Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

"Lusajoda's" (Saïma's) Omega Ervaringen!

de rode gaat naar een vriend lees ik word het dan een auto voor onderdelen, zo ja dan mag hij hem hier postten er zijn er genoeg die misschien eea kunnen gebruiken van die auto
 
Nette omega. Zal alleen wel tegen vallen een x2.5td ten opzichte van een y2.5dti. Maar buiten dat een goede aankoop. veel plezier met jullie aanwinst.

Als de rode voor onderdelen is heb ik wel intressen in de inlaat waar de wervel kleppen in zitten.
 
Hier heb ik de foto's van de advertentie:

Klik HIER om ze te bekijken.


-- 06 mei 2012 13:19 --

Niels zei:
lusajoda zei:
Meer info en mooiere foto's zullen vast volgen, maar niet vandaag...

EDIT: Inderdaad... we zijn een dag later... hahahahaha
De advertentie is, zolang de verkoper hem niet weg haalt, hier nog te zien.... met foto's...

Groetjes Ludwig en Saïma[/b]


Link werkt niet meer hoor!

Maar ziet er goed uit op dat ene kleine fototje! veel geluk en plezier ermee _/-\o_


Groetjes,

Niels

Het is inmiddels aangepast naar een eigen link met de foto's van de advertentie:

Hier heb ik de foto's van de advertentie:

Klik HIER om ze te bekijken.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ziet er mooi uit, er zal wel een groot verschil zijn met wat je gewend was.
 
Waarom zou het een groot verschil zijn met de andere Omega?

En wat Jack ook zei, het verschil tussen 2.5 TDI en 2.5 TD...

Enige echt grote verschil is dat we met de huidige motor helemaal nergens meer bij kunnen!

Ik had nog een mooi grapje...
Was alle foto's aan het bekijken van onze 3 (ex-) Omega's...

De groene met een tdi 16v motor (vermogen weet ik niet, misschien dat jullie dat weten of het 2.0 of 2.2 was, denk 2.0... )
en daar stond onze zoon Joey bij te kijken en ... goh... een veel kleinere Joey en veel kleinere motor.
Toen de rode Omega... onze Joey al bijna uitgegroeid en die motor ook stuk groter...

En nu de blauwe... onze Joey is zo goed als uitgegroeid en ... nou, ik geloof niet dat het blok nòg groter kan!

Mannen riepen echt ... grr... das wel een nadeel, nu kunnen we helemaal nergens meer bij!

Welja, ach... het is Joey al gelukt om van de gele stadlichten mooie witte er in te plaatsen en .... hij zal er ook weer 220V in gaan plaatsen, net als in de rode, zodat de jongens allebei gewoon kunnen tv-kijken in de auto (!!) of beide met hun laptop achterin kunnen..................... etc etc...
Ja... dat had mijn zoontje (nu 17,5) maar even gemaakt en nu wil hij dat weer gaan realiseren in deze Omega!
En HOE hij dat had gedaan, moet je niet aan mij vragen... echter nu heeft hij plannen om het nog beter en mooier te maken...
Ik wacht het wel af...
Heb trouwens wel foto van een volle Omega met het 24" tv-schermpje en hun laptops, toen we op vakantie gingen... Maar moet die nog uploaden. Als ik die heb, wijzig ik bericht wel.
 

renepaul

Donateur 2024
Toch wat boven jullie budget.
Veel goede km en minder problemen (hoewel die er altijd zullen blijven met de omie's) ;(
 
Goede keus geworden.

En een 2.5TD ff laten chippen, dan heeft ie het pit wat ie standaard hoort te hebben vond ik :P
 
renepaul zei:
Toch wat boven jullie budget.
Veel goede km en minder problemen (hoewel die er altijd zullen blijven met de omie's) ;(

Oké, klopt, iets boven budget, maar dat is is in 2 maanden al terugverdiend qua brandstofkosten en ook hadden we nog een financieel voordeeltje weten te behalen waardoor het mogelijk was.
We zagen deze auto en ja.. idd iets boven budget, maar goed, we hebben nog 200 gekregen voor de Renault die per direct gevrijwaard werd, omdat ie zelfs die 200 niet eens waard was, dus was de Omega 2250.. dus 250 boven budget, maar goed, wat is boven budget, dan bezuinigen wel even op wat anders! Als we het niet hadden kunnen betalen, hadden we het niet gedaan!

Die Renault.... echt alles was mis wat er mis aan kon zijn en ze hebben er vanalles over verteld, maar goed, heb er gewoon nog 200 voor gekregen en ik riep meteen JA PRIMA! hahaha
Helaas zat wel de goede accu van de rode Omega er in, om dat de accu van de Renault had het ook allang begeven en ja, dan maar 'ff' de accu van de Omega, die immers ontkoppeld en toch binnen stond...
Maar ach, hetzij zo, ben blij dat we daar nog 200 voor kregen, toen hij vertelde dat reparatiekosten zeker 500-700 zou gaan kosten!
Hij liep op 3 cylinders en ws een cylinder die schuurde, je hoorde het metaal tikken en de uitlaat deed plop-plop... Met andere woorden, die auto was gewoon OP...

Maar goed, ook bij deze Omega zitten wat kleinigheidjes, waaronder de deurvanger, dat ding wat de deur open kan houden, is gewoon finaal afgebroken, het vierkantje hangt aan de deur.. Maar dat lijkt me een kwestie van vastlassen, mits het niet is doorgerot...
En bij 1 band zagen we, thuis pas, dat er een waarschijnlijk een stoeprand mee is geraakt, een plak van 5 bij 5 is er aan de zijkant afgeschaafd tot het metaal toe.. dus dat wordt een keer vervangen.

We denken er over om de 4 velgen ff te vervangen door de wielen van de rode, eens kijken hoe het met die banden is nu ze 4 maanden hebben stil gestaan... Kijken of ze al in de vernieling zijn, of dat het nog meevalt.

Geen idee wat het uitmaakt nu de huidige velgen 17" zijn en van de rode 16"...

Welja, vandaag staan er andere dingen op het programma en hebben we even weinig tijd voor de Omega.

Na volgende week hebben we wat meer rust... en hopelijk tijd hier voor! Ik heb deze week bijna de hele week de Omega thuis en dat scheelt veel ritten, want mijn man heeft hem even niet nodig voor zijn werk.

Oja, verder schiet de linker ruitenwisser soms veel te ver door, wat moest je daar ook alweer van afstellen, weet het even niet meer.....

Maar ben er blij mee en straks om 16u gaan we er weer even mee rijden om de jongste zoon op te halen. (40 km verder op)
En dan ... rijdt mijn man er zijn eerste rit in! Ben benieuwd hoe hij het zal ervaren!

Mijn zoon Joey is zich aan het vergapen om in het dashboard blauwe ledjes te plaatsen........ dat zou hij heeeel graag willen (en willen maken)... Welja, ach... we zien het wel!

Ook moeten we de lichtafstelling maken, want ik word gek van die melding in het schermpje...

Ach... komt ooit wel goed!<br /><br />-- 06 mei 2012 14:21 --<br /><br />
Tinuske zei:
Goede keus geworden.

En een 2.5TD ff laten chippen, dan heeft ie het pit wat ie standaard hoort te hebben vond ik :P

Wat is dat nou weer??? Zegt mij echt helemaal niks! Ach, kom ik nog wel achter als ik me er in ga verdiepen!
 
Tinuske zei:
Goede keus geworden.

En een 2.5TD ff laten chippen, dan heeft ie het pit wat ie standaard hoort te hebben vond ik :P

Wat is dat nou weer??? Zegt mij echt helemaal niks! Ach, kom ik nog wel achter als ik me er in ga verdiepen![/quote]

Gaan de Pk's en Koppel omhoog, krijg je meer vermogen.
 
de 2.5 DTI is een 24 klepper en heeft 150pk, 300NM en een 5 traps automaat.

de 2.5 TD is een 12 klepper en heeft 130pk, 250NM en een 4 traps automaat.

Dat zijn de verschillen die ik even weet, ook denk ik dat de DTI door de modernere techniek-
(commonrail 24 klepper) iets zuiniger is!?

Maar dat maakt verder niet uit, hij ziet er mooi uit op de foto's, met een nette km stand!


Groetjes,

Niels
 
nette wagen sec6 ermee
vraag als je de rode in onderdelen ga verkopen hou ik me eventueel beschikbaar voor het navi systeem mocht je het willen verkopen

gr barry
 
De 2011, die er in zit zal worden vervangen door de 2015.

En ja, onze vriend neemt in principe die hele auto verder over.

Maar goed, ik kan natuurlijk ook de auto in onderdelen verkopen en wat overblijft onze vriend gratis meegeven... Maar het prbleem is, ik heb hier geen garage en de auto rijdt voor geen meter meer.

Dus ik zal het er eens met hem over hebben. Er zit ook een interieur, zwart leder met memory stoelen, in die auto wat natuurlijk zijn waarde heeft.
Hij wil 500 geven voor die auto compleet.

Maar, ja, als ik er meer voor kan krijgen in losse onderdelen, dan zou ik een dief van eigen portemonnee zijn, heb idee dat navi 2011 en interieur al meer waard zijn....

Kijk, war overblijft zou hij dan wel zo mogen hebben... Dan is dat ook geen 500 meer waard.

Maar ja, auto staat hier op de stoep en heb geen garage...

Ook vraag ik me af wat nog over gezet kan worden naar de blauwe, mis ook nu die spiegel en de reggensensor...
En al met al... Soms vraag ik me nu al af of ik niet teveel heb betaald voor die auto...

Maar goed, dat eeuwige getwijfel hoort bij een van de vele psychische stoornissen die ik heb .. (ADHD en 4 persoonlijkheidsstoornissen ,waaronder borderline)

Welja, ach, heb gewoon geen geduld..haha
Pas rond pinksteren heeft onze vriend tijd om dingen over te zetten, dus tot die tijd zul je geen actie zien hier.

En ja, die achterlamen vervangen, is dat zo simpel als dat het lijkt met die paar bouten aan de binnenkant losdraaien of komt er meer bij kijken?
Van nature ben ik wel een sleutelaar, maar laat dat nou net niet in auto's zijn, dit omdat ik bang ben dat ik wat verkeerd doe. Maar ik mag graag aan de fiets sleutelen...

Ik moet me er gewoon in verdiepen en het leuk gaan vinden en vooral niet vies zijn van die zwarte handen ,dan zou ik een prima automonteuze kunnen zijn. Maar ja, weet niet eens wat wat is onder de motorkap ,omdat ik me er voor heb afgesloten...

Ben onlangs nog met een nieuwe hobby begonnen... Houtsnijden! Hahha ,ook een mannenhobby!

Goed ,ik ga opstaan, tik dit via mijn HTC, en ga eens wat doen, vandaag heb ik de Omega helemaal voor mij alleen en kan ik er mee doen ,gaan en staan wat ik er mee wil! Net als do-vr-za-zo!

EDIT:
Ik heb wat nieuwe foto's van de gebreken geplaatst in de webmap.
In mijn onderschrift kan je klikken op de link!
 
ik zou geen meter meer rijden met die band .....!!!!!!!!

voor t zelfde geld heb je een klapband .. velgen met banden omzetten van de andere ..
 
Inderdaad, dat karkas van die band is lelijk beschadigd.
Velgen en banden van de rooie eronder en klaar is klara (velgen van die rooie zijn ook mooier ;) ).
 
Mijn man is begonnen om te kijken of we hem met een simpele sleutel en krik kunnen wisselen.

Hopelijk krijgen we alles los, want ja, we kunnen die rode niet meenemen naar de monteur, dan zouden we de wegenwacht er voor moeten laten komen.

Hopelijk lukt het hem!

-- 07 mei 2012 21:47 --

Nou, het lukt ze dus niet... 1 van de wielen van de rode komt niet los, hoe moet ik straks ff vragen.

Nou heeft hij de achterste 2 verwisseld, dus rijdt de Omega morgen op 2x 16" en 2x 17", want mijn man moet morgen naar zijn werk en het lukt gewoon niet nu...

Ik zou allang de wegenwacht hebben gebeld, maar dat wil hij niet, hij denkt dat ze daar niet voor komen.
Tja, dan weet ik niet hoe lang hij nu zo zal blijven rondrijden, want we krijgen het zelf dus niet los...

En ondertussen is Joey met allerlei kabels bezig geweest... maar hij krijgt, als het wordt goedgekeurd, een eigen account, waar hij zelf zijn project hier kan vertellen....
Hij wil een volwaardig 220v stopcontact in de auto gaan bouwen!
 
A

Anonymous

Gast
Joey zijn account werkt inmiddels, ik ben er even op ingelogd, want hij ligt nu te slapen en ik zal hem wel wegwijs maken in het forum. Hopelijk vindt hij het leuk om hier dingen te delen!

Ik wacht het wel af!

Groetjes Saïma, de (jonge) moeder van Joey!
 
met mijn omega reed ik ook voor 600~700 euro benzine per maand weg (voor deze bambi ontmoete)
echter de kosten voor de fysio worden me wel bespaard als ik het vergelijk met de gemiddelde 'goedkope' auto..
 
rroethof zei:
met mijn omega reed ik ook voor 600~700 euro benzine per maand weg (voor deze bambi ontmoete)
echter de kosten voor de fysio worden me wel bespaard als ik het vergelijk met de gemiddelde 'goedkope' auto..
Pfff... ik vind dat wel heel veel geld!
Maar leuk om te zien dat je ook nog een Safrane hebt gehad, kom die toch niet echt vaak tegen, nog steeds niet gespot op de weg...

Maar nu minder geld kwijt met de benzine, maar ach, nu weer met de veel te dure wegenbelasting!

Had overigens uitgerekend dat voor ons het verschil met benzine en diesel op jaarbasis zo'n 50 euro scheelt en gas 3000 euro zou schelen... (Berekening gemaakt op 50.000 km per jaar, geloof ik)
 
Bovenaan