Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

MaNtZeL airbox ( eerste foto )

Nee stugge troep is het, naja plasmasnijder weet daar wel raad mee. Maar 2mm buigen of 5mm is nogal een verschil. Sorry dat ik meedenkt trouwens :9
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ziet er goed uit, ik ben benieuwd naar de rijeigenschappen.
Die tekst nee. :r

Eigenlijk had ik die andere mod daar verwacht. _O-
 

richard66

500.000+
Ralph zei:
het zit reeds onder de kap morgen gaan we test rijden. zie hiervoor ook mijn garage onder het kopje mijn nieuwe omega, daar zit het gemonteerd.
men moet wel wel de gasklep stand opnieuw kalibreren anders werkt het niet.

en richard: maakt mij niet uit. het zit eronder als test en bij goed bevonden weet ik wie NIET, want het werkte toch niet "toch"?

-- 08 maart 2014 20:33 --

warhamstr zei:
Mmm, ok.

Airboxes need to be well-sealed and stiff in construction to maintain these resonance characteristics.

Dat in m'n achterhoofd houdend denk ik dat dat originele Mantzel ding een redelijk zwaar gietstuk is.

Maw, ik denk dat jullie constructie nogal zwak is. Ja ook al kun je er op staan oid...

Je heb helemaal gelijk 403 RVS is erg zwak, wil het niet dat er geen gat in te krijgen is. _O-

Ik wacht het gewoon af Ralph hoe het reseltaat is na de test d:)b

Gr Richard. :k :b
 
R

Ralph

Gast
de test: de wagen is dermate agressief op het gas dat wij al na een korte rit de box eruit hebben gehaald. 7(8)7
bij het optrekken lijkt het of je vol gas geeft. het trekt en rukt eraan of het leven er vanaf hangt. ook bij een klein beetje gas.
:(
eind resultaat, het is leuk voor de jeugd, maar niet voor mij.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Dat er zoveel verschil in zat had ik niet verwacht. Kan je nagaan hoe die motoren geknepen zijn.
 

richard66

500.000+
:+ Leuk reseltaat dat je er zoveel uit kan krijgen aan kracht , valt het nog op de weg te houden :9~
En wat doet het brandstof verbruik , gaat ook wel om hoog zeker , Want kracht kost brandstof toch. _O-

Is mischien leuk voor op mijn MV6 je :+ d:)b

Gr Richard. :b
 

Joep

Verbannen
Zo, dat had ik ook niet verwacht Ralph! Als je er even niet aan denkt draai je de boel zo kapot met die kracht. :N
 
Interessant is het wel te noemen. Is het misschien beter te doseren met een handbak? En is het een idee om het ook op andere omega's te proberen en te kijken wat daar het resultaat is? Dus 3 liter, 3.2 enz?

Gr. Paul
 
R

Ralph

Gast
brandstofverbruik blijft nagenoeg gelijk, is gemeten over een afstand van 40 km.
wat mij tegen viel is het enorme vermogen wat in 1 keer los komt.
logisch, want de ramair staat normaliter dicht tot een bepaald toerental en nu permanent open.
werken doet het :d dus een ieder die zegt van niet die kan 7(8)7 .

-- 10 maart 2014 20:38 --

Vega zei:
Ziet er goed uit, ik ben benieuwd naar de rijeigenschappen.
Die tekst nee. :r

Eigenlijk had ik die andere mod daar verwacht. _O-

deze is klaar enkel stroomt nu de koelvloeistof eronder uit.
leuk hoor een nieuwe werkplaats die niets kost :S
 

richard66

500.000+
Ralph zei:
brandstofverbruik blijft nagenoeg gelijk, is gemeten over een afstand van 40 km.
wat mij tegen viel is het enorme vermogen wat in 1 keer los komt.
logisch, want de ramair staat normaliter dicht tot een bepaald toerental en nu permanent open.
werken doet het :d dus een ieder die zegt van niet die kan 7(8)7 .

-- 10 maart 2014 20:38 --

Vega zei:
Ziet er goed uit, ik ben benieuwd naar de rijeigenschappen.
Die tekst nee. :r

Eigenlijk had ik die andere mod daar verwacht. _O-

deze is klaar enkel stroomt nu de koelvloeistof eronder uit.
leuk hoor een nieuwe werkplaats die niets kost :S

:? van waar komt je lekkage nu weg dan ,
gr Richard. :b
 

tonboy

Verbannen
IJsblok zei:
Interessant is het wel te noemen. Is het misschien beter te doseren met een handbak? En is het een idee om het ook op andere omega's te proberen en te kijken wat daar het resultaat is? Dus 3 liter, 3.2 enz? Gr. Paul
Ik denk dat een handbak inderdaad betere resultaten zal opleveren, echter zal de koppeling ook wel aangepast moeten worden. Die kan al dat vermogen in de lagere toeren anders niet verwerken.
Daar ziet het er naar uit in de nu gecreëerde situatie ook, de automaat kan het gewoon niet aan, voor zover ik die conclusie mag trekken uit het bovenstaande verhaal.
Een andere oplossing is misschien een restrictie (vlinderklep) aanbrengen in de inlaat van de box. Hiermee knijp je immers ook de luchttoevoer.
 
Hee Ralph,

Klinkt toch wel aanlokkelijk, nu heb jij een 3.2 (toch?) bij een 2.6 is het waarschijnlijk minder heftig?
Nadeel? dat er dingen stuk gaan bak, koppelomvormer, de motor? Moet je niet wat meer proberen, misschien iets knijpen. Ik ben wel te porren voor een gevoelig gaspedaal.

Gr Rob vK
 
Ik wil dit ook :D, alleen ga ik met dikker staal aan de slag. Vrees dat 't daar bij jullie verkeerd gaat. 2mm is te dun. Dit is een beetje als een speakerkist maken van triplex... Het houd wel, maar het werkt niet.
 
Bovenaan