Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Microvezel sponsen

Xedrah

Donateur 2024
Hoi,

Bij de Action kun je deze microvezel sponsen kopen voor 0,69 cent per stuk. Volgens mij zijn die wel te gebruiken als applicatorpads toch? Of om velgen te wassen.

Wat zijn jullie ideeen hierover of hebben jullie suggesties voor andere toepassingen?


20f54ky.jpg
 

yoyo

The UK brothers
Zo jij heb lef om dat hier te plaatsen . :h
(mij maakt het niet uit, maar ik heb zo'n idee dat er hier
mensen zijn die je hier compleet gaan afbranden) ;)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat is een leuke prijs. Hoe zit het met de naden, zijn die netjes weggewerkt? Dat zie ik weleens bij die goedkope dingen, dan steken ze uit en dat wil je niet over je lak hebben.

Is dat niet het geval, dan wil ik er ook een paar. :D Jammer dat de Action hier niet in de buurt zit..

Voor het gebruik als applicator pads lijkt het me niet echt handig overigens, verzadigen te veel. Zit straks alles in je spons ipv op je lak... Voor de velgen en ruiten lijkt het me ideaal.
 
Hmmm..... Microvezel en microvezel zijn 2 verschillende soorten dingen. Je kunt de kwaliteit van de action niet vergelijken met 1 van de betere merken. Daarbij zou ik, nu ik eenmaal echt in het "detailen" zit, dit niet meer aandurven. Enkele (bijna niet zichtbare) slecht weggewerkte naden kunnen al voor de nodige extra kleine krasjes zorgen. Die je vervolgens weer ziet voordat je gaat polishen, en je kunt weer een hoop extra kleine krasjes eruit gaan halen.

Voor mijn velgen zou ik het misschien gebruiken ,mocht ik echt niets anders hebben. Maar ik zou het nog niet eens op mijn ruiten willen/durven gebruiken; want de eerstvolgende zonnige dag; zie je 20 extra enorm kleine krasjes in je voorruit.... _O-
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat hangt er dus inderdaad vanaf hoe ze afgewerkt zijn. Hoeft opzich niet slecht te zijn voor die prijs, maar m'n auto ermee wassen, no way. Velgen en ruiten zou ik wel aandurven, mits hij echt zacht is en geen uitstekende naad e.d. heeft.
 
Ach, ik zou zeggen; gewoon proberen. Je gaat hiermee echt niet door de lak of zo. Krasjes zijn echter bij voorbaat niet uit te sluiten. Die zie je dan goed wanneer je de auto daarna in de volle zon zet (maar die krasjes krijg je er met een DAP wel weer gemakkelijk uit). Of het handig werken is durf ik wel te betwijfelen. Ze lijken mij wat aan de grote kant en ik denk dat ze als applicatorpad nogal wat wax zullen opnemen (zoals Jacco ook al zei) en die wax hoort natuurlijk niet in een spons maar op je auto.

Overigens hou ik het zelf graag bij mijn applicatorpads en microvezelpads van Meguiar's. Die bevallen mij uitstekend en kosten ook niet de wereld als je erbij bedenkt dat je er best lang mee doet.

David, ik ben wel benieuwd of je het nu nog aandurft om ze als applicatorpad te gebruiken :D . Je laat het vast nog wel even weten.

Groet,

Walter
 

Xedrah

Donateur 2024
Overwegend goed commentaar mannen. :)

De afwerking is prima, ik zie geen stiknaad of uitstekende vulling ofzo. Ze zijn bijzonder zacht, volgens mij net zo zacht als die uitpoetsdoek van MG. Volgens het labeltje/etiket zijn ze voor glas en auto geschikt/bedoeld. Moet dus allemaal best goedkomen verwacht ik.

Goeie opmerking ook van Walter en Jacco, kan best dat deze microvezel meer wax opneemt en derhalve minder zuinig is in gebruik. En de dikte is ook groter dan de MG pads. Overigens denk ik ook dat ie minder geschikt is als polishpad omdat ie niet van katoen is ... Ik zal het wel even proberen natuurlijk en dat laat ik zeker even weten.

Qua formaat: ernaast ligt toevallig een A5 blocnote, dus dat geeft een indicatie.

Ze liggen bij de voorraad poetsspullen (heb een kastje gemaakt :) ) Dus ik zie wel wanneer ik ze pak om te detaillen.
 
Xedrah zei:
....

Ze liggen bij de voorraad poetsspullen (heb een kastje gemaakt :) ) Dus ik zie wel wanneer ik ze pak om te detaillen.
Ha ha, een nieuwe detailer is geboren d:)b . Welkom bij de club :D .

Groet,

Walter
 
Ik heb eens een soort vergelijkbare spons gehad (volgens mij ook bij de Action vandaan, maar dat weet Mw. MetalRush beter :P)
Bij mij liet op gegeven moment het stiksel los en kwam de 'binnenspons' naar buiten.
Ik ben benieuwd of ik een maandagochtend modelletje had of dat het een ontwerpfoutje is...
 

Carclean.nl

OOP Sponsor
Sponsor
Ik word er niet warm van, The Bone heeft veel dikkere vezels en een compactere spons erin, die goed water vasthoudt en bovendien zonder problemen in de wasmachine kan.

<a class="postlink" href="http://www.carclean.nl/product/Cobra/The_Bone_Spons_COBRA-195_100976.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.carclean.nl/product/Cobra/Th ... 00976.aspx</a>
 

Xedrah

Donateur 2024
Die heb ik laatst bij je besteld, ik denk niet dat het een concurrent is daarvoor inderdaad....
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik, voor het wassen zelf, ook niet meer. Met die washmitt kan je lekker met je vingers door naden enzo waar je met een spons minder makkelijk komt. Alleen al voor het gebruiksgemak kies ik voor zo'n handschoen. Heb er nu ook eentje van DoDo voor de velgen. Mooi dingetje lijkt me, komend weekend eens proberen.

Als ik m'n ruiten schoon maak gebruik ik nu ook wel vaak een (klein) microvezel sponsje. Dat vind ik in die context juist wel handig, zeker voor de binnenkant, omdat het dan positief is als hij wat van m'n Meguiars ruitencleaner opneemt en ik zo wat langer door kan sponzen. :)
 

yoyo

The UK brothers
Nou David dat viel mij weer reuze mee, ik dacht echt even dat je gevierendeeld zou gaan worden met die sponsjes van de Action.
( ik denk dat ik ook maar eens naar die sponsjes gaat kijken ;-).)
 

Xedrah

Donateur 2024
Haha, inderdaad Aart.

Heb gisteren een spons gebruikt voor de velgen. Dat gaat vrij goed, want hij ligt goed in de hand en is redelijk klein. Handig bij de scherpe randen van de Exec-velgen. Moet zeggen dat de spons die erin zit, vrij slap is als ie nat is, dus hij komt wat ruim in zijn jasje te zitten. Op zich maakt dat niet echt uit, even uitspoelen en uitknijpen en hij is weer in vorm.

Als uitpoets'doek' is hij niet te gebruiken. Hij nam te weinig MG wax op bij het uitpoetsen. Maar dan kan ook komen omdat het bijna ging schemeren en dus vochtiger wordt in de lucht.

Al met al handig om erbij te hebben, maar zeker geen concurrent voor de Bone. Gewoon voor het vuilere werk en dan evt weggooien als je hem niet in de wasmachine wilt hebben. Een van alles wat sponsje, welke overigens wel goed vuil (zand/gras) in de vezels opslaat.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Nice, dan is het een mooie aanvulling voor de klusjes waar ik m'n washmitt niet voor wil misbruiken.
 

Xedrah

Donateur 2024
Zekers, dat is het.

Ben er inmiddels achter dat het sponsje ideaal is bij het schoonmaken van de ruiten met Meguairs ruitenspray. Gaat super. Fles gaat zeker lang mee, want met zon sponsje gebruik je erg weinig spray.

Heb er een paar in de wasmachine gehad. Van 1 is de naad deels losgegaan. Tja goedkoop he... Maar goed, is genaaid met katoen, dus kan niet veel kwaad op je lak.
 
Bovenaan