Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Koplampen niet helder meer

yoyo

The UK brothers
Hugo,
Hier zag ik ook wat staan (ik weet niet hoe de afspraken dan lopen maar het staat op de webshop.)

<a class="postlink" href="http://webshop.opelomegaportal.nl/index.php?page=browse&action=list&orderby=DESCRIPTION&group=6&cat=7" onclick="window.open(this.href);return false;">http://webshop.opelomegaportal.nl/index ... up=6&cat=7</a>
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Kan inderdaad geregeld worden, alleen zitten we (Sjors, Ruud en ondergetekende) niet in je regio. Daar zou je dan even een uurtje voor moeten sturen.

De kuddo's voor de Dordrecht meeting en het koplamp polijst verhaal mogen trouwens richting Sjors, die heeft dat destijds opgepakt. Ik was van de DAP sessie erna. :P
 
Ik ben fucking druk deze weken, maar vind het onzin dat jij moet betalen om foto's te plaatsen.
PM me even, krijg je mailadres, zal ik proberen deze voor je te plaatsen hier.

Grtz, AJ
 
Je bent ergens een afslag voorbij gereden, AJ _O-
Het gaat niet om het betalen voor het plaatsen van foto's maar voor het polijsten/DAPpen van zijn koplampen :Y

Voor het plaatsen van foto's/plaatjes hebben we een prachtige 'How to...' geschreven ;) (Ja, ies graties :9 )
 
oops ok, dacht dat hij zijn foto's niet kon plaatsen, wilde daar best ff in helpen.......
Polijsten is niet mijn ding, te weinig geduld en tijd vrees ik.
 
Ik zal binnenkort een afspraak maken om de koplamp te laten behandelen, uit bovenstaande begrijp ik dat Sjors dit doet, ik zag aan het bericht van Aart dat dit 35 euro per lamp is, Daar heb ik geen nieuwe Xenonkoplamp voor.

Gr Hugo
 
Dan heb je het bericht van Jacco niet goed gelezen, Hugo...
B-Buster zei:
Kan inderdaad geregeld worden, alleen zitten we (Sjors, Ruud en ondergetekende) niet in je regio. Daar zou je dan even een uurtje voor moeten sturen.

De kuddo's voor de Dordrecht meeting en het koplamp polijst verhaal mogen trouwens richting Sjors, die heeft dat destijds opgepakt. Ik was van de DAP sessie erna. :P
Ook Walter (OmegaUser) zal deze kennis & kunde in huis hebben... maar ik kan niet bepalen of hij hiertoe genegen is.
Een PM kost (nog) niets :+ Vragen ook (nog) niet :+
 
dan moet t hier maar ff ..

heb een vraag :P

zijn de "normale heldere koplampen " achter kanten (bedoel dan t zwarte gedeelte )waar die aan de carrosserie vast zit.,
:+
ook om te zetten ?..kwam er namelijk achter dat er een scheur onderin t plastic zit van mn xenon koplamp ...

of is dat een gebed zonder einde ..

grtz roelof
 
volgens mij gaat je dat een nieuwe koplamp kosten ( en ik denk zelfs een paar ivm verschillen van sterkte tussen een oude en nieuwe unit) zo ver ik weet worden die achterkanten niet los verkocht, of je moet naar een sloper gaan zoeken die een set heeft die je kan slopen
 
ik weet er namelijk een paar (setje ) op de sloop te liggen ..

alleen zijn die normale heldere .hoopte dat ik dat xenon gebeuren om kon zetten .
 
Is een issue mee, maar daar weet voorzover ik weet in ieder geval Ruud alles van. Is een kwaal van die dingen maar wel oplosbaar als ik goed ben geinformeerd.
 
Ja, die zijn over te zetten Roelof :)

Wees echter voorzichtig met het uit elkaar halen.
De (heldere) kappen zijn erg breekbaar (de lipjes waar ie mee aan het zwarte deel verbonden is).
Mede doordat je toch best wel wat kracht moet zetten om die twee delen los van elkaar te krijgen, heb je kans dat er iets breekt.
Als je gewoon met beleid te werk gaat is het goed te doen.
 
Als je het goed doet dan kan het zo worden !






2e6eosi.jpg





Het is wel zo dat als er echt diepgaande barstjes in zitten, deze er niet uit gaan, maar dat maat de lamp ook niet dof, het doffe moet er echt af te krijgen zijn !!

Ik ben hier met 3M Waterproof van: 180 > 240 > 360 > 600 > 1000 > 1500 > 2000 > 2500 > 3000(3M Trizact) gegaan,

Vervolgens met Monello Inizio, Mezzo en Finale (allen met meerdere hits) gepolijst met de Dap. ;)




Groetss,

Sjors
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Als je goed terugwerkt richting de fijnere schuurkorrels, waarbij je elke stap lang genoeg doet om de grove schuurbanen van de voorgaande stap weg te krijgen, kom je met de hand ook een heel eind. Toen mijn B1 units gedaan zijn had ik ook nog geen DAP, dat hebben we toen ook met de hand gedaan. Destijds PlastiX van Meguiars gebruikt om te polijsten.

Achteraf kan je er altijd nog een keer met een DAP of vergelijkbaar apparaat overheen om het af te maken. :)
 
oke zal t gaan proberen ...
heb de "oude er nog in zitten dus geen haast ..
btw die koplampmodificatie ..(:lees)verstelling gaan die per twee? .. of per stuk ?..
 

Joep

Verbannen
Sjors-V6 zei:
Als je het goed doet dan kan het zo worden !






2e6eosi.jpg





Het is wel zo dat als er echt diepgaande barstjes in zitten, deze er niet uit gaan, maar dat maat de lamp ook niet dof, het doffe moet er echt af te krijgen zijn !!

Ik ben hier met 3M Waterproof van: 180 > 240 > 360 > 600 > 1000 > 1500 > 2000 > 2500 > 3000(3M Trizact) gegaan,

Vervolgens met Monello Inizio, Mezzo en Finale (allen met meerdere hits) gepolijst met de Dap. ;)




Groetss,

Sjors
Die lampen zijn wel erg mooi geworden zeg, potverdikkie! :P
Zo wil ik ze ook krijgen! :9~
 
Met veel geduld en moeite kun jij die van jou ook zo krijgen hoor :Y (mits ze niet té beschadigd zijn door weersinvloeden en/of steenslag).
 
Bovenaan