Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

koppakking kapot

renepaul

Donateur 2024
Na een paar flinke ritten onder de sloffen gehad hebben , (Lees 750 km) met 1 tankd:)b
Wordt ik wel steeds blijer dat ik hem niet heb afgedankt.
 

renepaul

Donateur 2024
Helaas een vervolg op de geslaagde reparatie.
Maandag naar het werk gereden en bij de stoplichten sloeg de motor af.
ANWB moeten bellen want sloeg niet meer aan.
Conclusie: dis eraf.
Met de berging naar de verantwoordelijke garage, en vandaag gehoord dat de spanrol uit elkaar gelopen is.
Heb geen idee hoe het kan ?
Het is misschien een fabricage fout.
Dinsdag komt de leverancier van de spanrol kijken.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Oef, dat is zuur!

Spanrol wel vervangen toen de riem gewisseld werd? Sommige garages willen nog weleens besparen door de rollen te laten zitten en alleen de riem zelf te vervangen. Al zou je hopen dat bij zo'n revisie het goed gedaan wordt.
 
Dat is balen. Heb ‘t eens gehad met een waterpomp. Viel gelukkig volledig onder garantie (VOD ipv FOH). Hopelijk valt de schade mee…
 

renepaul

Donateur 2024
Alles is nieuw erop gegaan.
Heb ook een verhaal gehoord dat bij opel een soort veiligheid is , dat er weinig schade kan komen.
Weten jullie hier iets meer van?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat is bij deze blokken niet het geval. Bij o.a. een c20ne raken de kleppen de zuigers niet als het mis gaat. Dat is bij geen van de blokken die in de Omega zijn gemonteerd het geval. Riem eraf = motorschade. Je hebt wellicht wat minder schade omdat je stilstond, maar er zijn delen krom en stuk.

Als alles er nieuw is opgegaan dan is het een montagefout (stond hij goed afgesteld, is de juiste set gebruikt) of een gefaald onderdeel.

Hopelijk kun je alle (gevolg)schade claimen.
 

renepaul

Donateur 2024
fingers crossed dan;(

Heb er toch 5000 km mee gereden. ( dacht eerst 4000)
Als er iets niet goed is gemonteerd merk je dat toch vrij snel ?
Moet ik dan denken aan beschadigde zuigers of kromme kleppen?
Of nog erger. Beide?
 
Laatst bewerkt:

B-Buster

Medewerker
Administrator
fingers crossed dan;(

Heb er toch 5000 km mee gereden. ( dacht eerst 4000)
Als er iets niet goed is gemonteerd merk je dat toch vrij snel ?

5.000km lijkt mij vrij snel voor iets dat 60.000km mee zou moeten kunnen gaan.

Ik heb het zelf gehad een paar jaar geleden, nieuwe Gates distri set laten monteren en na een week hoorde ik een bijgeluidje. Ik ben een zeurpiet op dat vlak, maar in dit geval heeft het mijn blok gered. Nadat de distri kap eraf was bleek er wat niet in orde met de bovenste looprol waardoor de riem er niet soepel overheen liep. Binnen 500km had ie al aardig wat van de riem af gegumd wat ook te zien was aan de opstaande rand van de rol.
Dat had vast wel een paar 1000km goed gegaan maar dat lager of de riem was er zeker op stuk gelopen.

Moet ik dan denken aan beschadigde zuigers of kromme kleppen?
Of nog erger. Beide?

Als hij eraf is gelopen dan hebben er kleppen open gestaan op het moment dat ze dicht hadden moeten zijn dus die hebben de zuiger(s) gekopt. Kleppen geven al snel mee dus die zijn krom. Hopelijk scheelt het dat het niet onder vollast is voorgevallen. Stationair is nog steeds redelijk wat omwentelingen maar hij zal dan snel uitvallen als de nokkenas- en krukassensor afwijkende waarden registeren.

Ze zullen de kop de vorige keer al gevlakt hebben dus wees kritisch als ze dat nog een keer willen laten doen, dat moet wel kunnen.

Zoiets hoort niet voor te komen dus ik hoop voor je dat een van de partijen zijn verantwoordelijkheid neemt. Erg zuur na al dat werk.
 

renepaul

Donateur 2024
Vandaag goed nieuws gehad van de garage, het bleek de waterpomp te zijn met een defecte flens.
Waardoor de spanrol het erg moeilijk kreeg. Ik weet niet precies hoe of wat.
Alle schade, en eventuele gevolg schade wordt vergoed door de leverancier.
De Omega wint weer, en mag dus weer blijven.d:)b
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Inderdaad. d:)b

Fijn dat de leverancier zijn verantwoordelijkheid neemt zonder discussie. Hopelijk kun je snel weer rijden.
 

renepaul

Donateur 2024
Even wat ventileren.
Heb 5 wkn moeten wachten op een gerepareerde omega.;(
Ze waren de kop kwijtgeraakt.
En druk druk druk.
Afgelopen zaterdag eindelijk klaar, maar ik vond hem erg slecht lopen.
Kop is er dus 2 keer af geweest, en telkens opnieuw gevlakt.
Kan het zijn dat er teveel materiaal is weggehaald, en er dus minder ruimte is tussen zuigers en kleppen?
Moet er dan een extra dikke pakking in om dit verschil op te vangen?
Garage zei dat er een scheur in het spruitstuk zit en een in de uitlaat, wat een valse lucht geeft.
foto's gezien en het verhaal klopt.
Afgesproken dat we dit gingen repareren a.s. vrijdag.
Auto rijd wel, maar bij lage toeren schokkerig.
Heb er 10 km mee gereden en de multiriem in bonken.;(
Weer terug naar de garage en repareren maar weer.
De garage kan het allemaal op gevolg schade claimen
Dit hele verhaal kost mij niks maar duurt wel lang, en zit zonder omega.
Wilde ff mijn ei kwijt.:'(
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Vervelend René. Dat je daar niet vrolijk van wordt kan ik goed begrijpen. Eerst de schade en dan nog het gedoe achteraf. Gelukkig valt het inderdaad te claimen maar op al dat gedoe zit je niet te wachten.

Als het spruitstuk gescheurd is kan dat zeker voor erg slecht lopen zorgen, dat vernacheld de druk in de uitlaat en de metingen die de lambda doet.

Hopelijk is het positieve einde nabij en kun je snel weer lekker met je auto onderweg.
 
“Troost” je met de gedachte dat bij álle 4 cilinders het uitlaatspruitstuk lekt. Ik rij er inmiddels ook al bijna 2 ton mee rond (nu 273 op de klok) en er is maar één fatsoenlijke oplossing: een spaghetti spruitstuk. Friedrich motorsport in Duitsland maakt ze onder andere. Niet goedkoop, wel dé oplossing. Ik moet er ook nog een keer aan geloven… Maar eerst nog even de bumpers laten spuiten.
 

renepaul

Donateur 2024
Vandaag kontakt gehad met de garage.
Slecht lopen werd veroorzaakt door de krukassensor.
Had er een imitatie erin gezet maar dat hielp niet8)7
Een originele is nu besteld, en dan moet de omega klaar zijn:)
 
Bovenaan