Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Lampjes dashboard / tellers

Als het lampje blijft branden zit er een storing in. Kan idd ijn dat die daarom eruit is.

Het mm lampje moet enkele seconde nadat de motor gestart is uitgaan. Wat je eens kunt proberen is de massa van de accu losmaken en enkele minuten loslaten. Daarna zijn de storingen gereset. Blijft het lampje daarna nog branden even laten uitlezen.
 

Vega

Medewerker
Administrator
StefanS zei:
Er missen een paar lampjes. o.a. van het motor management. Er missen er ook een paar, maar dat kan kloppen, o.a. van ESP en mistlampen.
Klopt het dat die mist.

Dan kan kloppen, ESP heb je niet, mistlampen als je die niet heb dan ook geen lampje.
Motormanagement, ABS/TC, Airbag, Olie enz moet wel aanwezig zijn.
 

Joep

Verbannen
Lees het nu pas, best genaaid als je er zo achter komt dat het lampje eruit is gehaald en je dus al vet lang met een mogelijke ernstige storing rondrijd... Hoewel, je Omega doet het nog dus zo ernstig zal het niet zijn. ;)

Goed dat het toch is gelukt met je tellerunit! d:)b
 
Heb de massa van de accu een uur los gehad, maar het lampje blijft branden.

Ik heb het bedrijf een e-mail gestuurd, het probleem hem voorgelegd en gevraagd wat hij eraan wil gaan doen.
Ik heb zo'n idee dat ik weinig reactie krijg via de mail, maar dat zie ik volgende week wel weer.
 

Joep

Verbannen
StefanS zei:
Heb de massa van de accu een uur los gehad, maar het lampje blijft branden.

Ik heb het bedrijf een e-mail gestuurd, het probleem hem voorgelegd en gevraagd wat hij eraan wil gaan doen.
Ik heb zo'n idee dat ik weinig reactie krijg via de mail, maar dat zie ik volgende week wel weer.
Misschien helpt bellen of gewoon langsgaan misschien wat meer. Zoiezo zou ik de Omega uit laten lezen om te kijken waaróm het lampje brand.
 
Marcel3.2 zei:
Heel makkelijk, de middelste ventilatieroosters trek je er met een tang en een doekje voorzichtig af, dit gaat het makkelijkst als de rooster naar beneden staan gericht.
Daarna maak je 2 schroeven linksboven en rechtsboven los en trek je de unit van de ventilatie eruit.
Linksonder zie je 1 schroef van het tellerhuis zitten die je los maakt.
Stuur draaien en dan zie je links een dopje en dat haal je eruit, hier zit een schroef en die draai je eruit, stuur andere kant opdraaien en daar zit nog een dopje met een schroef die los moet.
Nu kan je het kapje boven je stuur erafhalen en daar zie je nog een schroef van het tellerhuis die los kan.

Dan voorzichtig aan de rechterkant het tellerhuis naar je toe trekken en de stekker(s) van je scherm losmaken.
Dan verder naar je toe trekken en naar rechts eruit schuiven en je bent klaar.

Monteren in omgekeerde volgorde ;)


Marcel bedankt,
heb bovenstaande net gedaan, morgen nieuwe lampjes halen en "Monteren in omgekeerde volgorde ;) "en weer aardig wat eurootjes bespaard. :w
 
De boosdoener


7MN0Y8c.jpg
 
Bij Brezan hier op de hoek nieuwe lampjes gekocht, 4 voor € 2.20 Het erin zetten en tellerbak terugbouwen gaat nog sneller dan het demonteren.

ook heb ik een lampje vervangen waarvan ik het nut niet inzie maar hij was stuk dus voor €0.75 erbij heb ik hem toch maar vernieuwd.

1.2 Watt lampje boven net links van het midden

PmPLA3y.jpg
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
d:)b

Koester het maar, een aantal B2 eigenaren van latere modeljaren zouden willen dat ze daar zulke mooie verlichting hebben. _O-
 
B-Buster zei:
Die verlicht de symbooltjes van je ventilatieroosters.
Mooi hè? :-)
Bij mij zijn er een ook aantal kapot inderdaad. Bij de rooster in de middenarmsteun zitten ook van die lampjes heb ik gezien. Check die ook even als je nog een lampje over hebt ;-) (Moet ik zelf ook nog even vervangen). En in de elec. Bediening van het dakraam zit er 1 die weleens kapot is, dit is wel een ander type, de mijne ligt klaar bij de vod.

Gr. Paul
 
IJsblok zei:
B-Buster zei:
Die verlicht de symbooltjes van je ventilatieroosters.
Mooi hè? :-)
Bij mij zijn er een ook aantal kapot inderdaad. Bij de rooster in de middenarmsteun zitten ook van die lampjes heb ik gezien. Check die ook even als je nog een lampje over hebt ;-) (Moet ik zelf ook nog even vervangen). En in de elec. Bediening van het dakraam zit er 1 die weleens kapot is, dit is wel een ander type, de mijne ligt klaar bij de vod.

Gr. Paul

Die doet het inderdaad NIET, had vanaf achter het stuur zittend naar achter gekeken en zag wel de lampjes in de achterdeuren vd raamschakelaars maar die van dat rooster had ik gemist. Verlichting vd dakbediening doet het wel !

Er vanuit gaand dat het rooster er ook uitgetrokken moet worden net als voor zal ik er is naar kijken, ik denk dat het het zelfde lampje is als in de roosters voor in het dashboard.

Bij mij doet de verlichting in de linker voordeur het ook niet, er is wel een nieuw lampje ingedaan maar dat was het dus niet.
 
Ik heb heel de armsteun vervangen en zo kon ik er bij eigenlijk, weet niet of het via het rooster kan. Als dat zo is zal het een stuk makkelijker zijn.

Gr. Paul
 
IJsblok zei:
Ik heb heel de armsteun vervangen en zo kon ik er bij eigenlijk, weet niet of het via het rooster kan. Als dat zo is zal het een stuk makkelijker zijn.

Gr. Paul

ik zal binnenkort is kijken en dan laat ik het weten. moest jij lampjes hebben voor de tellerbak km/toerenteller ?
ik heb ze alle 4 vervangen en heb de oude eruit gehaald als reserve.
als je ze nodig hebt laat maar weten, breng ik ze effe langs of je komt ze halen . . . .
 
P.H. zei:
IJsblok zei:
Ik heb heel de armsteun vervangen en zo kon ik er bij eigenlijk, weet niet of het via het rooster kan. Als dat zo is zal het een stuk makkelijker zijn.

Gr. Paul

ik zal binnenkort is kijken en dan laat ik het weten. moest jij lampjes hebben voor de tellerbak km/toerenteller ?
ik heb ze alle 4 vervangen en heb de oude eruit gehaald als reserve.
als je ze nodig hebt laat maar weten, breng ik ze effe langs of je komt ze halen . . . .
Dank je maar bij mij werkt in de tellerbak (nog, ff afkloppen) alles.
Ik zal de rest even nakijken want van de raambedienings knopjes weet ik het ook niet, nooit op gelet.

Gr. Paul
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Lampje uit de armsteun vervangen gaat helaas niet via de roosters. Ding zit vrij ver verstopt.
 
Links en rechts zit een bout, die zitten vrij stevig vast maar met een goede imbus is het wel te doen. Dan kun je het kapje waar de aanstekerplug in zit er af krijgen als je het geheel een stukje optilt en kan je dat lampje van de aansteker misschien ook gelijk vervangen als die niet werkt.

Gr. Paul
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Vanmiddag even een foto gemaakt van de armsteun die ik nog had liggen, lampje hoort in het midden onder de draaiknop te zitten:

2013-05-09134043m_zps0107804d.jpg
 
Bovenaan