Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Michelin Primacy HP

B-Buster

Medewerker
Administrator
Na veel lezen heb ik begin deze zomer gekozen voor 4 nieuwe Michelin Primacy HP banden, in de maat 235/45 17. Deze liggen om mijn zomervelgen.

20224.jpg


Uiteindelijk voor deze gekozen omdat ze in veel reviews bovenaan eindigde. Koersvast, comfortabel, duurzaam (Michelin lijkt vaak het best te scoren qua slijtvastheid), een goede allrounder dus. De prijs is misschien wat hoog i.v.m. de concurrentie, ik heb destijds 145,- per band betaald, maar dit geld zijn de banden in mijn ogen zeker waard.

Ik heb er inmiddels 12.000 km mee gereden en het profiel is nog erg goed. Ook van hevige regenval / extreem nat wegdek zijn ze niet bepaald onder de indruk. Elders heb ik gelezen dat men deze band een ramp vond als het nat werd... mijn praktijkervaring wijst anders uit. Ik vind dat deze banden ook bij nat weer erg goed presteren.

Hiervoor had ik de Dunlop's SP9000 op de voorwielen liggen. Die dingen grepen elke spoorvorming met groot plezier aan. Daar heb ik met deze banden vrijwel geen last van. Voorkomen lukt uiteindelijk nooit met deze bandenmaat.

Ik durf hem iedereen aan te raden.
 
Ja heb de zelfde ervaring met michelin goede slijtage vaste band die geen moeite heeft met regen en een beetje sneeuw.

Moet zeggen dat ik iets minder heb betaald per band. Zat op €100,- per stuk. Maar kende de eigenaar van de bandenzaak.

Gr Jack
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ligt ook aan de maat Jack. In 17" zijn ze best een stukje duurder dan voor de standaard 16" velgen.

Ik heb 2 banden voor inkoopsprijs gekregen, die lag op 130. Dat was mei 2009.
 
Als je banden koopt die niet meer zo actueel zijn, scheelt dat ook een vracht in aanschafkosten.
Ik heb dat ook, aan de lijve, ondervonden... :P
 
Heb ze zelf ook de Michelins Premacy HP's.
Goede banden, altijd al goede ervaringen gehad met Michelin banden !
Heb zelf alleen wel voor wat meer aan moeten schaffen. Via dealer.
Wel iets korting, maar niet schrikbaren.

Opel leverde volgens mij ooit al haar auto's af fabriek met Michelins.. Jaren terug.
 
Ja dat klopt !
Goeie ouwe tijd. Tegenwoordig is het veelal Continental en Bridgestone geloof ik toch ?
 
Zo te lezen allemaal zeer tevreden Michelin gebruikers hier. Ikzelf rij al een tijdje rond met Dunlop SP Sport 2000E en eigenlijk naar volle tevredenheid. Ik heb niet veel ervaring met Michelin maar mijn vader was ook altijd zeer gecharmeerd van dit merk. Ik vind ze in de maat van mijn achterbanden (255-40-17) wel aardig aan de prijs. Dat scheelt op vier banden toch al 200 euro (het wordt overigens dan wel de Pilot Sport PS2). Is de Michelin Primacy HP ook in de bovengenoemde maat leverbaar of wordt het dan de Pilot Sport PS2. Is er hier iemand die ervaring heeft met deze laatste band?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
De Primacy kan ik niet vinden in die maat, dan zit je zo te zien vast aan de PS2.

Ik heb er geen ervaring mee. Heb persoonlijk ook geen behoefte aan een sportieve(re) band.
 
Uit dit topic:
MetalRush zei:
Ik verwacht dat de prijs van de [acro=Toevoeging omegauser]Michelin Pilot Sport PS2[/acro], aankomend seizoen, wel een beetje is gedaald. Aangezien het, tegen die tijd, geen 'actueel' bandje meer is (zullen dan wel weer een opvolger hebben).
Hé dat biedt perspectief. Mijn huidige banden kunnen nog wel even mee (de Omega is net weer door de APK) maar het houdt niet echt over. Iedereen is hier erg gecharmeerd van Michelin Primacy HP. Ik heb achter echter fors brede banden nodig (minimaal 255) en die zijn niet leverbaar in de Primacy HP serie. Je komt dan voor een zomerband terecht in de Pilot Sport PS2 serie.

Ruud, heb je een idee wanneer de huidige Pilot Sport PS2 serie afloopt. Ik kan het dan wat in de gaten houden.

Groet,

Walter
 
Nee Walter, daar heb ik geen idee van.
Maar aankomend seizoen moet ik toch over op nieuwe banden (welke dan dé Michelins gaan worden) en zal het dan even navragen bij Profile Tyrecenter.

Over het algemeen geldt: als er nog geld aan verdiend wordt, houden ze het in de handel.
Die P9000, die ik heb gehad, zijn ook nog in de handel (ondanks dat ík de ervaringen ermee niet geweldig vind).
 
De ervaring met banden ligt voor een deel bij de gebruiker, maar ook voor een deel bij de auto.
Niet elke auto vind elke band even fijn rijden.
Waar dat precies aan ligt weet ik niet.
 
Bovenaan