Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Koplampen niet helder meer

Vraagje, ik heb vernomen dat er een oplossing is voor de koplampen als deze zeg maar grauw worden. Ruud heeft me dit kort verteld, ben op zoek geweest hier naar een beschrijving of topic maar kan het niet vinden (kan aan mij liggen)
Is hier een topic van of kan iemand een omschrijving plaatsen hoe dit te doen of is dit helemaal niet slim zonder ervaring met dit soort werk?

Grtz, AJ (je snapt m zeker al wel, ding moet mooi zijn voor de meeting;) )
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Je begint met wetsanden.

Afhankelijk van hoe erg je koplamp eraan toe is starten met 1000 of 1500 en dan via 2500 en 3000 omhoog werken. Daarna polijsten, kan met het handje of met een goede polijstmachine.

Doe je het met een DAP, dan eerst Monello Mezzo op een oranje pad, dan Monello Finale op oranje en daarna witte pad.

Reserveer genoeg tijd, het kost je ong. 2 uur per koplamp.
 
Ik heb het een tijdje terug gedaan met een kennis van me.

Eerst met waterproof 600, daarna 1000 en daarna 2000 en alles met veel water.

Daarna met Commandant 4 op een polijstdoek/houder die op schroefmachine kan en daarna nog een keer met een doek Commandant 5 (scratch remover). Totaal 3 uur mee bezig geweest.
 
heb het hier ook al geprobeerd resultaat is crap!!!!

moet je echt geduld voor nemen, ben nog steeds aan het wachten op een vorig topic antwoord....

edit, net nog eens geprobeerd volgens een filmpje op youtube.

en jawel ze zijn al een stuk beter, morgen nog eens het hele proces opnieuw.

raad je wel een machine aan, met de hand duurt uren!!!
 
Als je het niet aan durft, kun je ook een oproep hier op het OOP doen, hè :)
Vragen staat vrij :Y
Kost je dan wat tijd om naar de desbetreffende OOP'er te rijden en het daar te laten doen.
 
Gaan we hier een minimeet van maken, ik zie m ook nog niet zo zitten (ben kort van geduld) Koop liever eerst een machine die mij kan verbeteren en dan aan de slag. Iemand suggesties????
 
Hallo AJ,
Ik ben dan misschien iemand met net zoveel geduld als jij,had ook last van doffe koplampen.
heb nieuwe koplampen gemonteerd van DEPO,die waren E 58,00 per stuk,goeie pasvorm en goed lichtbeeld.
En daarna pas dit forum ontdekt !!!.
Als je het adres wil weten dan lees ik dat wel.
Gr Arie
 
Ik hoop dat je je originele koplampen nog niet hebt weg gegooid, Arie.
Die kun je echt nog wel opknappen.

Wat wel een punt is, waar je rekening mee moet houden na het polijsten is, dat je na deze behandeling de koplampen regelmatig wast.
Met het schuren haal je namelijk de coating er ook af (dat ik ook hetgeen nu zo lelijk is geworden).
Die coating is/was ook de bescherming.
Laat je het schoonmaken dus versloffen, zullen ze betrekkelijk snel weer lelijk zijn (tijdspanne > 1 jaar).
Lekker regelmatig wassen dus en daarna een (dun) laagje wax aanbrengen.
 
De orginele koplampen heb ik nog,bij de Linker lamp is de verstelling afgebroken de ander is nog OK.
Voor diegene die er interesse in heeft die mag ze van mij hebben,neem ik ze mee naar de meeting,ik doe er zelf niks meer mee.
Voor die afgebroken verstelling is er geloof ik een oplossing te verkrijgen in de webshop.
Dus als iemand interesse heeft dan hoor ik het wel

Gr Arie
 
Ik heb mijn linkerkoplamp een beetje verziekt door hem te polijsten met een gsm display cleaner, waarschijnlijk de toplaag er afgehaald, nu zag ik op internet een koplamprenovatie set van Meguairs, heeft iemand hier ervaring mee, set kost maar 35 euro.

gr Hugo
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Die kit is alleen leuk als je wat lichte aanslag hebt.

Hoe ziet je koplamp er nu uit, heb je een foto?
 
Foto maken is geen probleem Jacco, maar het lukt niet me niet meer om jpeg bestanden te plaatsen, de koplamp is met name wat dof en ruw bij het knipperlicht gedeelte, ik weet niet of één van de jongens op het forum dit tegen betaling kan doen, ik kom uit Leiden dus iemand misschien uit de regio Den haag Rotterdam etc etc.

gr Hugo
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Wel Hugo, ik weet niet of jij erbij was op de meeting in 2010 te Dordrecht,
maar daar heeft Jacco de koplamp polijst truuk helemaal uit de doeken gedaan,
welke trouwens ook werkt op de mistlichten.., _/-\o_
maar dat is misschien wat voor jou?

Ik vind niet meteen een link of howto op het forum...

enkele impressies:
c0615e43.jpg


238c7706.jpg


4df23659.jpg


(Met dank aan Danny voor het offeren van zijn koplampunits *O* )
 
Bovenaan