... zijn Omega.
Toen Ruud afgelopen maand op zijn motor vertrok en mij de sleutel tot zijn Omega overhandigde had hij kunnen weten (en wellicht was dat ook wel zo ) dat dat gevolgen zou hebben. Zeker met de wetenschap dat hij even weg zou blijven.
Dus zo was het idee geboren de detailing gear maar weer eens aan te spreken. Aangezien dat altijd gezelliger is om samen te doen werd Sjors gebeld, die was uiteraard meteen in voor deze actie en zo stond zaterdag 2 juni geblokt voor een dagje Omega aaien.
De onwetende eigenaar met zijn beide machines:
En toen was het zover en konden we beginnen.
Aangezien het met z'n 2en flink doorwerken is om zoiets in 1 dag te doen heb ik weinig foto's van het werk aan de buitenkant, het was allang donker toen we een keer klaar waren. Stappenplan na een test bleek Monello Mezzo op oranje en finishen met Monello Finale. De motorkap heb ik met Inizio + oranje pad gedaan aangezien het resultaat van Mezzo me niet beviel. Verder zaten er weinig echte uitdagingen in. Hier en daar een krasje.
WIP:
Na een rondje met bovenstaande stappen zagen we weer mooie reflecties:
Hierna een glaze (White Diamond), sealant (EX-P) en een waxlaag (Collinite 915) toegepast en dat was een korte samenvatting van flink wat werk aan de buitenkant.
De binnenkant is zéker niet overgeslagen. Nadat ik met de wondersponsjes was bezig geweest tijdens het prepareren van mijn beige interieur vond ik het eigenlijk wel jammer dat ik die dingen niet eerder had gehad. Hoe uitgelezen was de kans om enige bevrediging te krijgen. Dus eerder op de dag, toen Sjors nog niet aanwezig was, ben ik begonnen met Ruud zijn interieur. En sponsjes.
Zitting met links een schoongemaakt deel:
Ook op stuur en automaatknop werkt het super:
Toen de extractor erbij gepakt en de vloerbedekking schoongemaakt:
Complete stoel gedaan:
Matten schoongemaakt:
Daarna al het leder met Gliptone Conditioner ingesmeerd:
En uiteraard de wielen niet vergeten:
Toen werd het wachten op de terugkomst van de eigenaar. Dus pyjama aan en slapen maar:
Toen Ruud afgelopen maand op zijn motor vertrok en mij de sleutel tot zijn Omega overhandigde had hij kunnen weten (en wellicht was dat ook wel zo ) dat dat gevolgen zou hebben. Zeker met de wetenschap dat hij even weg zou blijven.
Dus zo was het idee geboren de detailing gear maar weer eens aan te spreken. Aangezien dat altijd gezelliger is om samen te doen werd Sjors gebeld, die was uiteraard meteen in voor deze actie en zo stond zaterdag 2 juni geblokt voor een dagje Omega aaien.
De onwetende eigenaar met zijn beide machines:
En toen was het zover en konden we beginnen.
Aangezien het met z'n 2en flink doorwerken is om zoiets in 1 dag te doen heb ik weinig foto's van het werk aan de buitenkant, het was allang donker toen we een keer klaar waren. Stappenplan na een test bleek Monello Mezzo op oranje en finishen met Monello Finale. De motorkap heb ik met Inizio + oranje pad gedaan aangezien het resultaat van Mezzo me niet beviel. Verder zaten er weinig echte uitdagingen in. Hier en daar een krasje.
WIP:
Na een rondje met bovenstaande stappen zagen we weer mooie reflecties:
Hierna een glaze (White Diamond), sealant (EX-P) en een waxlaag (Collinite 915) toegepast en dat was een korte samenvatting van flink wat werk aan de buitenkant.
De binnenkant is zéker niet overgeslagen. Nadat ik met de wondersponsjes was bezig geweest tijdens het prepareren van mijn beige interieur vond ik het eigenlijk wel jammer dat ik die dingen niet eerder had gehad. Hoe uitgelezen was de kans om enige bevrediging te krijgen. Dus eerder op de dag, toen Sjors nog niet aanwezig was, ben ik begonnen met Ruud zijn interieur. En sponsjes.
Zitting met links een schoongemaakt deel:
Ook op stuur en automaatknop werkt het super:
Toen de extractor erbij gepakt en de vloerbedekking schoongemaakt:
Complete stoel gedaan:
Matten schoongemaakt:
Daarna al het leder met Gliptone Conditioner ingesmeerd:
En uiteraard de wielen niet vergeten:
Toen werd het wachten op de terugkomst van de eigenaar. Dus pyjama aan en slapen maar: