Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

melding hoogteregeling koplampen

ik krijg de hele tijd melding van hoogteregeling koplampen, vervolgens willen uitlezen, maar de computer komt er niet in! hij kan alles gewoon uitlezen, maar daar komt hij niet binnen!
iemand een ideetje? zekeringen zijn nagekeken zou het de computer van de hoogteregeling kunnen zijn die het heeft begeven? ik ben momenteel even zonder ideeën!
 

Joep

Verbannen
Lichtstand dimlicht in je bc is vaak te wijten aan een afgebroken of loszittende sensor op de voorste of achterste draagarm. Dat is wel een kwaaltje want door vuil en vocht gaat de gangbaarheid eruit waardoor de boel afbreekt.
De melding die jij krijgt kan te wijten zijn aan afgebroken stelnokjes in je koplamp. Komt ook vaak voor.
 
Joep zei:
Lichtstand dimlicht in je bc is vaak te wijten aan een afgebroken of loszittende sensor op de voorste of achterste draagarm. Dat is wel een kwaaltje want door vuil en vocht gaat de gangbaarheid eruit waardoor de boel afbreekt.
De melding die jij krijgt kan te wijten zijn aan afgebroken stelnokjes in je koplamp. Komt ook vaak voor.

Nee de melding is niet te wijten aan de stelnokken in je koplamp, de motoren hierin werken gewoon door maar bedienen niks.
Het gaat om de sensoren op je assen, bij mij waren ze erg vuil en niet gangbaar.

Maar het eerste probleem is dat hij niet kan uitlezen, dan ga je inderdaad denken aan de controle module of de aansluitingen hiervan.

Vega kan vast vertellen waar deze zit.
 
want ik heb een andere hoogteregeling gehaald enzo dus vervangen is geen probleem, maar omdat hij dit niet kan uitlezen is er volgens mij iets anders aan de hand!
 

Vega

Medewerker
Administrator
Het zijn of de sensoren aan de voor- of achteras of de stelmotoren in de koplampen.

Stelnokken hebben geen invloed daarop.
 
lowflyer zei:
maar dan kan je dit normaal toch nog uitlezen? niet?

Jazeker, ik kan zelfs met opcom de stelmotoren aansturen, en ook de sensoren kun je testen door ze te bewegen, dan zie je daarvan de weerstand of voltage wijzigen op je scherm.
 
maar de wij krijgen hem niet uitgelezen met de computer, de rest van de auto gaat prima uit te lezen behalve die hoogteregeling niet, dus het ligt niet aan de computer maar ergens aan de hoogteregeling(computer hiervan ofzo?)
 
Joep zei:
Lichtstand dimlicht in je bc is vaak te wijten aan een afgebroken of loszittende sensor op de voorste of achterste draagarm. Dat is wel een kwaaltje want door vuil en vocht gaat de gangbaarheid eruit waardoor de boel afbreekt.

Kans is idd groot.
Even checken aan de draagarmen. Is zo gebeurd en is ook zo hersteld.
Je bent langer bezig met het proberen uit te lezen.
 
ja en ik heb de onderdelen meermaals liggen, maar dan nog zou deze uitgelezen moeten kunnen en dat kan hij niet dus ligt het dan niet ergens anders dan de sensors op de draagarmen?
 
nee want de 'bosch computer' leest alles uit van men omega en ziet ook de fout hoogteregeling koplamp maar als die fout wilt openen om te kijken waar het precies zit dan geraakt die er niet in, en bij de abs sensor kwam hij er wel in
 
Bovenaan