, inmiddels zit er ook xenon in :).

Vind de mod van bovenstaande Omega wel mooier trouwens, zo in de koplampunit.
 

yoyo

The UK brothers
Idd Strips in de unit zelf, je moet daarvoor de hele unit los halen en uitkijken dat je de reflector niet
aanraakt (want dat valt letterlijk het "chroom" eraf!
De led op zichtzelf staan leuk maar...........deze zal je moeten lijmen en dan onttaat de kans dat door het
koud/warm gebeuren de leds loslaten.
Daarbij komt ook nog eens om de hoek kijken dat de "strip LED's" nog al eens één voor één de neiging hebben
om te vergeten waarvoor zij gemaakt zijn. (lichtgeven)
Dan zal je ze moeten ontkoppelen( want je wil ook niet met halfgare led strippen rondrijden) of de hele unit
weer uit elkaar en dan weer van voor af aan te beginnen.
De hele unit "Goed" demonteren en uit elkaar halen en daarna weer goed in elkaar zetten is een heel
geduldig werkje.
Als hij dan toch uit elkaar is, is het ook raadzaam om er alu afstelnokken in te zetten voor de koplamp
hoogte verstelling (als je die er nog niet in hebt)
 
en waar kan je die alu afstelnokken krijgen want ik heb zopas een koplamp uit elkaar gehaald en daar was deze dus van kapot!

groetjes
 
Bovenaan