Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Letters en lijmresten

Op mijn "nieuwe" achterklep hebben ik nog de helft van de letters van de tpye aanduiding en de plakresten van het logo zitten.
Ik heb reeds een nieuw logo besteld, maar hoe kan ik het beste de lijm resten verwijderen?

Ik neem aan eerst met de föhn zo veel mogelijk er afhalen en dan met een commadant 4 poetsen en dan weer waxen.
Is dat het beste of kan het ook anders?

[edit] typo
 
Föhn kan... moet je héél voorzichtig mee om gaan.
Wat zeker helpt: lampenolie (die je in de supermarkt kunt kopen). Dat helpt tegen allerlei lijmresten.

Commandant 4 zou ik ook niet doen. Die is behoorlijk grof en kan meer schade doen dan je lief is.
Ik zou dan eerder voor producten van Turtle oid kiezen (als ik nog geen poetsmiddelen zou hebben).
Hangt er ook vanaf hoeveel er aan residu achter blijft. (is het nuttig zo 'grof' te gaan poetsen?)
 
Ik denk dat een Föhn toch beter gaat als een verf brander. :)

De vorige keer ging dat wel goed, maar een beetje lamp olie kan ik wel proberen. De letters er eerst zelf afhalen; daar moet je de boel toch eerst wat warm voor maken om de lijm wat week te maken?
 
Je kunt het idd op verschillende manieren doen;
- Je kunt eerst de letters verwarmen waarna je ze voorzichtig probeert los te peuteren.
- Je kunt ook eerst de boel weken met lampen-olie om zo de boel los te krijgen (desnoods met een oude lap/doek welke volledig is verzadigd met lampen-olie.
- Je kunt ook met een vis-draadje de letters van je klep 'af snijden' en dan de lijmresten in de lampen-olie weken en vervolgens verwijderen.

Als iemand nog andere ideeën heeft: schrijf ze gerust hieronder bij :Y
 
Ik had echt niet verwacht dat je de letters zelf er met wat lampolie af zou kunnen halen.

Dat ga ik probleren.
Met een visdraad lijkt mij het lastigst, in snijden in vingers tijdens het friemelen.

Zal blij zijn als de klep weer "clean" is en ik hem even goed kan wassen.

Vrouw lief te mopperen, waar is dat nu goed voor die andere klep was toch nog goed, deze ziet er niet uit, er zit een krasje op de spoiler bla bla bla.

Wat zijn vrouwen toch lief als ze mopperen O+
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Eerst even met de fohn verwarmen idd, en dan met een dun draadje achterlangs snijden. De visdraad zou je aan bijv. 2 sleutels kunnen vastmaken zodat het niet in je vingers snijdt.

Lijmresten weghalen met bijv. een caramelschijf, of evt. schoonmaakalcohol / stickerverwijderaar. Dasty heb ik ook weleens gezien, maar dat is wel vrij heftig voor je lak als je daar dan nog op gaat staan boenen.

Daarna ff polijsten / waxen om je lak weer wat te voeden/beschermen.
 

yoyo

The UK brothers
Ik heb bij mij ooit eens het logo op de achterklep vervangen voor een vauxhall logo.
Eerst heb ik met staalgaren het oude logo eraf "gezaagd" en de restanten met een doek (die bevochtigt was
met wasbenzine) verwijdert.
Goed schoon gespoeld met water en toen met een polijst middel voorzichtig over de plek waar ik de resten moest verwijderen.
Daarna goed schoongemaakt (vetvrij) logo erop met en (héél)dun laagje zwarte kit.
Een dag later alles goed in de wax gezet .
Resultaat was helemaal top!
 
Mm, streepje kit is geen gek idee.
Heb gisteren een nieuwe besteld, dat is duurder!
Ach dan kan ik ook niet knoeien.

De letters zijn er af nu de resten nog.
(moest eerst het zonne scherm aan het huis africhten, maar wat is dat een geklooi :X )
 
Africhten ?
Greep ie de postbode of zo ? _O-

Maar nieuw is wel zo mooi.
Dus ik denk dat je daar wel plezier aan gaat beleven.
Plus het feit dat die klep je bijna niets heeft gekost :)
 
Na dat is wel zo, maar dat kan ik thuis toch niet verkopen dat ik een embleem koop dat 30 x zo duur is als de klep >:)

Nee het zonnescherm had het op min voorzien.
Uitgedraaid hing hij maar 1.70 boven de grond, precies terhoogte van mijn nek.
Dus dat moest omhoog, maar toen kon hij niet meer dicht. Dus voorkant wat verschuiven. Daarbij gingen de pootjes iets naar binnen. Hij kon dus niet goed meer inklappen.
Zucht wat een geklooi -O-
Maar ik heb gewonnen en hij hangt nu mooi (als het mooie weer voorbij is 8)
 
Bovenaan