Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

lampjes vervangen omega b1 1999

Benodigdheden 2schroevendraaiers
half uur tijd

Nadat je de asbak eruit hebt zie je in het midden achter een schroef draai je los
2lswmdf.jpg


Als je dan de hele asbak eruit haalt zie je links en rechts 2 schroeven draai je los

opr0c9.jpg


Vervolgens haal je de knoppen van de verwarming en aanjager eraf en haal je het middenconsole naar voren nadat je de 4schroeven heb losgedraaid
swzeie.jpg


Nu heb je de 2de schroevendraaier nodig om de lampjes eruit te wippen. 2lampjes waren stuk en er zitten er 3 heb ze alle vervangen .

In omgekeerde volgorde alles weer teruggeplaatst .
Tip zet de automaat ff in stand 1ipv P

Weet niet of je het kunt zien maar ze branden alle 3
2ldzrmd.jpg
Q z

Mijn tijd weer nuttig besteed nu een :k doen
 
Kun je zien dat ik atechnisch ben,voor jullie niet interessant voor mij een beleving en een trots gevoel dat ik het gefikst heb.
Voor jullie omega die-hards een appeltje- eitje kwestie.
Maar ik zit op dit forum om van jullie te leren en niet omdat ik jullie iets wil leren.

Gr. Wilfred :w
 
Maar ik had het wel gelezen hoor haha. Vind het zelf ook zwaar irritant als er een lampje mist op het dashboard.

Gr. Paul
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
@wilfred,

ik vind het wel knap hoor, en de bijbehorende foto's maken, vergt toch ook enige discipline :Y

laat je vooral niet tegen houden en blijf verslagen maken d:)b

ik kan genoeg auto bezitters die hier niet aan durven te beginnen dus........ 8)

Grt. Hans
 

Joep

Verbannen
PieterK zei:
Geen lampjes bij de luchtroosters?
Niet elke Omega is hier standaard mee uitgerust. Bij de mijne heb ik het ook naderhand ingebouwd. Iets wat plug and play is. :)
 
Aha, bij die van mij hoefde ik er alleen maar nieuwe lampjes in te drukken :) . Ik dacht dat het standaard was of verschilt dat nog of het een B1 of B2 is
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
De meeste B1's hebben ze wel (twijfel alleen over de GL), de instapmodellen van de latere B2's niet.
 

tonboy

Verbannen
bij mijn Omega diamand uit 1998 zat de bedrading voor het middelste luchtrooster wel voorbereid, echter het luchtrooster had geen plastic lichtgeleiding zodat het licht van de ene lampje naar beide 0 werd geleid. Via Berry een rooster gekocht wat het wel had, lampje erin en sindsdien heb ik de 0 verlicht. Maar aan de zijroosters was een ander verhaal. Geen bedrading gevonden dus niets voorbereid. En ook nog niets aan gedaan. Heb wel de benodigde luchtrooster bij Berry vandaan. Komt nog wel een keer....
 
Maar jij bent een techneut tonboy .
Ik hoop hier wat op te steken van iedereen .

Morge ga ik bij mijn omi kijken of er bedrading voor de mistlampen is voorbereid .
Heb nog een geschorste omi ,die naar de sloop gaat, lekke koppakking en lekke uitlaat, maar daar zitten mistlampen in.
In mijn omi zitten geen standaard mistlampen.

Gr. Wilfred :w
 

Joep

Verbannen
Trucker zei:
Morge ga ik bij mijn omi kijken of er bedrading voor de mistlampen is voorbereid .
Heb nog een geschorste omi, maar daar zitten mistlampen in.
In mijn omi zitten geen standaard mistlampen.

Gr. Wilfred :w
Waarschijnlijk moet je het kabelboompje met de mistlampen samen overzetten op jouw Omega. Ik wil je best helpen mocht het niet lukken. ;)
 
Trucker zei:
Kun je zien dat ik atechnisch ben,voor jullie niet interessant voor mij een beleving en een trots gevoel dat ik het gefikst heb.

Gr. Wilfred :w

Zo begint dat hé.
Voor je het weet ben je de hele omega van voor naar achter aan het slopen. (bijv. om een lekke kacheradiator te vervangen ;) )

Doe zo verder. d:)b
 
Top van je Joep maar ik heb,als het nodig mocht zijn,hulp van de zoon van mijn vriendin.
Wil hem niet altijd lastig vallen en daarom probeer ik het zelf.
En ik ben in een ver verleden electromonteur bij de koninklijke marine geweest werken aan dieselgeneratoren en gasturbines plus de bijkomende systemen. Veelal printplaatje eruit nieuwe erin haha easymoney.

Gr. Wilfred :w<br /><br />-- 24 dec 2014 08:48 --<br /><br />Nou slurpy als ik de omega van voor naar achter heb gesloopt komen hier op het oop de foto's te staan

Gr. Wilfred :w
 
Trucker zei:
Kun je zien dat ik atechnisch ben,voor jullie niet interessant voor mij een beleving en een trots gevoel dat ik het gefikst heb.

Gr. Wilfred :w

Trucker zei:
En ik ben in een ver verleden electromonteur bij de koninklijke marine geweest werken aan dieselgeneratoren en gasturbines plus de bijkomende systemen.

Gr. Wilfred :w

Wist niet dat er atechnische electromonteurs bestonden 8)
 
Bovenaan