Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Lens koplamp schoonmaken?

Hallo ik heb van die lensen in mn koplamp zitten maar die zijn een beetje wazig, kan ik die schoonmaken op 1 of andere manier? Iemand ervaring mee?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Die kan je helder krijgen door te polijsten. Zijn ze erg ver heen, dan eerst wetsanden (schuren met natgemaakt fijn schuurpapier) en daarna machinaal terug polijsten zodat ze weer helder worden.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ik heb zo'n idee dat hij de lenzen in de koplamp bedoelt en niet de kunststofkappen.
Als je de lenzen van de projectoren schoon wilt maken zal je de koplamp uit elkaar moeten halen.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Het is wel te doen.
Je moet de kitrand warm maken, kan door de hele lamp in de oven (als die groot genoeg is)te leggen op 80gr of met een verfafbrander (let op niet te sterk verhitten op een plek)
Dan kan je de kunststof kap eraf halen, de rest wijst zich vanzelf.
LET OP, dat het kunststof voor de zijdelings afstelling niet breek anders kan je gelijk de koplamp modificatie uitvoeren.
 
Had ook last van enorm wazige koplampen van mijn omega B 2,
Heb er compleet nieuwe koplamp units ingezet,gelijk de gaten gevuld met pilot Xenon 6000K (Wit).
De koplampen zijn van DEPO en heb ik gekocht bij OSB in Beesd voor maar E 58,00 per stuk incl Btw.
Succes Gr Arie
 
Jammer dat je ons forum niet eerder hebt gevonden, Arie.
Je oude koplampen zijn wellicht nog te redden.
Het enige dat je daarvoor investeert is tijd, schuurpapier en wat poetsmiddelen (die samen minder kosten dan 1 koplamp).
Tijdens de meeting in Dordt hebben we een workshop gehouden waar Sjors-V6 prachtig heeft laten zien hoe je dit kunt oplossen.
Dit kun je uiteraard alsnog doen ;)
 

Vega

Medewerker
Administrator
omegawolde zei:
Nou ik moet zeggen dat ik dat geld er wel voor over heb om nieuwe te kopen ipv zelf een dag staan te schuren en polijsten :S

Nieuwe koplampen bij de VOD zijn €300,00 tot €400,00 ex btw.
Je kan ook originele Hella koplampen halen bij een goede automaterialen zaak dan zijn ze een stuk goedkoper (er staat dan geen GM op) of je gaat voor de imitaties die zijn zeer goedkoop.
Je kan zelf er wel uithalen welke kwaliteit beter is.
 
omegawolde zei:
Nou ik moet zeggen dat ik dat geld er wel voor over heb om nieuwe te kopen ipv zelf een dag staan te schuren en polijsten :S

Een dag polijsten valt ook wel mee.

Heb het afgelopen zaterdag bij mijn Omega gedaan en zijn er met 2 man 3 uur mee bezig geweest. Is erg goed te doen zelf en je bespaart er veel geld mee!
 
MetalRush zei:
Jammer dat je ons forum niet eerder hebt gevonden, Arie.
Je oude koplampen zijn wellicht nog te redden.
Het enige dat je daarvoor investeert is tijd, schuurpapier en wat poetsmiddelen (die samen minder kosten dan 1 koplamp).
Tijdens de meeting in Dordt hebben we een workshop gehouden waar Sjors-V6 prachtig heeft laten zien hoe je dit kunt oplossen.
Dit kun je uiteraard alsnog doen ;)

1 koplamp is misschien noch te redden,dat is de rechtse.
De linkse heeft een afgebroken reflectorafstelling,als je daar raad mee weet en je heb interesse in die koplampen(B2) dan moet je even een berichtje
sturen.

Gr Arie
 
Hallo Jacco,Ja die oplossing heb ik net zitten lezen,als iemand daar wat aan heeft dan kan hij die lampen wel overnemen,ik zal ze nog een tijdje bewaren
of hebben jullie als portal beheerders ergens een magazijn met reserve onderdelen,ik doe er toch niks meer mee,en als iemand er mee geholpen
kan worden is dat altijd beter.
beter op een omega dan in een kliko

Gr Arie
 
Bovenaan