Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

kosten bij invoeren

Maurice

OOP Chef de cuisine
wie kan mij vertellen wat ik in totaal aan kosten kwijt ben als ik 'n omega van 7000 euro uit Duitsland naar Nederland haal ???
en welke kostenposten zijn dat ???

b.v.d. Maurice
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Uit welk jaar? Welke uitvoering?

BPM naheffing is de grootste kostenpost. Voor een 2003 model mag je nog wel zo'n 1500 euro rekenen op basis van de economische berekening (nieuwwaarde, ouderdom, % naheffing van de BPM o.b.v. de nieuwwaarde). Wordt er straks ingesteld dat de naheffing op de CO2 uitstoot berekend wordt, dan kan je dat bedrag minimaal verdubbelen.

Vooraf heb je nog de kosten een auto hierheen te halen. Dat kan met een tijdelijk kenteken (+/- 125 euro geloof ik), of met een auto transport. Dat laatste is erg duur.

Verdere bijkomende kosten:

- CVO opvragen bij Opel Nederland (+/- 90 euro)
- Invoerkeuring + kentekenbewijzen (+/- 125 euro)
- APK (30-40 euro)

Ervaring m.b.t. importeren is hier genoeg. Sjors, Ruud, Niels en ik gingen je al voor. ;)
 
En vergeet Niels niet ;)

Bouwjaar is erg belangrijk.
Aan de hand daarvan wordt de BPM berekend.
Dát is je grootste kostenpost, na aanschaf.
 

Maurice

OOP Chef de cuisine
en vergeet Niels niet ???????????????????????????????

2001, 3.2 executive

jacco wat is CVO ??
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Certificaat Van Overeenstemming.

Dat wordt op basis van je chassis nr. uitgedraaid. Staat de complete uitrusting op, en de technische gegevens waaronder je gewicht. Vooral voor dat laatste wil je zo'n CVO bij je hebben, want anders gaan ze je auto wegen. Resultaat: 1 a 2 schalen hoger in de wegenbelasting.
 

Maurice

OOP Chef de cuisine
ok goed te weten, zal zowiezo meer aan wegenbelasting gaan betalen dan mijn B1 2.5.
maar dat weet ik vooraf. alles nog in planning maar toch goed te weten wat ik zou kunnen verwachten. dank je Jacco
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Voor een 2001'er kom je volgens de BPM 2010 berekening zo rond de 1800-1900 euro uit. Komt evt. nog wat bij als er extra opties in zitten, maar dat is euro werk. Je loopt daardoor niet ineens tegen 100'en euro's extra kosten aan.

Dat is al wat ongunstiger dan de regeling die voorheen gold. Dan zou je rond de 900 euro uitkomen. Met dank dus aan de aangepaste CO2 tabel die ze nu hanteren.
 
Zo, toch nog een heel bedrag in vergelijking met de vorige regeling. Hiermee wordt het minder gunstig een Omega uit Duitsland te halen (dus nog wat scherper handelen aldaar).

Groet,

Walter
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Hangt er ook vanaf met welk idee je over de grens gaat zoeken.

Voor mij was het eigenlijk vooral het aanbod aan Omega's met een lage km stand. Zie ze hier in Nederland maar eens te vinden met 90.000km of minder en een leuke uitrusting. Qua kosten was ik met de oude invoerregel al niet zo heel gunstig uit.
 
<a class="postlink" href="http://www.autotelex.nl" onclick="window.open(this.href);return false;">www.autotelex.nl</a>

Kost wel 15 euro maar dan weet je precies hoeveel BPM je moet betalen.
 
Gewoon belastingdienst bellen... dat kost je sowieso al geld... gewoon gebruik maken van hun diensten; kost je niets extra :)
 
Bovenaan