Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Meldingen in dashboard en GID

Iets zit er niet helemaal lekker bij mij, toen ik de auto net kocht kreeg ik steeds de melding ''opgelet, xenon'' oid.
Dat waren de bekende sensoren die vast zaten, deze goed schoongemaakt en nooit meer last gehad.
Maar nu valt mijn automaatbak soms in noodloop, en dan krijg ik wel een oranje steeksleuteltje in het dashboard maar geen melding in de GID.
Met het vervangen van de remblokken sloopte ik helaas de slijtagesensor, daar krijg ik wel een melding van in de GID (attentie, remblokken).


Nu was laatst mijn ruitenwisservloeistof op en zo te zien zit daar een sensor in het tankje, ik kreeg geen melding ?
Er stond nog net een drupje motorolie onder aan de pijlstok ( :X ) en daar kreeg ik ook geen melding van, of detecteert de sensor in de carter dat nog later?

Iemand enige idee hoe het zou moeten zijn?
 
toevallig deze week melding controle oliepeil stond idd bij het eerste streepje van bovenaf dus dan is er 0,2 liter uit en dat op 9500 km niks om je druk over te maken dus in december toch keuring en beurt dus dan rijgt hij weer vers sap
 
Hmm ok, dan zit er toch iets niet goed.
Krijgen jullie dan echt een melding in de GID/CID?
Dat is in feite het zelfde scherm qua meldingen toch?

Ik krijg tot nog toe alleen de meldingen van remblokken, dat mijn onstar systeem oid niet werkt zonder simkaart, en verder de meldingen tanken svp :)

Zal ik toch eens kijken waar dat aan ligt, weet iemand hoe dit sensor werkt van het ruitenwisservloeistof reservoir?
Als deze leeg is, hoort de sensor dan een stroomkring te sluiten?
Want ik heb de sensor losgekoppeld en dan krijg ik geen melding.
Als ik de aansluitingen doorverbind ook niet.

Zou het ergens een zekering kunnen zijn?
 
Bovenaan