Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

MaNtZeL airbox ( eerste foto )

Berry

OOP Huisleverancier
Tuurlijk hebben die er genoeg liggen ....wie geloofd daar nu in,een 4 kant metalen doosje voor veel geld :Z
Heb vroeger ....ben ook al oud he ....zoveel kadettjes en astra's gsi gesloopt waar bv zo'n lexmaul inlaat op zat ...en ik merkte er geen drol van.Met een meeting op de testbank geweest en nog minder pk dan standaard _O- maarja klinkt leuk en meer lawaai is vermogen toch 7(8)7
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Je moet ook naar een bank gaan die standaard al wat meer PK's aangeeft Berry. Je snapt het niet. :P
 
Berry zei:
Heb vroeger ....ben ook al oud he ....zoveel kadettjes en astra's gsi gesloopt waar bv zo'n lexmaul inlaat op zat ...en ik merkte er geen drol van.Met een meeting op de testbank geweest en nog minder pk dan standaard

Ik herken dit van een maat van mij, dikke harley, en daar moest en zou een supertrap uitlaat op want ooowww dat gaf pas geluid maar vooral veel vermogen.
Wij naar een testbank, en de HD er op, en idd het geluid was ongeloffelijk ( veel te hard) maar de uitdraai was zo mooi, het leken de alpen wel.
Waar een standaard harley een hele mooi opbouwde grafiek laat zien was deze echt het spoor bijster, maar aan het eind had hij toch mooi 2 pk meer dan
een standaard harley.
 
Wat ik hier een beetje mis is, wat wordt/is er aan het uitlaatsysteem gedaan??? Er is mij altijd geleerd dat als je de inlaat verbeterd, moet je ook het uitlaatsysteem verbeteren. De ingezogen lucht moet ook weg kunnen komen. Diameter van de uitlaatbuis vergroten, kat er tussen uit scheelt ook al pk, s. of een ijs intercooler plaatsen om de aangezogen lucht te koelen, weer wat pk, s en koppel er bij. als we toch bezig zijn ;) O-)

Mvg, Jan Wieger.
 

Andrew

600.000
jwsmedinga zei:
Wat ik hier een beetje mis is, wat wordt/is er aan het uitlaatsysteem gedaan??? Er is mij altijd geleerd dat als je de inlaat verbeterd, moet je ook het uitlaatsysteem verbeteren. De ingezogen lucht moet ook weg kunnen komen. Diameter van de uitlaatbuis vergroten.........

Dat hadden ze bij Mantzel ook bedacht >:)

kit 4: Mantzel Powerresonator incl. Powermotronik, Sportluftfilter und Gruppe A Sportauspuff Anlage: 2 x 63,5mm / Endrohre 2 x 80mm

Even 1299 euri aftikken en dan heb je ook wat :X
 
Andrew zei:
jwsmedinga zei:
Wat ik hier een beetje mis is, wat wordt/is er aan het uitlaatsysteem gedaan??? Er is mij altijd geleerd dat als je de inlaat verbeterd, moet je ook het uitlaatsysteem verbeteren. De ingezogen lucht moet ook weg kunnen komen. Diameter van de uitlaatbuis vergroten.........

Dat hadden ze bij Mantzel ook bedacht >:)

kit 4: Mantzel Powerresonator incl. Powermotronik, Sportluftfilter und Gruppe A Sportauspuff Anlage: 2 x 63,5mm / Endrohre 2 x 80mm

Even 1299 euri aftikken en dan heb je ook wat :X
Hmmm.....ben benieuwd als ik zo'n ding erop zou zetten met die handbak en RVS uitlaat. Moet wel te merken zijn denk ik.
Luchtfilter (inlegfilter) wil ik ook nog wel een keer proberen maar of dat veel gaat schelen?

Gr. Paul
 
R

Ralph

Gast
we proberen even iets uit en wat maakt het weer een reacties los. _O-
is het niet een uitlaat dan wel een airbox al dan niet de draagarmen. jeeeeeeeetje
wij weten het allemaal zo goed te vertellen maar niemand heeft er mee rond gereden, vanwaar al deze negatieviteit, het zal wel in het weer zitten.
 
Ik ben benieuwd!

Wat is eigenlijk het nut van het Dualram systeem? Is dat voor het verbruik ofzo?
 
Niels zei:
Ik ben benieuwd!

Wat is eigenlijk het nut van het Dualram systeem? Is dat voor het verbruik ofzo?

beter (mooier )vermogen over het hele toerengebied, hierdoor krijg je een betere koppelgrafiek
 
Vette mod, als ik niet zo'n sneu vier cilindertje had was ik m'n plaatwerk skills aan het ophalen nu. :) Vind het er gaaf uit zien zo onder de kap, stuk beter gevuld. Hoe dik is t plaat waar jullie dit van fabrieken trouwens? Volgens dat Engelse verhaaltje moet het een nogal stug en robuust ding zijn...
 
Mmm, ok.

Airboxes need to be well-sealed and stiff in construction to maintain these resonance characteristics.

Dat in m'n achterhoofd houdend denk ik dat dat originele Mantzel ding een redelijk zwaar gietstuk is.

Maw, ik denk dat jullie constructie nogal zwak is. Ja ook al kun je er op staan oid...
 

tonboy

Verbannen
warhamstr zei:
Maw, ik denk dat jullie constructie nogal zwak is. Ja ook al kun je er op staan oid...
Ben een tijd betrokken geweest bij dieptrekken van RVS ommantelingen (als tekenaar -constructeur bij een stempelmakerij) en je mag van mij geloven dat 2 mm rvs zeer sterk is en dat dit geen problemen zal opleveren. Het is per slot van rekening een box van zeer geringe afmetingen. Ga zo voort Ralph !
 

richard66

500.000+
Berry zei:
Een vette broodtrommel _O-
Toch geen porum zo'n doos onder de kap :N

Nu 2 dozen onder de kap :F

Gr Richard. :b<br /><br />-- 08 maart 2014 12:00 --<br /><br />
Ralph zei:
we proberen even iets uit en wat maakt het weer een reacties los. _O-
is het niet een uitlaat dan wel een airbox al dan niet de draagarmen. jeeeeeeeetje
wij weten het allemaal zo goed te vertellen maar niemand heeft er mee rond gereden, vanwaar al deze negatieviteit, het zal wel in het weer zitten.

Ha ha Ralph als je van al die negatieviteit van iedereen nou een bijdrage krijg heb je eerste model eruit :+

Ik ben benieuwd naar het eind resultaat d:)b

Gr Richard. :b
 
ik hoor wel of het werk, en al is het maar voor het geluid, ben benieuwd wat het doet in combinatie met mijn open luchtfilter. zal een kabaal worden onder de motorkap.
 
R

Ralph

Gast
het zit reeds onder de kap morgen gaan we test rijden. zie hiervoor ook mijn garage onder het kopje mijn nieuwe omega, daar zit het gemonteerd.
men moet wel wel de gasklep stand opnieuw kalibreren anders werkt het niet.

en richard: maakt mij niet uit. het zit eronder als test en bij goed bevonden weet ik wie NIET, want het werkte toch niet "toch"?<br /><br />-- 08 maart 2014 20:33 --<br /><br />
warhamstr zei:
Mmm, ok.

Airboxes need to be well-sealed and stiff in construction to maintain these resonance characteristics.

Dat in m'n achterhoofd houdend denk ik dat dat originele Mantzel ding een redelijk zwaar gietstuk is.

Maw, ik denk dat jullie constructie nogal zwak is. Ja ook al kun je er op staan oid...

Je heb helemaal gelijk 403 RVS is erg zwak, wil het niet dat er geen gat in te krijgen is. _O-
 
Bovenaan