Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Microfoon kabel, Welke en waar????

Hallo,

Ik heb net alle beschikbare info doorgelezen, maar kan het antwoord helaas niet vinden. Ik heb vandaag de telefoonkabel uit mijn sloper overgezet in de reguliere Omi. Alles werkt behalve de microfoon. Tijdens het inbouwen kwam ik achter het dashboardkastje een drietal afgedopte stekkers tegen, echter niks met drie draadjes zoals in de microfoon die al ingebouwd zat. Ik zou trouwens ook niet weten waar die drie stekkers in zouden moeten.... Heeft iemand enig idee waar ik het uiteinde van mijn microfoon zou kunnen vinden en waar ik die in hemelsnaam zou moeten inpluggen????? In de sloper werkte alles wel naar behoren trouwens.

Alvast dank!
 
"There's a wire which runs from the microphone in the front courtesy lamp and ends in the loom behind the passenger kick panel. This needs connecting to the relevant wire in the plug taped up behind the glove box"

Geen idee of je hier iets mee kunt maar dat is de enige informatie die ik heb gevonden wat een beetje relevant kan zijn aan jouw probleem.

En hopelijk stuurt de Omega weer prima??
 
Ja ben net terug van het uitlijnen. Wielen stonden zo scheef als wat. Staat nu weer lekker recht en duikt tenminste niet de vangrail in met remmen! Die tekst had ik ook al gelezen maar kom er echt niet uit helaas.
 

ommie b2

Heer van Stand
"There's a wire which runs from the microphone in the front courtesy lamp and ends in the loom behind the passenger kick panel. This needs connecting to the relevant wire in the plug taped up behind the glove box"


the courtesy light de binnenverlichting (v) ; interieurverlichting (znw.)
courtesy light instaplicht
Bronnen: interglot; Autowoordenboek


Naar mijn bscheiden mening zou er dan staan dat de draad van de microfoon in de binnenverlichting, die naar de ruimte achter het voetpaneel aan de passagierszijde loopt, verbonden moet worden met de relevante draad in de plug die vastgeplakt zit achter het handschoenenkastje....

op z'n ommie's: De microfoondraad loopt helemaal naar de passagierszijde achter de panelen door en die moet je vastmaken aan de goede draad achter het handschoenkastje... welke goede draad dat dan weer is vermeld de historie niet.

Je zei dat het in de donor wel werkte..... misschien effe kijken hoe het daar zit? Achter dat kastje en/of paneel? Succes in ieder geval...

Toedels Yvonne
 
Ja ben net terug van het uitlijnen. Wielen stonden zo scheef als wat. Staat nu weer lekker recht en duikt tenminste niet de vangrail in met remmen! Die tekst had ik ook al gelezen maar kom er echt niet uit helaas.

Kon je het ook merken tijdens het rijden dat de uitlijning niet goed was, ik bedoel dat het stuur dan ook echt scheef stond?

edit: heb je dit topic van een aantal jaar geleden al doorgelezen? daar staat onderaan ook het e.e.a. over welke bedrading voor wat is met nummers erbij etc. Misschien heb je er iets aan. We zoeken mee..

http://forum.opelomegaportal.nl/index.php?threads/b2-inbouw-originele-telefoon-telematica-unit.36/
 
Laatst bewerkt:
Stuur stond hartstikke naar links en auto trilde een beetje. Nu rijdt hij weer zoals het moet!

@Yvonne, dat idee had ik ook echter ik kan niks vinden wat een logische verbinding zou kunnen maken.

Onderstaande zijn de stekkers van de sloper, in de gewone Omi zitten dezelfde stekkers behalve de kleine en dat grijze stekkerblok. Ook heb ik in de iso minder kabels dan in deze op de foto.


Deze heb ik ook...

Deze heb ik niet....

Deze heb ik ook niet...






Dat ene topic had ik ook al gelezen, maar ik heb geen Telematics unit. Ik ben langzaam de hoop op aan het geven.......
 
Balen zeg! het is ingewikkeld...

Op Duitse fora is er ook over gediscussieerd maar ik kan daar geen wijs uit, veel te moeilijk die Duitse taal!

Misschien moet je zelf eens op omegaowners in het Engels eens uitleggen wat jouw probleem is en wat je wilt doen. Wie weet komt er een verlossend antwoord van iemand die precies weet hoe het zit. Dit zal echt wel eens vaker een probleem zijn geweest bij "iemand" maar diegene ben je nog niet tegengekomen!
 

Joep

Verbannen
Apart dat in jouw Omega zo veel stekkers op die plek afgedekt zitten. Er ligt dus veel voorbereid. De radio stekkers zijn ook anders dan van beide Omega's? Dat verklaard misschien waarom het niet werkt. Waarschijnlijk moeten er wat draadjes bijgeplugd worden voor de speakers aan te sturen voor je telefoon.
 
R

Ralph

Gast
zal omgebouwd moeten worden op de stekker. stekkers komen niet overeen.
 
Wat ik dan wel weer vreemd vind is dat als ik met de "radio" bel, ik de ander wel kan horen via de speakers! (En is ook nog een vrij goede verbinding)
Maar zij mij niet. Vanwege de microfoon dan schijnbaar......
Vreeeeeemddddd.
 
Ik heb het gelezen Martijn, maar ik denk dat ik beter de bluetooth richting op moet gaan. Dit schiet zo niet echt op.
 
Wel jammer dat je het zo niet voor elkaar kan krijgen. Je zegt dat alles goed werkt, behalve de microfoon. Is de verbinding wederzijds zoals deze moet zijn? Dus voor zowel jou als voor jouw gesprekspartner? Als de verbinding ook niet optimaal is dan zou ik inderdaad ook voor Bluetooth gaan. Maar als alleen de microfoon niet werkt dan zou ik nog even verder zoeken want dat moet gewoon te regelen zijn.
 
in principe is de verbinding prima en kan ik de ander goed verstaan. Alleen horen zij mij niet vanwege de microfoon cq gebrek aan.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Er zijn verschillende microfoons geleverd. Na ombouw naar 2015 en telematica had ik ook een andere nodig omdat de aanwezige mic niet genoeg versterkte.
 
Er zijn verschillende microfoons geleverd. Na ombouw naar 2015 en telematica had ik ook een andere nodig omdat de aanwezige mic niet genoeg versterkte.

Klopt als een zwerende vinger!

@ Reaper: Alleen de microfoon die in jouw sloper zit werkt met de ccrt2008! Andere microfoons gaan echt niet werken. Zo ver ben ik nu ook.

Zoals Ralph al zei: "de stekkers komen niet overeen, dit zal dus omgebouwd moeten worden"

Dus je zal de microfoon + de stekker uit de sloper moeten halen en in moeten bouwen in jouw omi!
 
De microfoon die in de sloper zit is dezelfde als in de gewone Omi..... Zelfde bedrading bedoel ik dan.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Daar gaat het niet om. Type microfoon dat aan het draadje zit kan afwijken. Fysiek zie je daar weinig aan.
 
Bovenaan