Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

"Lusajoda's" (Saïma's) Omega Ervaringen!

Oké! Hier ben ik weer!

Na een tijdje met die 'geweldige' (NOT) Renault Safrane te hebben gereden op benzine, is het nu echt tijd voor wat anders.........
De Safrane ging na een week of zo stuk door op (blijkbaar) 3 cylinders te gaan lopen... en gezien het feit dat mijn man wel heel veel km rijdt, zijn de benzinekosten niet te overzien... schrik niet: €600 in 1 mnd.... OEPS>
Deze moet er heel rap uit!

Onze Omega is inmiddels allang geschorst, maar staat wel nog voor onze deur...

We hebben gekeken om op LPG te gaan rijden, echter is het zoeken naar een speld in een hooiberg om een goede Omega op LPG te vinden die ook nog een BEETJE goed is...
We zijn vanmiddag in Lichtenvoorde gaan kijken, daar staat er een op LPG, maar ... we hadden bij de eerste aanblik al zoiets van: Nee, dit is verre van ver qua prijs-kwaliteit verhouding... Hebben er even mee gereden, maar jeetje, deze trok net zo traag op als onze huidige Renault...
En voor in de auto was het enorm verhoogd, geen idee wat dáár onder lag... maar was niet prettig als passagier.
Ook de buitenkant zag er niet echt meer uit... Hij rook erg naar sigarettenlucht en hij had een km stand van 329.000....
Daar mijn man veel rijdt loopt dit snel op en ... we hadden gewoon het idee dat als we deze zouden kopen, dat we dan snel weer opzoek moeten gaan naar een andere.

Tja. Als er geen LPG is, dan Diesel....
Maar goed, ons budget is momenteel 2000.... En we hebben onze Rode Omega eventueel als donor, want we (vooral ik) hebben wel rond gekeken, maar die NDCD 2015 zou van de rode dan overgezet moeten worden naar die Omega, want die zit er vrijwel nergens in...

Tja en dan de optie nieuw motorblok... Ergens twijfelen we daar ook weer aan...

Maar die Renault moet er kost op wat het kost uit, want dit gaat zo niet verder qua brandstof en we hebben geen idee hoe we een 4e cylinder zouden moeten maken...

Dan hebben we nog de optie om gewoon een heel ander merk auto te gaan kopen... maar ja... wat dan met onze Omega?

Al met al.. het is een lastig punt...

Er staan genoeg Omega B2 op internet, maar ja... welke is nou die goeie!
We zijn paar weken geleden ook nog in Breda naar een B1 wezen kijken... maar goed, ook daar weer een twijfel... is zowiezo een B1, dus overzetten van de B2 kan niet veel, APK verloopt daar in mei al en echt moeders mooiste was het ook weer niet...

Al met al, we hebben nu 2 proefritten gehad met Omega op LPG... maar 2x niet echt ons succes...

Dus ja, dan maar weer op zoek naar Diesel misschien.............. maar ook daar... pfff... de een heeft een hoge km stand en kost 3000 en de ander heeft lagere km stand en is goedkoper... en een aantal zijn weer te ver weg om 'even' langs te gaan....
Kost toch weer hoop tijd en ook geld ivm die dure benzinebak die we nu hebben!

Mocht iemand nog een tip hebben............ Graag...

Maar dit dus de situatie zoals hij nu is... toch weer op zoek naar een andere Omega, liefst snel, want die maandelijkse kosten zijn gewoon niet te betalen... dus een ander motorblok in de huidige is eigenlijk geen optie meer, dat gaat gewoon te lang duren allemaal!
En dan willen we onze rode omega eventueel als donor gebruiken voor bijv. het interieur, de NDCD 2015 met autotelefoon etc... en weet ik veel wat nog meer onderdelen... Al zijn het remblokjes...

Tja en verder weet ik het eventjes niet meer
Ons budget is momenteel maximaal 2000... en mijn man rijdt 1000 km per week (als hij 5 dagen op en neer naar zijn werk gaat...)

Tot zover maar weer!
 

renepaul

Donateur 2024
Wat een ..... allemaal.
Is dit niks voor jullie?
<a class="postlink" href="http://www.autowereld.nl/opel/omega-wagon/2.5td-elegance-aut-2868433/foto.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.autowereld.nl/opel/omega-wag ... /foto.html</a>
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ik lees hier wat ik al een keer voorbij heb zien komen, verbaasd mij dat jullie nog steeds niks aan de Omega gedaan hebben en dat je steeds weer met dezelfde vragen komt.
Volgens mij staat de Omega al een poosje stil.
Ik denk dat het opzicht een makkelijke keuze is, is de huidige Omega nog goed, zo ja motor laten maken of vervangen, voor een die paar duizend euro voor de reparatie heb je geen Omega zoals je nu hebt, zo niet slopen of verkopen.

Er zijn hier op het OOP genoeg lui die voor ondersteuning zouden zorgen, we hebben hier ook een huis monteur die zeer kundig is.

Er worden op eBay genoeg motoren aangeboden die iets voor je zouden kunnen zijn.

Onze Omega is inmiddels allang geschorst, maar staat wel nog voor onze deur...

Ik hoop niet letterlijk voor de deur. |:(

Zelf ben ik er onlangs ook achter gekomen dat het vinden van een andere Omega niet gemakkelijk was, zeker als je wat eisen hebt met kilometerstand en leeftijd, er waren genoeg sedans, diesels (2.2DTH) met veel kilometers en hoge leeftijd te vinden maar een fatsoenlijke Caravan niet echt.

Succes met je keuze en zoektocht.
 
R

Ralph

Gast
als je de bestedingsruimte ziet zou ik zeggen vervangen die motor. je heb er echt geen andere voor en de lagers die dan nog niet vervangen zijn kun je met de rest van het geld vervangen. motor kost echt zo duur niet, en wisselen ook niet.

vervangen van het voertuig en overbouwen onderdelen dat kost geld.
 

Joep

Verbannen
Als je 1000 km per week rijdt, dan zou ik zoiezo een Omega nemen met zo weinig mogelijk kilometers. Maar die zijn er bijna niet met jullie budget. Gewoon je huidige Omega herstellen zoals Vega al opperde. En als dat gebeurd is, sparen voor een andere. Of een Astra of Vectra? Is dat niks?

Succes ermee in elk geval!
 
R

Ralph

Gast
Joep zei:
Als je 1000 km per week rijdt, dan zou ik zoiezo een Omega nemen met zo weinig mogelijk kilometers. Maar die zijn er bijna niet. Gewoon je huidige Omega herstellen zoals Vega al opperde. En als dat gebeurd is, sparen voor een andere. Of een Astra of Vectra? Is dat niks?

Succes ermee in elk geval!

astra? vectra? ik zal jouo ook een bakfiets geven. })
 

Joep

Verbannen
Ralph zei:
Joep zei:
Als je 1000 km per week rijdt, dan zou ik zoiezo een Omega nemen met zo weinig mogelijk kilometers. Maar die zijn er bijna niet. Gewoon je huidige Omega herstellen zoals Vega al opperde. En als dat gebeurd is, sparen voor een andere. Of een Astra of Vectra? Is dat niks?

Succes ermee in elk geval!

astra? vectra? ik zal jouo ook een bakfiets geven. })
Nee dankje! :) ik heb nu eindelijk een goede Omega onder m'n reet. :P

-- 21 apr 2012 19:42 --

Vega zei:
Joep zei:

Precies wat je zegt dat is niks. _O-
Beter als een Safrane toch? :P
Je hebt wel gelijk hoor, van een Omega naar een Vectra of Astra is gewoon te min...
 

Joep

Verbannen
Ze moeten haar (de Omega) gewoon eens door onze Ralph onder handen laten nemen, dan weet ik zeker dat ze er nog lange tijd van kunnen genieten.

Dus Saima, luisteren naar ons en vervangen dat motorblok! :) :P
 
Ik ben het met Peter eens, met dit budget had ik een andere motor gezocht, dit zou ook voor mijn eigen Omega gelden,als ik de financiële middelen niet mocht hebben voor iets anders, ,ik heb een mooie carrosserie , strak interieur ! :)

gr Hugo
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Tja, dat zat erin met die Renault.

Maargoed, als dit het budget is en je toch een Omega wilt die aan alle wensen voldoet denk ik dat dat niet bepaald realistisch is. Daar moet je dan nog eens dat bedrag bovenop doen en dan heb je een auto die nog altijd minimaal 9 jaar oud is en dus vanzelf weer zijn eigen mankementjes gaat vertonen. Feit is dat je met deze auto's niet echt kunt bezuinigen op onderhoud als je er een tijd mee vooruit wilt kunnen.

Je weet nu wat je (letterlijk) voor de deur hebt staan. Tevens weet je je budget. Lepel er een ander blok in of reviseer het huidige en je kunt er hopelijk weer een tijdje tegenaan. Zou je hem gaat strippen dan heb je opslag en vooral veel tijd nodig om alles te demonteren.

Bij Ralph of Jack kun je ongetwijfeld voor een nette prijs weer vooruit, deze heren hebben de kennis en ervaring om dat op te lossen.
 
inderdaad het is al een tijd geleden van dit probleem en toen al gewaarschuwd voor de renault nou zie je goedkoop is duurkoop, ik zeg laat de kundige heren hier een andere motor in lepelen en zorg dat hij up to date word dan kun je er jaren tegen, weinig andere auto s van dit caliber die je zoveel plezier geven met rijden al al zeker met zoveel km en met het budget van jouw moet er toch iets te doen zijn zie reactie Ralph
 
Breng dat ding gewoon bij Ralph of Jack, motor laten wisselen, afrekenen, meenemen en klaar!......
 
Niels zei:
Breng dat ding gewoon bij Ralph of Jack, motor laten wisselen, afrekenen, meenemen en klaar!......
Hier valt verder niet veel aan toe te voegen. Gewoon doen! Blijven twijfelen, dralen en tussentijdse oplossingen brengt jullie echt niet verder (kijk maar wat er van die Renault is gekomen).

Groet,

Walter
 
R

Ralph

Gast
breng hem bij jack en ik help hem wel die dagen, doen we het met z'n tweeën. maar ik denk dat alles nu wel gezegt is rond dit topic.
en tot op heden blijft de eigenaar in stilte gehuld. beter en mooier kunnen we het niet maken. twee monteurs, en één opel omega die defect is en maar één eigenaar heeft.

motor 750
4 wiellagers 175
bruglager cardan 25
2 triangels en 2 stab stokken 65
rubberwerk subframe achter 75

ik denk 1100 en veel meer kan er niet kapot en heb ik ook nog wel ergens in de hoop onderdelen een automaat en dif verstopt liggen.
en als je nu nog twijfeld zet ik het dash ook nog op 0 kilometer! en buiten dit alles als je hem bijhoud rijden deze jongens 1.000.000 kilometer.
heb er laatst een gezien met bijna 600.000 kilometer en als nieuw.
 

yoyo

The UK brothers
Saïma, als je nu nog niet bent overtuigd van een echt OOP aanbod dan snap ik het niet meer. 8)7

Echt een mooi aanbod en met de verzekering dat je binnen no time een goed rijdende Omega heb.
(en niet gaan vragen of je de renault in kan ruilen he :N )

Jack en Ralph....helemaal top dat aanbod!! d:)b
 
Bovenaan