Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

"Lusajoda's" (Saïma's) Omega Ervaringen!

R

Ralph

Gast
lusajoda zei:
rroethof zei:
met mijn omega reed ik ook voor 600~700 euro benzine per maand weg (voor deze bambi ontmoete)
echter de kosten voor de fysio worden me wel bespaard als ik het vergelijk met de gemiddelde 'goedkope' auto..
Pfff... ik vind dat wel heel veel geld!
Maar leuk om te zien dat je ook nog een Safrane hebt gehad, kom die toch niet echt vaak tegen, nog steeds niet gespot op de weg...

Maar nu minder geld kwijt met de benzine, maar ach, nu weer met de veel te dure wegenbelasting!

Had overigens uitgerekend dat voor ons het verschil met benzine en diesel op jaarbasis zo'n 50 euro scheelt en gas 3000 euro zou schelen... (Berekening gemaakt op 50.000 km per jaar, geloof ik)


lekkere berekening, die wil ik wel eens zien. alleen al op basis van 20.000 kilometer scheelt het al bijna 750.
en ik had mooi uitgezocht of de td in de dti gelepelt kan worden, nu zit je met van alles wat overgebouwd moet gaan worden en de mooiste opties liggen in de rode.
 
sorry dat ik het zeg maar ik hoop niet dat je een kat in de zak hebt gekocht met al die gebreken, en wat ralph al zegt de mooiste opties en auto is de rooie,
 
Eerlijk gezegd.... Begin ik daar ook steeds meer bang voor te worden...

Het zit zo:

Echt weken zit ik dagelijks met die auto in mijn hoofd. Hoe-wie-wat-waar-wanneer.
Heb echt soms letterlijk 3 dagen achter elkaar de 4 autosites uit zitten pluizen.
Ik wist het niet meer... Ik kreeg geen medewerking van mijn man, met als excuus: Hij had andere dingen aan zijn hoofd... (Heeel druk met zijn werk momenteel)
Enige dat ik dacht: Ik had gewild dat ik dat had!
Ondertussen liepen de brandstofkosten zó hoog op dat IK het zo zat was!

Ook de keuzes die gemaakt moesten worden.
Die heb ikhier ergens al beschreven.

Maar echt, ik weet dat ik ook liefste ander blok er in had gezet...
Mijn man reageerde met: Ach, je doet maar!

Maar vervolgens mag IK het dan gaan regelen. En dàt is nou met mijn zwakke kant dat ik gewoon niet goed kan
Ik had jullie moeten pm of bellen.
Heel makkelijk gezegd, heb er 3 dagen met lood mee in de schoenen gelopen omdat ik niet weet hoe ik dat aan moet pakken... Durd dat niet of zo.
Daardoor ook ineens die stilte hier op forum van mij....

Ik wist dat ik dat aanbod moest grijpe, maar ik had niet de dicipline om tot echte actie over te gaan.
Daar zit nou net een van mijn handicaps...grrr... En daar min man niet eens aan de auto dacht als ik er niet over zou beginnen, vroeg hij er ook niet naar.

Daarna weer turen op al die verkoopsites, ik ben een echte internetheld, vanuit mijn luie stoel en veilig beeldscherm tikken ,maar tot echte actie komen...pffff..

Toen vond ik deze blauwe en ik moet bekennen, ik zag door de bomen het bos niet meer en ben echt blind geweest met aantal zaken.

Had hem doorgemaild naar mijn man en die keek er op ziijn werk tussen de drukte even naar met 1 oog en riep alleen dat hij geen tijd had om mee te gaan.

Ik dacht, tja, dan maar alleen, ik wil rust aan de kop! Die Renault weg en blij zijn dat ik weer Omega rij!

Dus, ik zelf naar Heerhugowaard gereden...
Joey is meegegaan, maar daar heb ik daar niks aan gehad, die had haast en dacht 1 ding, koop nou maar, dan kunnen we tenminste terug! De minpunten die ik door de telefoon aan mijn man vertelde, oa die deurvanger, wuifde hij af met: ja, zeur niet zo, die las ik wel even...

Ik vond het doodeng allemaal en wist het ook niet meer. Dat ik in spanning zat omdat ik het alleen moest doen merk ik aan het feit dat ik dus die band en vooral die mistlampen niet heb opgemerkt.
Dat is echt niks voor mij.

Op de terugweg was ik blij om 1 ding: Die Renault is weg en we rijden weer Omega. En ...gewoon NU! En niet pas over nog meer weken/maanden.

Nu realiseer ik mij steeds meer dat ik totaal blind en ondoordacht gehandeld heb en ik alleen maar rust wilde, echter... Nu heb ik nog geen rust met de auto.
Manlief heeft 2 wielen gewisseld, nu rijdt hij achter op 16" en voor op de 2 met 17"...
Omdat ze bij de rode een fout hebben gemaakt met vastdraaien en wij het niet meer loskrijgen.

Als ik geen actie zou/zal ondernemen (wegenwacht bellen) dan rijden we over 2 mnd nog zo rond.
Ludwig boeit het geen flikker, de auto rijdt en hij is te druk met het werk nu. (Ivm Landmachtdagen, waar hij veel voor moet doen en regelen)

Ik dacht ff die achterlampen te wisselen... Lukte, echter...valt er net een donkere op de grond, is heel stuk vanaf, moet ik dus nieuwe kopen ... Aaarchhhh....

En dan Joey die 230v wil inbouwen en al op tekening 2 stopcontacten had getekend in... De achterportieren!
Daar hebben we een stokje voor gestoken!
Die wilde dus in elke achterdeur een stopcontact inbouwen via omvormers.
Dus hij is nu niet meer blij dat dat niet van mij mag...

Al met al, ja, ik persoonlijk heb wel spijt ja... Maar ja, niks aan te doen.
Verschil tussen TD en DTI zag ik ook niet, wist niet dat dat zo'n enorm verschil was!
Met koude motor is deze trager dan een volle vakantieauto met caravan op een lichte helling!
En hij schakelt traag over en maakt veeel meer geluid, door die 4 traps?

Maar ja, denk hier echt meerdere uren per dag aan, soms ff traan wegpikken toe, ben ik vrouw voor, en ja, weet het allemaal niet.
Ik vecht er voor om, zonder medicatie, van mijn depressie te genezen sinds juli en wilde dit geregeld hebben voordat ik bij de ggz in therapie ga (2 dagen per week).
En terwijl werken mij niet lukt, juist om dit soort redenen, heb wsw-indicatie: ik kan niet aanpakken ,weet niet hoe te doen, moet ik wel auto regelen. Niet raar dat ik dat niet alleen kan! (terwijl ik hoogbegaafd blijk te zijn, maar daar geloof ik niet meer in met dit soort domme acties! Alhoewel ,ik wist wel dat ik blok moest vervangen ,maar daar mijn kronkel ligt bij het feit regelen, ging het niet)
Bovendien ,met de verbouwing bij Jack, zou het ook weer tijdje duren voordat dat kan en dat wachten ging niet meer met de Renault en ... Ik wilde er gewoon klaar mee zijn!

En wbt mindere opties:
Tja, hij heeft geen regensensor, meekleurende spiegel, dti, memorystoel etc...
Maar goed, als hij motorisch goed is, dan moet ik maar stapje terug doen in de luxe.
Auto terugbrengen kan ook niet meer, want ik durf niet te bellen, ben totaal niet assertief! (Die training krijg ik ws ook bij de therapie)

Maar ik moet maar denken: voor mij was het een hele prestatie dat ik toch naar Heerhugowaard ben gereden en de aankoop heb geregeld en een heel lulverhaal heb gehouden over die Renault, zodat ik nog 200 heb gevangen! Tja...

EDIT: Lees hoop tikfouten. Heb het op de gsm getikt, omdat ik wakker was en door de auto niet meer kon slapen... EN straks pas ik mijn fouten wel aan op de laptop!
 
R

Ralph

Gast
220 volt in de achterdeuren waar ook de waterafvoer loopt van de ramen?
 

Joep

Verbannen
Gewoon bellen om die Omega terug te brengen, nee heb je, ja kun je krijgen. Je had inderdaad de hulp uit alle hoeken kunnen krijgen. Een les voor de volgende keer...
 

Vega

Medewerker
Administrator
Joep zei:
Een les voor de volgende keer...

Inderdaad. Die rooie staat al maanden stil konden er dan niet nog een paar weken 8)7
Hier vanuit het OOP is je genoeg hulp en raad aangeboden, jammer dat je daar niet gebruik van gemaakt heb, maar daar ben je nu zelf ook achter.
Zo'n 2.5TD is een hele stap terug als je een 2.5DTI gewent ben, ook daar ben je achter |:(
Misschien kan je doen wat Joep voorstelt terug met dat ding een een die rooie maken.
 

Andrew

600.000
Wat een verhaal, zeg. Toen ik de foto's van de blauwe Omega zag, was mijn eerste gedachte "nou, dat lijkt wel een kat in de zak gekocht". Terug met die wagen, zou ik zeggen. Maar ik vrees dat dat niet 1-2-3 zal lukken, die verkoper zal wel heel blij zijn geweest dat tie 'm kwijt is.

Andrew
 
Kat in de zak hoeft het in mijn optiek niet te zijn.

Wel merk ik dat je iets te overhaast een andere wagen hebt gekocht, waarbij wat steun van je man ook handig was geweest.

Voor wat betreft de velgen: met welk gereedschap hebben jullie de bouten proberen los te maken ?
Je kunt met namelijk met bijv het standaard boord gereedschap bijna geen enkele bout los krijgen.

Als je een sleutel hebt met een lange hefboom (ben de naam zo kwijt maar ik heb zon sleutel met +-75 cm aan hefboom) trek je daar bijna alles mee los.
Dan is het echt knappen of losgaan.


Groetjes

Lars
 
Even een snelle reactie

w.b.t. de wielen:

Het naafplaatje zit verkeerd...

Dat waren ze vergeten of zoiets en toen is dat er later opgedaan. Heb geen idee waar ik over praat, maar mijn man vertelde me het zo.
En omdat die verkeerd zit, zit het wiel muurvast of zoiets...
 
naafkapje verkeerd :? en dan wiel muurvast

:X voor het eerst dat ik het hoort dat door een naafkapje het wiel muurvast zit :S
 
R

Ralph

Gast
ze zitten vast op de naaf, :) alle bouten los ééntje drie slagen los en laten zitten en met een rubberhamer aan de binnenkant een klap geven. gaat beter met een eind hout.
 

Andrew

600.000
Ralph zei:
ze zitten vast op de naaf, :) alle bouten los ééntje drie slagen los en laten zitten en met een rubberhamer aan de binnenkant een klap geven. gaat beter met een eind hout.

Dat is inderdaad de enige verklaring die ik ervoor kan geven. Dat kan inderdaad wel eens knap vast zijn gaan zitten, inderdaad met beleid loswrikken of tikken en als je 1 bout een stukje laat zitten zoals Ralph aangeeft, dan klettert de velg tenminste niet op straat als tie plots loskomt. Het zal dus niet verkeerd gemonteerd zitten, er had hooguit wat vettigheid of zoals ik altijd doe wat kopervet op de naaf gesmeerd moeten zijn.

Andrew
 
saima ik zou naar de oop meeting komen dan kun je een hoop ervaring opdoen en vragen stellen er zijn daar kenners genoeg die je tips kunnen geven
 
jacques zei:
saima ik zou naar de oop meeting komen dan kun je een hoop ervaring opdoen en vragen stellen er zijn daar kenners genoeg die je tips kunnen geven

Goh, je hebt me op een idee gebracht, heb het ff opgezocht op het forum en gevonden...

Geen idee wat de familie wil op 1e Pinksterdag (vaak van die leuke verplichte dagen om samen te eten, ontbijt of avondeten) maar wellicht dat ik een 'gaatje' kan vinden om langs te komen, zó ver is dat niet vanaf mijn huis in Arnhem-Zuid... (ik woon bijna tegenover de woonboulevard in Arnhem op precies 1 km van de afrit Elden op de A325)

Helaas kan ik dan maar 1 Omega meenemen, de andere rijdt immers niet... ahhaha

Welja, ik zal eens kijken of ik kan komen buurten. Heb niet alle 9 pagina's daar gelezen, alleen ff het 1e bericht en daarop gereageerd.

Of ik blijf eten, geen idee...

Verder vandaag nog gereden met de Omega, stadsritten en snelwegrit. Muziekje aan en ff de 'vergelijkmodus' met de andere auto's uitzetten en genieten en ... eigenlijk is het toch een heerlijk voertuig!
Wel een unieke momenteel:
Heeft 2 verschillende soorten wielen.... (voor die 17" en achter die 16" en ... ik moet zeggen... die 16" is veeeeel gaver!!)
En 2 verschillende soorten achterlampen: 1x licht en 1x donker!

Waarmee kan je het het beste plakken, het is maar een randje wat afgebroken is... Ik zat zelf te denken aan Bison Hard Plastic.
Maar goed, er is zóveel lijm.... pfff...

Als het morgen droog is, zal ik eens de wegenwacht bellen en vragen of ze dat wiel los krijgen van de rode, dan kunnen die andere 2 ook gewisseld worden. Echter... ik ga me er niet aan wagen, heb eerlijk gezegd nog nooit het wiel verwisseld en ga me er niet zonder toezicht aan wagen.
Misschien dat de wegenwacht het wil doen, al verwacht ik dat niet, en anders mag Ludwig dat maandag een keer gaan doen.
Ik ben veel te bang dat ik die bouten niet vast genoeg draai.... Moet het gewoon een keer DOEN onder toezicht.

Welja, heb vandaag voor het eerst eens echt even genoten van de Omega! Ik had ook een echt 'goede' dag. Wat meer energie, voelde me wat beter en ja, dan kan ik wat meer gaan genieten!

De auto in de was zetten... nog zoiets...
Ik ben zo'n persoon: ALs er geen zon is dan heb ik het koud... is er wel zon, dan mag ik weer niet met die autoglym werken... aaarch... en ik vind dat zo vreselijk om dat voor op de stoep te doen, de hele buurt zit je steeds aan te kijken.... ik kan daar niet zo goed tegen.
Misschien maar eens in een washok zetten of zo...
De vorige keer met de rode had ik mazzel, kon ik in een oude brandweerkazerne terecht, lekker beschut poetsen. Niemand die me zag en lekker droog en ruim! Heerlijk!
Maar goed, die mogelijkheid heb ik nu niet meer.
Ooit komt het goed en wordt ook de blauwe heel erg mooi! Wel is, op die ene kras/deukje in de achterklep na, de lak beter van de blauwe dan van de rode die voor een enorme steenslag heeft...

Verder, de roestblaasjes op de achterklep...... ik heb alles in huis om het te bewerken, Dremel met alle tools... etc... maar... ik weet niet hoe ik dat moet aanpakken en heb geen lakstift en ben eerder bang dat ik de schade groter maak dan het nu is.
Welke tool moet ik gebruiken? En welke middelen..... en KAN ik het eigenlijk wel zelf aanpakken of maar zo laten zoals het is?
Bestaat daar ook een 'how-to' van?

Maar goed, een drukke dag gehad vandaag (zat om om 5.30u al in de auto om mijn man in Eindhoven af te zetten...) ik ga slapen.

Verder nog bedankt voor de reacties... misschien is het een raar en vaag verhaal, maar ... ik ben het even kwijt en dit is het enige plekje waar ik echt over de auto kan en mag praten! Ik praat er verder met niemand over!(Ja alleen de positieve dingen dan en heeeel oppervlakkig)

Groetjes Saïma
 
R

Ralph

Gast
lusajoda zei:
jacques zei:
saima ik zou naar de oop meeting komen dan kun je een hoop ervaring opdoen en vragen stellen er zijn daar kenners genoeg die je tips kunnen geven

Goh, je hebt me op een idee gebracht, heb het ff opgezocht op het forum en gevonden...

Geen idee wat de familie wil op 1e Pinksterdag (vaak van die leuke verplichte dagen om samen te eten, ontbijt of avondeten) maar wellicht dat ik een 'gaatje' kan vinden om langs te komen, zó ver is dat niet vanaf mijn huis in Arnhem-Zuid... (ik woon bijna tegenover de woonboulevard in Arnhem op precies 1 km van de afrit Elden op de A325)

Helaas kan ik dan maar 1 Omega meenemen, de andere rijdt immers niet... ahhaha

Welja, ik zal eens kijken of ik kan komen buurten. Heb niet alle 9 pagina's daar gelezen, alleen ff het 1e bericht en daarop gereageerd.

Of ik blijf eten, geen idee...

Verder vandaag nog gereden met de Omega, stadsritten en snelwegrit. Muziekje aan en ff de 'vergelijkmodus' met de andere auto's uitzetten en genieten en ... eigenlijk is het toch een heerlijk voertuig!
Wel een unieke momenteel:
Heeft 2 verschillende soorten wielen.... (voor die 17" en achter die 16" en ... ik moet zeggen... die 16" is veeeeel gaver!!)
En 2 verschillende soorten achterlampen: 1x licht en 1x donker!

Waarmee kan je het het beste plakken, het is maar een randje wat afgebroken is... Ik zat zelf te denken aan Bison Hard Plastic.
Maar goed, er is zóveel lijm.... pfff... vervangen voor een ander exemplaar

Als het morgen droog is, zal ik eens de wegenwacht bellen en vragen of ze dat wiel los krijgen van de rode, dan kunnen die andere 2 ook gewisseld worden. Echter... ik ga me er niet aan wagen, heb eerlijk gezegd nog nooit het wiel verwisseld en ga me er niet zonder toezicht aan wagen.
Misschien dat de wegenwacht het wil doen, al verwacht ik dat niet, en anders mag Ludwig dat maandag een keer gaan doen.
Ik ben veel te bang dat ik die bouten niet vast genoeg draai.... Moet het gewoon een keer DOEN onder toezicht.

Welja, heb vandaag voor het eerst eens echt even genoten van de Omega! Ik had ook een echt 'goede' dag. Wat meer energie, voelde me wat beter en ja, dan kan ik wat meer gaan genieten!

De auto in de was zetten... nog zoiets...
Ik ben zo'n persoon: ALs er geen zon is dan heb ik het koud... is er wel zon, dan mag ik weer niet met die autoglym werken... aaarch... en ik vind dat zo vreselijk om dat voor op de stoep te doen, de hele buurt zit je steeds aan te kijken.... ik kan daar niet zo goed tegen.
Misschien maar eens in een washok zetten of zo...
De vorige keer met de rode had ik mazzel, kon ik in een oude brandweerkazerne terecht, lekker beschut poetsen. Niemand die me zag en lekker droog en ruim! Heerlijk!
Maar goed, die mogelijkheid heb ik nu niet meer.
Ooit komt het goed en wordt ook de blauwe heel erg mooi! Wel is, op die ene kras/deukje in de achterklep na, de lak beter van de blauwe dan van de rode die voor een enorme steenslag heeft...

Verder, de roestblaasjes op de achterklep...... ik heb alles in huis om het te bewerken, Dremel met alle tools... etc... maar... ik weet niet hoe ik dat moet aanpakken en heb geen lakstift en ben eerder bang dat ik de schade groter maak dan het nu is.
Welke tool moet ik gebruiken? En welke middelen..... en KAN ik het eigenlijk wel zelf aanpakken of maar zo laten zoals het is?
Bestaat daar ook een 'how-to' van? Schuurpapier, plamuur, 2k lak, 2k blankelak en laat de dremel liggen meerschade dan dat je goed maakt.

Maar goed, een drukke dag gehad vandaag (zat om om 5.30u al in de auto om mijn man in Eindhoven af te zetten...) ik ga slapen.

Verder nog bedankt voor de reacties... misschien is het een raar en vaag verhaal, maar ... ik ben het even kwijt en dit is het enige plekje waar ik echt over de auto kan en mag praten! Ik praat er verder met niemand over!(Ja alleen de positieve dingen dan en heeeel oppervlakkig)

Groetjes Saïma
 

Joep

Verbannen
Je zit al zo lang met die Omega's in je hoofd, tijd om dus gewoon even te komen buurten op de meeting. Er zijn daar mannen die de Omega kennen op hun broekzak, en dus kunnen ze je echt helpen met tips en tricks! Neem die hulp ook aan, niet bang zijn, we bieden het aan! :)
 
Ralph met een dremel kan goed alleen moet je goed weten wat je doet en hoeveel kracht je zet dan kun je secuur werken
 
Bovenaan