Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

melding display

vandaag kwam mijn echtgenote thuis met de mededeling dat ze een melding kreeg van ongeveer, weet ze niet meer precies [positie van de lampen controleren met een figuur van een lampje erbij] wat kan dit zijn de auto was niet geladen en is in december nog gekeurd.
 

Andrew

600.000
Waarschijnlijk was dat de melding "lichtstand dimlicht" en dat betekent dat de automatische hoogteverstelling van de koplampen het niet doet. Het kan één van de stelmotoren zijn, dan wel de hoogtesensor op de linker voor- of achterdraagarm.

(Ik neem aan dat je wel al gecontroleerd hebt of alle lampen het nog doen, dat geeft namelijk ook een melding in de board computer, welke precies weet ik niet).

Andrew
 
Andrew zei:
Waarschijnlijk was dat de melding "lichtstand dimlicht" en dat betekent dat de automatische hoogteverstelling van de koplampen het niet doet. Het kan één van de stelmotoren zijn, dan wel de hoogtesensor op de linker voor- of achterdraagarm.

(Ik neem aan dat je wel al gecontroleerd hebt of alle lampen het nog doen, dat geeft namelijk ook een melding in de board computer, welke precies weet ik niet).

Andrew
is dit uit te lezen met de tech
 

Andrew

600.000
jazeker, met de Tech-2 kan je zien welk onderdeel de storing geeft, dat heeft Peter (Vega) bij mijn Omega ook ooit een keer gedaan en dat bleek de rechter stelmotor te zijn die de melding in de board computer veroorzaakte.

Andrew
 
Deze melding heb ik sinds kort ook... :/
De rechterkoplamp hangt er een beetje bij als een lui oog, heeft dat te maken met de stermotor, of gaat het hier om zo'n kunststof nokje? Ik heb xenon
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Als hij naar beneden hangt en je kunt het binnenwerk makkelijk bewegen is je nokje afgebroken en moet de koplamp open.
 

Andrew

600.000
Maar let op: een gebroken stelnok geeft geen foutmelding dat de hoogteverstelling niet goed meer werkt.

Andrew
 
en heeft nog iemand hier op het forum van die alu nokjes voor de koplampen? anders ben ik hierin wel vrij geïnteresseerd!
 

tonboy

Verbannen
lowflyer zei:
en heeft nog iemand hier op het forum van die alu nokjes voor de koplampen? anders ben ik hierin wel vrij geïnteresseerd!
Zal wel, maar of die ze kwijt willen.....
Mocht er besloten worden tot nieuwe productie van deze dingen, ik ben ook wel in 2 setjes geïnteresseerd.
 
als ik er eentje kan bemachtigen wil ik deze productie ervan wel op mij nemen of toch kijken wat dit gaat kosten om deze te maken! maar moet eerst eentje als voorbeeld hebben!
 
volgens mij gaat het hierover

xnaDUXL.jpg
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Klopt. De voorraad in Tiel is inmiddels op doordat we een hoop OOP'ers hiermee hebben voorzien. Jammere opmerking weer Ton.

Misschien heeft Vega er nog.
 
tja of iemand moet weten wat de productie kost en er mits een hoop gegadigden zijn dit zelf willen uitvoeren wil ik er best eens voor rondkijken, maar dan moet ik er eerst eentje hebben voor na te maken!
 

yoyo

The UK brothers
Misschien hebben onze Engelse vriendjes ze nog, daar kwamen de onze ook vandaan meen ik.
 

richard66

500.000+
lowflyer zei:
tja of iemand moet weten wat de productie kost en er mits een hoop gegadigden zijn dit zelf willen uitvoeren wil ik er best eens voor rondkijken, maar dan moet ik er eerst eentje hebben voor na te maken!

Mocht het zo zijn dat je ze wild gaan maken , wil ik ze ook wel , heb ze niet gelijk nodig maar kan maar op de plank liggen voor het geval van ;)

gr Richard. :k
 

Vega

Medewerker
Administrator
B-Buster zei:
Klopt. De voorraad in Tiel is inmiddels op doordat we een hoop OOP'ers hiermee hebben voorzien. Jammere opmerking weer Ton.

Misschien heeft Vega er nog.

Helaas ook hier op.

Ik kan ze wel weer een groot aantal bestellen als er animo voor is. Prijs is dan ongeveer €18 per stuk (afhankelijk van het aantal en de verzendkosten)

richard66 zei:
heb ze niet gelijk nodig maar kan maar op de plank liggen voor het geval van ;)

Dit mag je niet hardop zeggen Richard, sommige leden hebben daar moeite mee als je alles voor je zelf houd.
 
dan moeten die leden nu ook meedoen en er een deel bestellen :) als jij die gewoon bestellen kan wil ik wel 3sets dus 6stuks!
dank u!
 
Bovenaan